Toon posts:

bij opstarten-->Pri Slave Drive - ATAPI Incompatible

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij een vriend een computer, een athlon 600 met 128 MB SD-RAM, en daarbij heb ik een brander geinstalleerd (siemens 48x, 16x, 48x) en deze werkt perfect, maar sindsdien deze erin zit, geeft de pc een melding bij het opstarten. Hij blijft even hangen bij:
WAK 21R90 maxtor SB020 H1
UltraDMA mode-4, S.M.A.R.T. Capable and Status OK

dan doet de pc een tijdje niks.
dan gaat hij ineens door en staat er:
Pri Slave Drive - ATAPI Incompatible
Press F1 to Resume

Dan druk ik op F1 en dan gaat hij verder met opstarten, en verder ook geen problemen. Ik heb toen de pc weer uitgezet, en toen de stekker van de cdrom speler er weer uitgehaald, en toen weer opgestart, maar dat heeft allemaal geen zin. Toen zag ik bij een van de topics hier dat ik wat in de BIOS moest veranderen, dat heb ik gedaan, maar dat hielp allemaal niet, dus heb ik het weer terug gezet.
Hoe kan ik dit probleem tegengaan, verder werkt de pc prima, maar ze moeten telkens op F1 drukken om verder te gaan.
Hoe moet ik dit aanpakken?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is die drive goed gejumperd? Staat die niet toevallig op cable select ofzo?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, simpele oplossing is om gewoon de autodetect uit te schakelen en het os zelf alles laten regelen (win2k of XP kunnen dat :))

Maargoed, dit hoort in OM thuis, dus OH => OM :)

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 22 januari 2003 @ 18:16:
Is die drive goed gejumperd? Staat die niet toevallig op cable select ofzo?
Ja, de brander staat op slave, en de cdrom speler op master, dat is toch juist?

En ik heb op die pc Win98 als OS.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 18:31 ]

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:58
Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 18:26:
[...]

Ja, de brander staat op slave, en de cdrom speler op master, dat is toch juist?

En ik heb op die pc Win98 als OS.
Je mag zelf weten wat je op slave of master gooit, maar hij bedoelt wat anders. Hij bedoelt dat je misschien de jumpers per ongeluk verkeerd ingesteld hebt waardoor je twee slaves of twee masters hebt, of dat er eentje op cable select staat.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Japie_17 schreef op 23 January 2003 @ 14:41:
[...]
Je mag zelf weten wat je op slave of master gooit, maar hij bedoelt wat anders. Hij bedoelt dat je misschien de jumpers per ongeluk verkeerd ingesteld hebt waardoor je twee slaves of twee masters hebt, of dat er eentje op cable select staat.
vooral 2 slaves en 2 masters kunnen voor heel rare dingen zorgen (wel in bios, niet in dos, 1 in windows) dat soort geintjes.
Maar als het master en slave is zou het geen prob moeten zijn.

Trouwens, als het pri slave is zou ik je cdrom en fikker beide op de 2e kabel hangen, en dan de hdd alleen.
hangt de hdd alleen check de jumpers van de hdd eens (zet hem op single, ik zie in je post dat het een maxtor is. Even controleren op de maxtor site voor de juiste jumper settings, die willen namelijk niet altijd kloppen).

Verwijderd

Branders vinden t vaak fijner om op master te staan :X

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 15:54:
Branders vinden t vaak fijner om op master te staan :X
Maakt geen **** meer uit met de huidige kwaliteit van de fikkers.
Vroegâh maakte het nog al eens uit met die brakke buffers, tegenwoordig vormt het echt geen problemen meer.
bovendien heeft het geen invloed op het probleem van de TS

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de cdrom en de brander op een aparte ide aansluiting gezet, en de hdd alleen. Maar nu nog steeds hetzelfde probleem, hoe is dit nog anders op te lossen, ik kan nu wel verder alles doen, alleen ik moet telkens bij het opstarten op F1 drukken. Maar hoe kan ik dit nog anders aanpakken?? Ik heb de jumpers goed staan, ik heb daar een beetje mee gespeeld, maar dat had ook geen effect.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 11:12 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Stel de brander en cd lezer in de BIOS op 'NONE' in plaats van op 'AUTO'.
Pagina: 1