Ik heb bij een vriend een computer, een athlon 600 met 128 MB SD-RAM, en daarbij heb ik een brander geinstalleerd (siemens 48x, 16x, 48x) en deze werkt perfect, maar sindsdien deze erin zit, geeft de pc een melding bij het opstarten. Hij blijft even hangen bij:
WAK 21R90 maxtor SB020 H1
UltraDMA mode-4, S.M.A.R.T. Capable and Status OK
dan doet de pc een tijdje niks.
dan gaat hij ineens door en staat er:
Pri Slave Drive - ATAPI Incompatible
Press F1 to Resume
Dan druk ik op F1 en dan gaat hij verder met opstarten, en verder ook geen problemen. Ik heb toen de pc weer uitgezet, en toen de stekker van de cdrom speler er weer uitgehaald, en toen weer opgestart, maar dat heeft allemaal geen zin. Toen zag ik bij een van de topics hier dat ik wat in de BIOS moest veranderen, dat heb ik gedaan, maar dat hielp allemaal niet, dus heb ik het weer terug gezet.
Hoe kan ik dit probleem tegengaan, verder werkt de pc prima, maar ze moeten telkens op F1 drukken om verder te gaan.
Hoe moet ik dit aanpakken?
WAK 21R90 maxtor SB020 H1
UltraDMA mode-4, S.M.A.R.T. Capable and Status OK
dan doet de pc een tijdje niks.
dan gaat hij ineens door en staat er:
Pri Slave Drive - ATAPI Incompatible
Press F1 to Resume
Dan druk ik op F1 en dan gaat hij verder met opstarten, en verder ook geen problemen. Ik heb toen de pc weer uitgezet, en toen de stekker van de cdrom speler er weer uitgehaald, en toen weer opgestart, maar dat heeft allemaal geen zin. Toen zag ik bij een van de topics hier dat ik wat in de BIOS moest veranderen, dat heb ik gedaan, maar dat hielp allemaal niet, dus heb ik het weer terug gezet.
Hoe kan ik dit probleem tegengaan, verder werkt de pc prima, maar ze moeten telkens op F1 drukken om verder te gaan.
Hoe moet ik dit aanpakken?