USB ADSL modems, nog steeds brak?

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Topicstarter
Ik heb aan een nicht beloofd om voor haar ADSL aan te vragen en aan te leggen. Nu heb ik dat al eens gedaan met een ethernet-modem (voor pietje zelf) dus dat is het probleem niet; maar netwerkkaarten hebben over het algemeen een hekel aan me :o en ik probeer die zoveel mogelijk te vermijden.
Ik heb toen voor een ethernet-modem gekozen omdat de USB-modems zo ontzettend brak waren. Is dat nog steeds zo, of kan ik met een gerust hart voor een usb modem gaan?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Koop gewoon weer een ethernet modem, er zal een dag komen dat je denkt "gelukkig heb ik geen USB modem gekocht". En netwerkkaarten moet je met liefde behandelen :+

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:17

Exterazzo

Qeasy

Ik zou ook voor ethernet gaan. Suc6 gegarandeerd. Ik ben zelf sowiezo al niet zo gecharmeerd van USB. USB muizen en toetsenborden vind ik klote want daar kan je niet mee in troubleshooten in DOS als je bak weer eens vastloopt :( Dus ik zou gewoon voor Ethernet gaan volgens mij heb je dan ook het minste compatibiliteitsprobs

Audentia

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 14:14
USB is niet brak volgens mij.
Snelheidsverlies is er ook niet bij en netwerk kaarten zijn inderdaad DE vijand:)

Burp

Verwijderd

USB adsl werkt perfect (een jaar gehad met planet comfort).

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08-2023

gcb

De ethernet variant vind ik persoonlijk prima werken, groot voordeel is ook dat je hem op pc's kan aansluiten zonder USB, zoals mijn server. De netwerk instellingen voor een adsl modem via kpn zijn erg eenvoudig, gewoon handleiding volgen :).

USB biedt aardig wat nadelen volgens mij, alleen al de maximale afstand tussen modem en computer zou voor mij een probleem zijn.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:16
Ethernet heeft misschien een paar voordelen, maar je hoeft niet bang te zijn voor USB hoor ;)
Ik heb hier nu geloof ik 1 jaar Zonnet via m'n USB ADSL modem en het werkt perfect. Goede ping, goede downloadsnelheid, snel verbinden. Hij doet qua snelheid zeker niet onder voor een Ethernet modem en ik heb ook bijna geen problemen gehad met aansluiten enzo.

En USB modem is natuurlijk ook goedkoper, niet veel, maar het scheelt wel :P

[ Voor 11% gewijzigd door Hahn op 22-01-2003 17:07 ]

The devil is in the details.

Verwijderd

ik heb ook een usb modem de eerste generatie die groene kiker/rog en deze vriend wil nog wel eens wat problemen opleveren maar die nieuwere zijn volgens mij wel oke.

Verwijderd

USB is kl*te ik heb een adsl USB modem van alcatel, onder windows is hij wel handig snel geinstalleerd, af en toe valt de verbindig weg :? hoe dat komt weet ik ook niet want ik heb de nieuwste drivers gedownload.

en onder linux heb je em zo maar niet aan de praat ;( teminste onder red hat

• Hahn
  • Laatst online: 12:16
Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 17:09:
ik heb ook een usb modem de eerste generatie die groene kiker/rog en deze vriend wil nog wel eens wat problemen opleveren maar die nieuwere zijn volgens mij wel oke.
Die groene rog heb ik ook, maar zoals je hierboven al hebt kunnen lezen heb ik er maar weinig problemen mee :)

The devil is in the details.

• BFS
  • Laatst online: 05-05 16:10

BFS

Rude awakening

Over de nieuwe modem hoor ik maar weinig klachten, zoals hierboven ook al gezegd was het groene broertje een stuk instabieler.

Toch zou ik zelf kiezen voor het ethernetmodem:

1. Geen drivers nodig voor het modem zelf.
2. USB heeft maar een beperkte bandbreedte.
3. De mogelijkheden bij het ethernetmodem zijn wat uitgebreider.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Verwijderd

bfs-4112- schreef op 22 January 2003 @ 17:16:
Over de nieuwe modem hoor ik maar weinig klachten, zoals hierboven ook al gezegd was het groene broertje een stuk instabieler.

dat van die beperkte bandbreedte merk je pas als je adls sneller is als 11 mb.
en dat zijn maar weinig abo`s

• Octopuz908
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:05
Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 17:19:
[...]

Dat merk je niet, want ADSL kan niet sneller dan 8Mbps ;)

• sharkzor
  • Laatst online: 19-05 14:22
die nieuwe ethernet modems zijn ook gelijk routers. voordeel: niet meer inbellen, je hoeft geen bagger firewall te installeren op je pc en het werkt zooo veel simpeler. die dingen zijn ook nog eens in een switch/hub te uplinken dus als je meerdere pc's heb is dat al helemaal makkelijk.

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 11:54

VisionMaster

Security!

Ik heb een USB-modem. Ik had gevraagd om de ethernet modem. Maar het moment van inpakken was ook het moment van goed werken.

Nu staat die USB-modem aan een servertje.
Laatst gecheckde up-time: 2 weken
Oorzaak laatste crash: out-of-sync met de usb-controller
Oorzaak ervoor: ADSL lijn fout (tiscali verbeteringen)
Oorzaak ervoor: onduidelijk ... heb windows als i-net share OS, die gaat gewoon wel een rot

ik ben sinds het gebruik van win2k en die modem erg te vreden. Ik gebruik (volgens mij) de orginele drivers in win2k. Momenteel is de server met win2k server geinstalleerd.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:28
Ik heb nu welgeteld 4 dagen ADSL via Zonnet/Versatel (BReeband Family) en dat is ook via de USB Modem.
Voor zover ik het al heb getest, ben ik ruim tevreden. Wat Sharkzor zegt ben ik ook wel mee eens; je hoeft dan idd geen firewall meer te installen. Alleen moet je vaak nog de ethernet modem tweaken voordat je een firewall hebt, en daar begin ik liever niet aan. De modem was trouwens binnen 10 min. online 8)7, wat mij - denk ik- nie gelukt was als ik ethernet gehad zou hebben....

http://specs.tweak.to/5253

Verwijderd

bfs-4112- schreef op 22 januari 2003 @ 17:16:

ADSL is bij een normaal abonnement in belgië 3,3 Mbit (overgeschakeld van 1 Mbit naar 3,3 Mbit op initiatief van belgacom=eigenaar telefoonnetwerk zonder extra kosten). USB 1.1 (de gewone USB) heeft een snelheid van 14 Mbit. Als je een beetje kan rekenen zie je dat 3,3 Mbit kleiner is dan 14 Mbit.

Ik zou dus voor een USB modem gaan zoals ikzelf heb. Ik kan nu lekker downloaden tegen 300 kb/s bij snelle servers. :)

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bij mij was het eerst een ramp, het was stroom afwaarts met de usb-modem. in het begin een dag stabiel, en dat liep in een week liniear terug naar 2 uur.

Omdat het net kerst werd, wilde ik nog niet gelijk inwisselen, want dat duurt 15 werkdagen (en dat duurt lang bij kerst)
na een volledige re-install en als eerste de usb-modem geinstalleerd te hebben, deed ie het... en hoe...
wééken achter elkaar rock-steady (zoals het hoort)

Ik heb hier nog steeds dat briefje liggen, dat ik m'n modem op kan sturen en in kan wisselen voor de ethernet versie voor een meerprijs van 64 euro... maar 3 weken is me véél te lang
(en over een halfjaar ga ik naar een ander andres waar ze isdn-adsl hebben, hier is het pstn-adsl, das ook weer een andere modem, dus dan koop ik wel een nieuwe, voor isdn)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het oude en het nieuwe zijn dezelfde modem, de nieuwe gebruikt zelfs nog iets meer stroom en kan dus veel problemen veroorzaken die moeilijk te achterhalen zijn... Werken _niet_ met een SIS7001 usb controller of de USB controller van viatech kt133(a) en er zijn nog wel meer vage problemen bekend.

Als het werkt, werkt het prima. Als je problemen hebt, zijn ze superkut te achterhalen...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Bij m'n buurman heb ik laatst ADSL geinstalleerd, ook met een USB modem.
Wanneer hij de pc 'voor het eerst' (dus niet na een reboot ofzo) opstart, gaat de modem niet 'aan'. Het rode lampje gaat tijdens het starten van windows even branden, maar daarna gaan alle lampjes uit, en wordt hij dus ook niet herkend. Na een gewone reboot van windows werkt het gelijk, lampjes worden tijdens 't booten een voor een groen, en je kunt gewoon op internet. Nu denk ik dat de in de pc ingebouwde root-hub voor USB 't probleem is, want na de eerste keer booten staat er ook een uitroepteken achter 't ding (de root hub) in apparaatbeheer. Maar zoals gezegd werkt 't _altijd_ na een reboot.
Iemand een idee wat dit kan zijn? Want ik zit er over te denken om er een los USB controllerkaartje a 14 euro in te gooien.

Verwijderd

Heb al een jaar een usb adsl modem, NOOIT problemen mee gehad :)
Ok, met linux (behalve Mandrake) ben je wat minder af.

• HermeS
  • Laatst online: 19-05 20:40
zou zeker voor de ethernat gaan als geld niet alteveel zaken doet. Probleem is dat jij waarschijnlijk steeds de gene bent die opmag draven als de modem weer opnieuw geinstalleerd meot worden.

De alcatel usb modems hebben nu goede drivers dus geen problemen meer. maar andere fabrikanten hebben die nog wel. Daarnaast wie zegt dat de volgende windows versie goed gaat werken? Met ethernet heb je dat niet!

Verwijderd

waar je mee moet opletten is dat als je zo'n usb ding krijgt dat alles erbij zit
heb namelijk meegemaakt bij een kennis dat er geen usb drivers voor windows xp bij zaten
en ze geen idee hebben wat ze dan moeten.
Leverancier van Xs4all (adsl lite)

• HermeS
  • Laatst online: 19-05 20:40
zou zeker voor de ethernat gaan als geld niet al teveel ter zaken doet. Probleem is namelijk dat jij waarschijnlijk steeds de gene bent die opmag draven als de modem weer opnieuw geinstalleerd moet worden. omdat windows een reinstall oid nodig heeft.

De alcatel usb modems hebben nu (wel) goede drivers dus geen problemen meer. maar andere fabrikanten hebben zo nu en dan daar nog wel last mee. Daarnaast, wie zegt dat de volgende windows versie goed gaat werken? Met ethernet heb je dat niet!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:49
Een klasgenoot van mij heeft ook een USB modem, maar dat gaf véél problemen. Het eerste probleem was dat hij geen verbinding kon maken. Dit kwam volgens de KPN door de VIA chipset. Hierover staat op dit forum ook nog ergens een topic, en de conclusie is dat mobo's met via chipset te weinig spanning op de USB poorten leveren.
Het tweede probleem is dat de verbinding regelmatig wegvalt.
Het derde probleem is dat de drivers regelmatig opnieuw geïnstalleerd moeten worden, en dat de setup dat steeds hangt.

Het werkt nou wel. Probleem 1 is opgelost door een nieuwe computer (Packard Bell :r ).
De andere problemen doen zich nogsteeds voor.

Ik zou dus voor een ethernet gaan. (heb ik zelf ook)

Mijn klasgenoot heeft trouwens zo'n acatel modem, een soort forse rode muis :) .

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• sharkzor
Dimmu schreef op 22 januari 2003 @ 19:09:
Ik heb nu welgeteld 4 dagen ADSL via Zonnet/Versatel (BReeband Family) en dat is ook via de USB Modem.
Voor zover ik het al heb getest, ben ik ruim tevreden. Wat Sharkzor zegt ben ik ook wel mee eens; je hoeft dan idd geen firewall meer te installen. Alleen moet je vaak nog de ethernet modem tweaken voordat je een firewall hebt, en daar begin ik liever niet aan. De modem was trouwens binnen 10 min. online 8)7, wat mij - denk ik- nie gelukt was als ik ethernet gehad zou hebben....
mijn vigor2600 had ik echt in een paar minuten draaien.
inpluggen, autodetect, gegevens invullen en klaar.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:11
quote's; mijn vriend, van de vriend van de vriend etc, USB is klote.
mensen hebben weer hun mening klaar liggen. USB is brak, jammer alleen dat het die mensen zijn die ooit eens problemen hebben gehad en terug rende naar mama. en ja iedereen is van mening dat ethernet goed is. raar wel dat de meeste topics over modem problemen weer over ethernet modems gaan.

maar dat terzijde,
heb nu al 4 maanden een USB modem, werkt perfect. hangt aan een PII 350 Mhz server. draait op win2K en meestal houdt hij het een maand vol. (gaat gemmideld 2.5 gig per dag doorheen).

je kan het rustig nemen, download wel ff de nieuwste drivers en je hoeft er niet meer naar te kijken

Verwijderd

ik heb zon grone kwal usb modem voor mn basic Adsl account. werkt perfect, is ook makkelijk als je ff op andere comp in je huis wilt i-netten en daar geen netwerkkaart in hebt zitten.

(het instaleren van USB modem is ook vele malen makkelijker)

Verwijderd

Ik raad je de ethernet modem aan. Wanneer je in de toekomst e.v.t. meer computers aan wil sluiten gaat dit namelijk veel makkelijker. helemaal als je dit draadsloos zou willen doen

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 12:42

DinX

Motormuis

Ook ik raad ethernet aan. Ik sla mezelf nog regelmatig met de kop tegen de muur om het feit dat ik een interne adsl-modem heb. Probleem is eigenlijk hetzelfde als met een usb-modem ... je hebt een pc nodig om internet te delen.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• sharkzor
cardinal808 schreef op 22 januari 2003 @ 20:05:
[...]

mensen hebben weer hun mening klaar liggen. USB is brak, jammer alleen dat het die mensen zijn die ooit eens problemen hebben gehad en terug rende naar mama. en ja iedereen is van mening dat ethernet goed is. raar wel dat de meeste topics over modem problemen weer over ethernet modems gaan.

maar dat terzijde,
heb nu al 4 maanden een USB modem, werkt perfect. hangt aan een PII 350 Mhz server. draait op win2K en meestal houdt hij het een maand vol. (gaat gemmideld 2.5 gig per dag doorheen).

je kan het rustig nemen, download wel ff de nieuwste drivers en je hoeft er niet meer naar te kijken
meeste probleem topics... ja de meeste mensen hebben een ethernet modem!
en ik hoor echt alleen maar vuil over die usb krengen. maar precies hetzelfde met usb 56k of isdn modems. ook allemaal zooi.(ja ik heb er ervaring mee).
en die problemen met ethernet modems gaan vaak over het tweaken, verder configgen of het blijkt dat het aan de lijn ligt.

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

cardinal808 schreef op 22 January 2003 @ 20:05:
[...]

mensen hebben weer hun mening klaar liggen. USB is brak, jammer alleen dat het die mensen zijn die ooit eens problemen hebben gehad en terug rende naar mama. en ja iedereen is van mening dat ethernet goed is.
Je weet niet waar je het over hebt! Ik heb al zo'n groen USB onding vanaf den beginne (een jaar of twee), een paar maanden geleden kreeg ie opeens kuren, de spanning valt er geregeld af (lichtjes zijn dan helemaal uit... uiteraard >:) ), ook softwarematig is er iets mis, een file (van Alcatel software) conflicteert, met name als ik met KaZaA bezig ben, ineens wordt je dan getracteerd op zo'n bekend blauw Windows scherm.
Dit is dan ook de reden waarom ik deze week een modem/router ga kopen, ben ik eindelijk van dat USB roggel-ding en (daarmee) een hoop ellende af! _/-\o_

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Cardinal
sharkzor schreef: ik hoor alleen maar....
kan het niet helpen dat andere mensen niet de gebruiks aanwijzing lezen.

ten tweede gaat het over USB modems voor ADSL, geen antiek. voordeel USB modems hoef je niet te tweaken, gaat al als een speer.

• Cardinal
heb al twee "groene" brakke USB modems voor bij zien komen.
ik heb een rode, zal daar wel aan liggen O-)

• Joeroenho
  • Niet online
Volgens mij hoef ik niets toe te voegen aan het modemverhaal, de reacties lijken me duidelijk ;)
Even over je problemen met ethernetkaarten: zorg dat je kwaliteitsspul koopt, en geen goedkope rommel. Dat bespaart je een hoop ellende. 3Com en Intel hebben bij mij nog nooit problemen gegeven, maar Winbond, Realtek en nog veel goedkopere merken zijn vaak niets dan ellende.

Amateurcoureur en fervent banktukker

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:49
El_GringO schreef op 22 January 2003 @ 20:42:
Volgens mij hoef ik niets toe te voegen aan het modemverhaal, de reacties lijken me duidelijk ;)
Even over je problemen met ethernetkaarten: zorg dat je kwaliteitsspul koopt, en geen goedkope rommel. Dat bespaart je een hoop ellende. 3Com en Intel hebben bij mij nog nooit problemen gegeven, maar Winbond, Realtek en nog veel goedkopere merken zijn vaak niets dan ellende.
Als je ff rondkijkt bij specs van verschillende tweakers zie je dat de meeste toch realtek hebben. Ik heb hier zelf ook nóóit problemen mee gehad.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-05 15:14

IvoB

Prutst er rustig op los

Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 17:19:
[...]

De USB rog wilde bij mij echt niet harder dan 350 kb/s op een Maxx lijn.. Om over de CPU belasting nog maar te zwijgen...

• Killkees
  • Laatst online: 29-05-2025

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Topicstarter
Tsja, ik heb het allemaal eens doorgelezen, ik denk dat ik maar voor een ethernet modem ga, ik neem er dan een 3com netwerkkaart bij 8) . Vooral het argument dat het makkelijker is om met een ethernet modem meerdere pc's aan te sluiten is gaf de doorslag. (ook weet ik niet wat voor moederbord mijn nicht heeft, laat staan dat ik de chipset weet .... :+ )

Verwijderd

usb kan werken maar neem altijd een ethernet modem... met een ethernet modem maakt het niet uit wel os je gebruikt... probeer maar eens onder nt 4 een usb ding te laten draaien :) en netwerkkaartjes vijanden echt niet... dr in prikken drivertje dr bij stoppen en klaar
Pagina: 1