Edit; Probleem nr 3:
.. hoe kan ik tijdens het draggen van een element, het element opvragen wat onder het element zit wat ik op dat moment aan het draggen ben (dus via onmouseover event?) ?
Ik dacht het zo op te lossen:
Maar nu krijg ik dus de hele tijd het element wat ik aan het draggen ben, ik denk omdat dat recht onder mijn muis zit (absolute gepositioneerd) maar ik moet dus het element hebben dat daarachter zit.. enig idee ?
(
)
Originele post:
Ik ondervind een probleempje met het attachen van events met daarbij de functies die uit moeten worden gevoert.
this.element is een DIV gecreeërd door middel van createElement:
Dit zou toch gewoon moeten werken ? Dat doet het in ieder geval niet. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen ?
Edit
Ik heb de functie setActive nu onderdeel gemaakt van this en dus niet langer van element. Nu lijkt het wel te werken. Schijnbaar wordt er dus gekeken naar welke functie er wordt verwezen bij het attachen en niet wanneer het event gefired wordt
Want bij het attachen verwijst this naar het object, maar als het event gefired wordt, lijkt mij dat naar this.element te moeten wijzen
Nouja, het werkt.. daar gaat het grotendeels om 
Edit 2
Nog een probleempje:
Hoe roep ik mijn style van mijn element aan vanuit de functie:
zeg maar, maar dan werkend.
.. hoe kan ik tijdens het draggen van een element, het element opvragen wat onder het element zit wat ik op dat moment aan het draggen ben (dus via onmouseover event?) ?
Ik dacht het zo op te lossen:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
| this.element.setActive = function() { gblActive = fnFindParentElement(event.srcElement, 'DIV'); } this.element.setInactive= function() { //gblActive = null; } |
Maar nu krijg ik dus de hele tijd het element wat ik aan het draggen ben, ik denk omdat dat recht onder mijn muis zit (absolute gepositioneerd) maar ik moet dus het element hebben dat daarachter zit.. enig idee ?
(
JavaScript:
1
2
3
| this.element.attachEvent('onmouseover', this.element.setActive); this.element.attachEvent('onmouseout', this.element.setInactive); |
)
Originele post:
Ik ondervind een probleempje met het attachen van events met daarbij de functies die uit moeten worden gevoert.
this.element is een DIV gecreeërd door middel van createElement:
JavaScript:
1
2
3
| this.element.setActive = function() { alert('Active: ' + this.id'); } this.element.attachEvent('onmouseover', this.setActive); |
Dit zou toch gewoon moeten werken ? Dat doet het in ieder geval niet. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen ?
Edit
Ik heb de functie setActive nu onderdeel gemaakt van this en dus niet langer van element. Nu lijkt het wel te werken. Schijnbaar wordt er dus gekeken naar welke functie er wordt verwezen bij het attachen en niet wanneer het event gefired wordt
Edit 2
Nog een probleempje:
Hoe roep ik mijn style van mijn element aan vanuit de functie:
JavaScript:
1
2
3
| this.setActive = function() { alert('BGCOLOR: ' + this.element.style.backgroundColor'); } this.element.attachEvent('onmouseover', this.setActive); |
zeg maar, maar dan werkend.
[ Voor 87% gewijzigd door r0bert op 23-01-2003 22:42 . Reden: update ]