Acceptgiro's printen

Pagina: 1
Acties:
  • 540 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-08 18:52
Heb zo een beetje alle resultaat pagina's van de grote zoekmachines doorgespit naar een programma waarmee ik acceptgiro's kan printen.

Ik moet facturen met aan de onderkant een aangehecht acceptgiro formulier printen. Het gaat dan vooral om de onderste code regel. Geen enkel fatsoenlijk programma lijkt zo laag te kunnen printen, behalve Davilex Factuur. Maar alle gegevens uit mn databaseje overtypen is ook niet echt efficiënt.

Ik heb ook al geprobeerd zelf een programmatje te maken in Visual Basic, maar dat lukt ook niet.

Kent iemand een programma waarmee je acceptgiro's kan printen, en welke zijn gegevens uit een extern bestandje kan halen?

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
vba en dan netjes uitlijnen ?

Verwijderd

Maak in Excel een bestand met namen, adressen, postcodes, banknummers etc.

Maak vervolgens in Word een nieuw document en met de opdracht Afdruk samenvoegen (menu Extra) koppel je het Excel bestand aan het Word bestand. Vervolgens kies je de velden uit het Excel bestand en geef je aan waar die precies moeten komen te staan.

Daarna kan je ze afdrukken.

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 08:34
Die onderste code regel mag je niet zelf gebruiken. Alleen als je een door de bank goedgekeurde instelling bent mag je hier een OCR-B coderegel afdrukken.
Dit kan alleen met een goedgekeurde printer. (ongeveer 3000 acceptgiro's als test toesturen)
Gewoon de rest van de acceptgiro afdrukken en die regel leeg laten.

Object reference not set to an instance of an object

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Kan je niet je eigen papierformaat instellen of de marges weghalen?
Als ik alle marges op 0 zet dan kan ik met een Canon printer praktisch alles bedrukken.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Moet met acces toch makkelijk kunnen. heb het zelf ook wel een gedaan.
het is in het begin ff uitmikken.

in vb wordt het veel rekenen maar moet ook kunnen.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:40
Mijn vader gebruikte hier altijd DBase met CrystalReport voor. Dit word wel een beetje antiek, maar het werkte prima op zijn matrixprinter (en later ook op zijn laserprinter).

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• frickY
Oktopus schreef op 23 January 2003 @ 14:42:
Die onderste code regel mag je niet zelf gebruiken. Alleen als je een door de bank goedgekeurde instelling bent mag je hier een OCR-B coderegel afdrukken.
Dit kan alleen met een goedgekeurde printer. (ongeveer 3000 acceptgiro's als test toesturen)
Gewoon de rest van de acceptgiro afdrukken en die regel leeg laten.
Ik moet het voor een bedrijf doen, we hebben reeds een contract met de bank en Interpay, en zijn gelegitimeerd om ze te printen B)
Voorheen deden we het vanuit een programma van Davilex, maar die heeft geen importeerfunctie. Aangezien de aantallen nu aardig op beginnen te lopen, willen we het dus automatiseren.

Ik heb al een aantal manieren in Visual Basic geprobeerd om ze te printen, maar het lukt maar niet om laag genoeg te komen. Ben er zojuist achter gekomen dat het in Word ook niet lukt om zo laag te komen, terwijl de printer (HP Laserjet 1200 PCL 6) dat wel hoort te kunnen. Ben nu dus ook even andere drivers aan het proberen :+

Hoop dat iemand nog tips heeft..

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-09 09:43

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Het lijkt mij gewoon een kwestie van de marges correct instellen in Windows. Met Word kan je ook nog met (kop- en) voetteksten werken.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• frickY
hehe, kwam dit topic weer eens tegen :)
Tis inmiddels allang gelukt
Heb zelf een prog in VB6 geschreven, zoals ik al eerder had geprobeerd. Probleem was inderdaad het papier formaat. Deze stond op "Letter", ipv "A4".

Twerkt perfect... tnx voor de reacties
Pagina: 1