Hoi hoi,
Ik heb een array met id nummers van producten in zitten.
Deze wil ik dus allemaal uit de database verwijderen. Wat ik ook wil is
dat ik later weet welke verwijderd zijn en welke niet.
Verwijderen kan volgens mij op 2 manieren.
Voor elke product een query opstellen en zo een voor een verwijderen (dus n queries)
of
Een query opstellen en gebruik maken van de IN commando:
bijvoorbeed DELETE FROM test WHERE id IN (lijstje)
Eerste voorbeeld dat ik gaf is makkelijk in gebruik. Zo kan je ook testen welke verwijderd zijn en welke niet. Alleen vindt ik dit niet echt efficient, omdat je voor elke product een query opstelt (TRAAG)
De tweede voorbeeld echter is SNEL (1 Query), maar je komt niets te weten over de verwijderde producten.
In de manual (op www.mysql.com) las ik zonet dat de query de aantal verwijderde items geeft. Bij mij dus niet. Bij mij geeft ie een true als de query slaagt (als 0 zijn verwijderd slaagt ie ook) en anders false (volgens mij, nog niet voorgekomen).
Kan iemand me hiermee helpen?
Ik wil dus de tweede optie gebruiken, maar hoe kan ik achterhalen welke items correct verwijderd zijn?
Alvast thnx
Ik heb een array met id nummers van producten in zitten.
Deze wil ik dus allemaal uit de database verwijderen. Wat ik ook wil is
dat ik later weet welke verwijderd zijn en welke niet.
Verwijderen kan volgens mij op 2 manieren.
Voor elke product een query opstellen en zo een voor een verwijderen (dus n queries)
of
Een query opstellen en gebruik maken van de IN commando:
bijvoorbeed DELETE FROM test WHERE id IN (lijstje)
Eerste voorbeeld dat ik gaf is makkelijk in gebruik. Zo kan je ook testen welke verwijderd zijn en welke niet. Alleen vindt ik dit niet echt efficient, omdat je voor elke product een query opstelt (TRAAG)
De tweede voorbeeld echter is SNEL (1 Query), maar je komt niets te weten over de verwijderde producten.
In de manual (op www.mysql.com) las ik zonet dat de query de aantal verwijderde items geeft. Bij mij dus niet. Bij mij geeft ie een true als de query slaagt (als 0 zijn verwijderd slaagt ie ook) en anders false (volgens mij, nog niet voorgekomen).
Kan iemand me hiermee helpen?
Ik wil dus de tweede optie gebruiken, maar hoe kan ik achterhalen welke items correct verwijderd zijn?
Alvast thnx