Toon posts:

[RH8] make bzImage werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben sinds kort overgestapt op linux (red hat 8 op laptop) en heb al verscheidene howto's e.d. doorgelezen, ook over kernel compilen. Dus ben ik vol goede moed aan de slag gegaan. Kernel-source gedownd. Alles gaat goed t/m make dep. Vervolgens doe ik make bzImage (het eigenlijke compilen toch?) en geeft ie o.a. dit aan:

{standard input}:1037: Warning: indirect lcall without `*'

Volgens mij is dit geen ramp, want hij gaat gewoon door. Vraag me wel af wat het betekent.
Vervelender is dit:

kernel/kernel.o: In function `drivers_suspend':
kernel/kernel.o(.text+0x13aa4): undefined reference to `ide_disk_suspend'
kernel/kernel.o: In function `drivers_resume':
kernel/kernel.o(.text+0x13b81): undefined reference to `ide_disk_resume'
kernel/kernel.o: In function `drivers_unsuspend':
kernel/kernel.o(.text+0x13a91): undefined reference to `ide_disk_unsuspend'
make[1]: *** [kallsyms] Fout 1
make[1]: Weggaan uit map `/usr/src/linux-2.4.18-19.8.0'
make: *** [vmlinux] Fout 2 :(

Ik heb in menuconfig wel 1 optie aangegeven die te maken had met suspend maar die kan ik met geen mogelijkheid terug vinden :'(

Oja, het laatste wat ik behoorlijk irri vind is dat 99% van alle kernel-compile howto's het over lilo heeft en laat ik nu juist grub hebben.... Maar daar kom ik denk ik nog wel uit. Het gaat nu om dat bzImage, help!

• bunneh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-01 11:50
hier staat voor rh8 hoe je een kernel moet compilen met grub

http://www.redhat.com/doc...ide/ch-custom-kernel.html

• knopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

knopper

Sander Knopper

Ik heb dat probleem ook gehad.

Bij mij hielp het volgende:

"make mrproper"

Vervolgens weer alles opnieuw instellen met "make menuconfig" en nog een keer proberen.

Verwijderd

Topicstarter
knopper schreef op 22 January 2003 @ 18:46:
Ik heb dat probleem ook gehad.

Bij mij hielp het volgende:

"make mrproper"

Vervolgens weer alles opnieuw instellen met "make menuconfig" en nog een keer proberen.
Bah, daar was ik dus al bang voor..... igg bedankt en dat geldt ook voor bunneh.

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 21:13

JaQ

Misschien is het handig om eerst even /usr/src/linux/.conifg te kopieëren naar bv ~ en make mrproper terugkopieëren naar /usr/src/linux (dan bewaar je dus je settings die je gedaan hebt in menuconfig)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Verwijderd

Topicstarter
DrFrankenstoner schreef op 22 January 2003 @ 19:19:
Misschien is het handig om eerst even /usr/src/linux/.conifg te kopieëren naar bv ~ en make mrproper terugkopieëren naar /usr/src/linux (dan bewaar je dus je settings die je gedaan hebt in menuconfig)
Had ik net voordat ik dit las al gedaan :Y) . Ik heb geprobeerd om opties die te maken hebben met suspend te disablen maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb dus van nood maar een nieuwe config aangemaakt en op dit moment ben ik met de deps bezig. Indien ik probs heb horen jullie het wel weer :P

Verwijderd

En anders kun je altijd nog eens vanilla 2.4.20 proberen...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 20:36:
En anders kun je altijd nog eens vanilla 2.4.20 proberen...
Hehe, tja volgens mij kan ik eerst beter beginnen met de officiele kernel-sources van Red Hat, o.a. omdat daar volgens mij meer opties inzitten specifiek voor Red Hat. Je moet niet vergeten dat dit de 1e keer is dat ik een kernel compile 8)7 .

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid. Ik heb de boel hier draaiend gekregen. Ik was er nl. van overtuigd dat na 'make bzImage' er een image bestand in arch/i386/boot zou komen te staan, maar dat is niet zo. Probleem opgelost (behalve dat me usb intellimouse het nu niet doet :( maar dat kan ik zelf wel oplossen).
Pagina: 1