Toon posts:

[XP]Virtuele geheugen opruimen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zijn er programma's voor xp om je virtuele geheugen zo nu en dan te legen, want dan hoef ik niet elke keer te reboten en kan ik doorgaan met wat ik bezig was.
het is ook vreemd dat als ik net opstart heb ik 120 mb in gebruik (vg) en als ik wat wc3 of cs na een tijdje ssluit ik het weer af en kijk naar me vg en zie dat er nog 300 mb in gebruik is. onnodig duz. ik heb zelf 512 ddr duz begrijp zo ie zo niet waarom ie nog zo veel vg gebruiktbij voorbaat bedankt

Sander

Verwijderd

ja tweakxp

je kan natuurlijk ook gewoon de grote van je virtuele geheugen aanpassen. Maar zie het probleem eigenlijk niet als je ineens wat meer gebruikt. Dat maakt toch niet zoveel uit?

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 16:27 ]

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:40
Als ie het er gelijk weer uit zou gooien zou je pc een stuk trager worden hoor, zo start alles de 2e keer lekker snel op, bovendien als je het weer nodig hebt maakt windows het wel weer vrij.

Strava

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zou je de volgende keer even wat duidelijker kunnen typen, want dit is niet echt leesbaar. Nou moet je gewoon voor de gein je post nog eens overlezen voordat je hem zend. :{

Maar oke.
Programma's die je memory legen zijn makkelijk te vinden, maar ik denk niet dat dit werkelijk je probleem op zullen lossen. Normaal gesproken heb je gewoon zulk soort programma's niet nodig, aangezien Windows XP je geugen zelf ook goed hoort te beheeren. Bij mij maken zulk soort 'memboost' programma's zelfs de boel trager, zie de post Prulleman voor de oorzaak.
Dat je PC opstart met direct 120MB geheugen gebruik is ook wel erg veel inderdaad. Starten er niet gewoon veel te veel programma's bij jouw op tijdens het opstarten van je PC?
Download eens RegCleaner en kijk welke programma's er automatisch opstarten. Programma's die je niet nodig hebt, of niet eens kent kun je gewoon weghalen. Bleek je ze toch nodig te hebben, kun je het altijd weer terughalen aangezien RegCleaner backupt.
Hopelijk start je PC dan al beter op en heeft het in het begin minder geheugen nodig.
Zo niet, tja.. dan is er wat anders aan de hand. :+
Zet je pagefile settings op standaard/recommend of iets dergelijks en ga daar eens wat mee spelen. Of misschien is je besturingssysteem zo vol geroest moet allemaal prutprogsels, dat je hem even moet reïnstalleren. Doe ik zelf ook regelmatig, helemaal bij zulk soort problemen.

🌞🍃

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
DataBeest schreef op 22 januari 2003 @ 19:05:
Zou je de volgende keer even wat duidelijker kunnen typen, want dit is niet echt leesbaar. Nou moet je gewoon voor de gein je post nog eens overlezen voordat je hem zend. :{

Maar oke.
Programma's die je memory legen zijn makkelijk te vinden, maar ik denk niet dat dit werkelijk je probleem op zullen lossen. Normaal gesproken heb je gewoon zulk soort programma's niet nodig, aangezien Windows XP je geugen zelf ook goed hoort te beheeren. Bij mij maken zulk soort 'memboost' programma's zelfs de boel trager, zie de post Prulleman voor de oorzaak.
Dat je PC opstart met direct 120MB geheugen gebruik is ook wel erg veel inderdaad. Starten er niet gewoon veel te veel programma's bij jouw op tijdens het opstarten van je PC?
Download eens RegCleaner en kijk welke programma's er automatisch opstarten. Programma's die je niet nodig hebt, of niet eens kent kun je gewoon weghalen. Bleek je ze toch nodig te hebben, kun je het altijd weer terughalen aangezien RegCleaner backupt.
Hopelijk start je PC dan al beter op en heeft het in het begin minder geheugen nodig.
Zo niet, tja.. dan is er wat anders aan de hand. :+
Zet je pagefile settings op standaard/recommend of iets dergelijks en ga daar eens wat mee spelen. Of misschien is je besturingssysteem zo vol geroest moet allemaal prutprogsels, dat je hem even moet reïnstalleren. Doe ik zelf ook regelmatig, helemaal bij zulk soort problemen.
Niets aan toe te voegen 8)

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:45

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik gebruik zelf MaxMem om het geheugen op te ruimen, werkt prima.
Download hier

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:40
Je kan ook nog kijken welke welke services je uit kan schakelen (link)

Dan kan je ook nog heel wat van je mb's in gebruik af snoepen

Strava

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Lekker nuttige reactie dan.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
het gaat hier wel om Virtueel geheugen, geheugen op je hd, en daar wordt je pc traag van en die is ook veel te zwaar beladen bij mij, naar mijn id.
ik he als ik opstart maar 25 aplicaties runnen en me gewone geheugen me ram wordt voor 25 a 40 procent gebruikt
Pagina: 1