Download girotel upgrade onthult beveiligingsfout Postbank

Pagina: 1
Acties:

• mkool
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:58
Aangezien de Postbank helpdesk hier na meer dan een maand corresponderen geen raad mee weet en er dus maar geen verdere actie op onderneemt leek het me leuk om het dan maar hier te posten. Blijkbaar kan het ze niks schelen.

Alle abbonees moeten voor 20 feb een upgrade downloaden. Als je dat doet dan krijg je een melding dat het certificaat wat hun site beveiligt al bijna een jaar (sinds 21 feb 2002) verlopen is. Als het nou een dag verlopen was, maar een jaar ... 8)7

Dit geeft wel een beeld van het kennisniveau :? bij de postbank voor wat betreft het beveiligen van websites. Weer een reden om niet te gaan internetbankieren.

Zelf zien? Klik op http://www.postbank.nl/girotel en dan "Klik hier om de download te starten" en wacht gewoon af.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Niet echt belangrijk als je t mij vraagt.

Het certificaat dat verlopen is heeft te maken met het downloaden van een upgrade voor Girotel. Enige risico is dat iemand de download vervangt door een andere waarin een backdoor oid zit.

Girotel Online is perfect in orde, url: https://www.p3.postbank.nl/GTO/ heeft een certificaat tot okt 2003.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Tetsuo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-07 14:11
Gelukkig gebruik ik alleen Girotel Online, heb net even daar gekeken en het Certificaat daarvan is geldig tot 21 oktober 2003. Maar voor de rest is het erg slordig van de postbank.

Houdt dit dan in dat je eigenlijk onbeveiligd aan het bankieren bent, als het certificaat verlopen is?

Edit: Its_me was me voor met de datum :)

[ Voor 8% gewijzigd door Tetsuo op 22-01-2003 17:28 . Reden: snelle typers.... ]

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 10:05
Die girotelsoftware-update is inderdaad een beetje vreemd zeg maar ;)
m'n ouders hebben de upgrade geïnstalleerd en die selecteerd de nieuwe inbel nummers.
Mooi dat het dan niet werkt.
Gebruik je de oude inbelnummers, dan werkt het niet meer :(

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:59

scorpie

Supra Addict

hmmm great... (wat ben ik nu blij dat m'n pa altijd wacht op het allerlaatse moment zeg) :)
maargoed, ik wacht dus nu ook echt tot het allerlaatste moment want als die inbelnummers nieteens werken...

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

TD-er schreef op 22 January 2003 @ 17:33:
Die girotelsoftware-update is inderdaad een beetje vreemd zeg maar ;)
m'n ouders hebben de upgrade geïnstalleerd en die selecteerd de nieuwe inbel nummers.
Mooi dat het dan niet werkt.
Gebruik je de oude inbelnummers, dan werkt het niet meer :(
Vreemd? Ik maak al zeker een maand gebruik van die upgrade en bij mij werken die nummers gewoon hoor. In het begin ging het soms stroef met inbellen (geen verbinding), maar dat was na een paar dagen over. Ik telebankier met Girotel nu nét zo, als voor de upgrade.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
its_me schreef op 22 January 2003 @ 17:23:
Niet echt belangrijk als je t mij vraagt.
Idd.
Het certificaat dat verlopen is heeft te maken met het downloaden van een upgrade voor Girotel. Enige risico is dat iemand de download vervangt door een andere waarin een backdoor oid zit.
Dat kun je niet concluderen, want daar dient het certificaat in de eerste plaats niet voor. Het certificaat wordt gebruikt om de server te authenticeren, niet om het bestand te authenticeren (het bestand kan op de server nog steeds vervangen worden).

Het verlopen van het certificaat is nauwelijks een beveiligingslek en/of -risico. Het wil alleen zeggen dat Verisign na die dag niet meer verantwoordelijkheid neemt voor de gegevens die op het certificaat staan. Als gebruiker moet je dus minder vertrouwen hebben in dit certificaat, maar om het nou onveilig te verklaren, nee.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:40
nounou je topic topic titel is wel beetje overdreven. het is de download maar....

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1