ik ben sinds kort overgestapt op linux (red hat 8 op laptop) en heb al verscheidene howto's e.d. doorgelezen, ook over kernel compilen. Dus ben ik vol goede moed aan de slag gegaan. Kernel-source gedownd. Alles gaat goed t/m make dep. Vervolgens doe ik make bzImage (het eigenlijke compilen toch?) en geeft ie o.a. dit aan:
{standard input}:1037: Warning: indirect lcall without `*'
Volgens mij is dit geen ramp, want hij gaat gewoon door. Vraag me wel af wat het betekent.
Vervelender is dit:
kernel/kernel.o: In function `drivers_suspend':
kernel/kernel.o(.text+0x13aa4): undefined reference to `ide_disk_suspend'
kernel/kernel.o: In function `drivers_resume':
kernel/kernel.o(.text+0x13b81): undefined reference to `ide_disk_resume'
kernel/kernel.o: In function `drivers_unsuspend':
kernel/kernel.o(.text+0x13a91): undefined reference to `ide_disk_unsuspend'
make[1]: *** [kallsyms] Fout 1
make[1]: Weggaan uit map `/usr/src/linux-2.4.18-19.8.0'
make: *** [vmlinux] Fout 2
Ik heb in menuconfig wel 1 optie aangegeven die te maken had met suspend maar die kan ik met geen mogelijkheid terug vinden
Oja, het laatste wat ik behoorlijk irri vind is dat 99% van alle kernel-compile howto's het over lilo heeft en laat ik nu juist grub hebben.... Maar daar kom ik denk ik nog wel uit. Het gaat nu om dat bzImage, help!
{standard input}:1037: Warning: indirect lcall without `*'
Volgens mij is dit geen ramp, want hij gaat gewoon door. Vraag me wel af wat het betekent.
Vervelender is dit:
kernel/kernel.o: In function `drivers_suspend':
kernel/kernel.o(.text+0x13aa4): undefined reference to `ide_disk_suspend'
kernel/kernel.o: In function `drivers_resume':
kernel/kernel.o(.text+0x13b81): undefined reference to `ide_disk_resume'
kernel/kernel.o: In function `drivers_unsuspend':
kernel/kernel.o(.text+0x13a91): undefined reference to `ide_disk_unsuspend'
make[1]: *** [kallsyms] Fout 1
make[1]: Weggaan uit map `/usr/src/linux-2.4.18-19.8.0'
make: *** [vmlinux] Fout 2
Ik heb in menuconfig wel 1 optie aangegeven die te maken had met suspend maar die kan ik met geen mogelijkheid terug vinden
Oja, het laatste wat ik behoorlijk irri vind is dat 99% van alle kernel-compile howto's het over lilo heeft en laat ik nu juist grub hebben.... Maar daar kom ik denk ik nog wel uit. Het gaat nu om dat bzImage, help!