Toon posts:

[Delphi] Flash detecteren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Euj iedereen...

Ik heb dus Flash gebruikt in mijn Delphi-programma, en nu ben ik er achter gekomen dat de gebruiker dan wel Flash geinstalleerd moet hebben voordat mijn programma helemaal werkt.

Ik heb een hoop sites gezien waarin ik een resource file kan aanmaken met de flash ocx en dan controleren of ie al bestaat, blablabla... Het lijkt mij allemaal nogal buggy. Als iemand z'n systeem getweaked heeft, of Flash net even ergens anders heeft staan, dan werkt het toch al niet meer? Heeft iemand een 'makkelijkere' oplossing, of moet ik het maar gewoon gebruiken?

Zie ook url: http://www.swissdelphicenter.ch/torry/showcode.php?id=599

Oh ja, en hoe weet ik zeker dat de Flashverise wel 6 is? Zometeen zit ik met versie 5 opgescheept en dan werkt de helft van m'n movie niet!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 15:52 ]

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-08 15:58
Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 15:50:
Euj iedereen...

Ik heb dus Flash gebruikt in mijn Delphi-programma, en nu ben ik er achter gekomen dat de gebruiker dan wel Flash geinstalleerd moet hebben voordat mijn programma helemaal werkt.

Ik heb een hoop sites gezien waarin ik een resource file kan aanmaken met de flash ocx en dan controleren of ie al bestaat, blablabla... Het lijkt mij allemaal nogal buggy. Als iemand z'n systeem getweaked heeft, of Flash net even ergens anders heeft staan, dan werkt het toch al niet meer? Heeft iemand een 'makkelijkere' oplossing, of moet ik het maar gewoon gebruiken?

Zie ook url: http://www.swissdelphicenter.ch/torry/showcode.php?id=599

Oh ja, en hoe weet ik zeker dat de Flashverise wel 6 is? Zometeen zit ik met versie 5 opgescheept en dan werkt de helft van m'n movie niet!
Wat ik van het artikel snap wat op die site staat is dat jij gewoon een kopie van jouw geinstalleerde flash plugin mee linkt in je .exe en dat deze ook gebruikt wordt bij de uitvoer van je programma
en ik denk ook dat het totaal onafhankelijk is of hij nou wel of niet flash heeft en ook welke versie

Maar daar kun je snel genoeg achter komen door een pc te nemen zonder flash ... testen.
Daarop ff flash 5 installen (als die nog te verkrijgen is) en testen.
Maar er zit in flash 5 ook al een soort van auto update functie in die zich zelf update (denk ik ;) )

Taal fouten inbegrepen ;)