Ik heb een computertje (siemens mmi box) waar ik tijdelijk ff een diskette drive en een cd speler op wil aansluiten. De voeding van dit apparaatje trekt dit niet en nu is mijn vraag of ik de computer beschadig als ik de cdromspeler en de floppy drive op een andere AT voeding aansluit en de ide kabels gewoon naar het computertje laat lopen? I.v.m. kleine spanningsverschillen oid?
Er zijn zat mensen met een computer met 2 voedingen. Het lijkt me dus geen probleem. Let alleen wel even op dat je 2 gelijke voedingen neem: AT + AT of ATX + ATX...
Hoewel dat misschien niet eens zo uitmaakt
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
dat was dus ook deels mijn vraag, ik heb alleen nog een oude at voeding liggen, niet een atx meer...mOrPhie schreef op 22 January 2003 @ 15:39:
Let alleen wel even op dat je 2 gelijke voedingen neem: AT + AT of ATX + ATX...
Ik denk dat dit wel mogelijk is 
Dus je AT + ATX voeding tergelijkertijd gebruiken. Ik denk dat als je ze gelijktijdig aanzet dat het geen probleem is.
Dus je AT + ATX voeding tergelijkertijd gebruiken. Ik denk dat als je ze gelijktijdig aanzet dat het geen probleem is.
Sorry maar wat maakt het uit als je de voeding van een cd-rom speler en een diskette apart zet, als je die gewoon als eerste aanzet en daarna de andere voeding heb je volgens mij geen problemen hoor.
Verwijderd
Eh, moet je niet de ground van beide voedingen met elkaar verbinden? Zodat je daar in ieder geval geen spannings verschil tussen hebt.
Denk eens na mensen... Hoe sluit je een extern SCSI-apparaat aan? Of een FireWire-harddisk?
Dus ja, het kan gewoon.
Dus ja, het kan gewoon.
ik zou inderdaad dan wel zoals hier eerder gezegt de aarde van beide voedingen met elkaar verbinden!!!
Sure, lijkt me geen probleem hoor... Spanningsverschillen zouden niets moeten uitmaken, mits ze op dezelfde aarding zitten. Als de hardeschijf een hoog signaal verstuurt wordt dat echt nog wel als een hoog signaal gezien
Uit ervaring weet ik dat het geen probleem is, met alleen een cd-rom drive eraan kan je hem trouwens ook minstens een uur zonder fan laten draaien. Ik had toen namelijk alleen nog AT voedingen zonder fan liggen.
Pagina: 1