[Asus V8200] Onscherp 2D

Pagina: 1
Acties:

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Zoals de topic titel al doet verraden, ben ik in het bezit van een Asus V8200 Geforce3 Deluxe, en nu is mijn probleem wanneer ik hogere resoluties als 1024x768 (dus bijv. 1280x1024) instel dat het beeld onzettend wazig is, en gewoon zeer aan je ogen doet.
Ik heb al verschijdene keren gelezen dat er op Geforce2 kaarten hiervoor een bepaalde Filter mod voor is, is dit er misschien ook voor deze kaart?
Ik heb me rot gezocht maar kon alleen of een geforce2 kaart vinden of andere geforce3 kaarten die er heel anders uitzagen dan mijn Asusje.
En kan de filtermod blijvende schade aanrichten mocht het misgaan?
Of zal ik er weinig van merken qua 2d kwaliteit?
Ter info, een matrox G400 geeft dus gigantisch scherp beeld dus aan me monitor legt het zeker niet Iiyama Vision Master Pro 413 1600x1200 @ 85Hertz.
Iemand misschien enig idee?

Verwijderd

je Asus verkopen en een Radeon 9500 halen...

• GeeMoney
  • Nu online
Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 15:48:
je Asus verkopen en een Radeon 9500 halen...
Post dan nix ofzo, gewone een pure post voor: hoe krijg ik mijn aantal post omhoog :O

Als je weet wat die kaart koste en nog steeds kost, word je er niet veel vrolijker van.
Ook is de kaart 2dehands verkopen geen optie omdat ik er nog net een paar euro voor kan vangen max 50 ofzo :S

[ Voor 30% gewijzigd door GeeMoney op 22-01-2003 15:51 ]

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
Je kan iets van je geforce af slopen, maar onthoud dat er doordit geintje ineens veel straling vrij komt, die mayb aparaten kan beschadigen :?
Ik zou als ik jouw was naar een andere kaart uitkijken (ik heb hier alleen op 1600x1200 wazig beeld op men vision master 500)

• GeeMoney
  • Nu online
Koeskoes schreef op 22 January 2003 @ 15:57:
Je kan iets van je geforce af slopen, maar onthoud dat er doordit geintje ineens veel straling vrij komt, die mayb aparaten kan beschadigen :?
Ik zou als ik jouw was naar een andere kaart uitkijken (ik heb hier alleen op 1600x1200 wazig beeld op men vision master 500)
Dan bedoel jij denk ik een andere mod als ik gezien heb op de geforce 2 kaarten.
Bij de mod die ik bedoel hoef je alleen maar 2 soldeerpuntjes met elkaar te verbinden en 1 uit te schakelen oid.
Andere kaart heb ik op het moment geen budget voor :P

Hier geeft de Matrox kaart uitstekend beeld op 1600x1200, ook de geforce2 van mijn broer geeft perfect beeld zelfs hoger nog dan 1600x1200 blijft het scherp.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:46

Meneer aard

Porsche rulez!

welke drivers heb je? De asus drivers op de detanator drivers? Ik heb ook een v8200 deluxe op een visionmaster pro451 op 1280x1024 en dat werkt perfect wel met de detanator drivers, de asus drivers heb ik niet meer geinstalleerd, gekloot met spellen die het niet deden en sow.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

The_Dart schreef op 22 January 2003 @ 15:50:
[...]

Post dan nix ofzo, gewone een pure post voor: hoe krijg ik mijn aantal post omhoog :O

Als je weet wat die kaart koste en nog steeds kost, word je er niet veel vrolijker van.
Ook is de kaart 2dehands verkopen geen optie omdat ik er nog net een paar euro voor kan vangen max 50 ofzo :S
Post jij dan nix ofzo...
Het is algemeen bekend dat de Geforce reeksen GEEN goede 2d kwaliteit hebben op hoge resoluties...bij de GF4 valt het wel mee, maar is ook niet denderend als je het vergelijkt met een radeon. De GF3 en Gf2 zijn beduidend slechter dan de radeon reeks...

Dus als je ook spellen wil spelen en toch goede 2d kwaliteit wil hebben voor een redelijke prijs. Haal dan een radeon9500. Kost je 159 euro voor een 128MB kaart. Daarvoor hoef je niet te solderen met het risico dat je je kaart sloopt. En ook nog eens sneller

En ga mij aub niet afblaffen om het feit dat ik maar 1 regel neertyp. Ik loop hier lang genoeg rond en post het echt niet om mijn posts op te krikken. Als IK jou was zou ik gewoon een radeon halen en je Geforce verkopen voor 100 euro ofzo...betaal je een paar eurotjes bij en je bent klaar.

Zo moeilijk kan het toch niet zijn?

• GeeMoney
  • Nu online
Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 16:12:
[...]

Post jij dan nix ofzo...
Het is algemeen bekend dat de Geforce reeksen GEEN goede 2d kwaliteit hebben op hoge resoluties...bij de GF4 valt het wel mee, maar is ook niet denderend als je het vergelijkt met een radeon. De GF3 en Gf2 zijn beduidend slechter dan de radeon reeks...

Dus als je ook spellen wil spelen en toch goede 2d kwaliteit wil hebben voor een redelijke prijs. Haal dan een radeon9500. Kost je 159 euro voor een 128MB kaart. Daarvoor hoef je niet te solderen met het risico dat je je kaart sloopt. En ook nog eens sneller

En ga mij aub niet afblaffen om het feit dat ik maar 1 regel neertyp. Ik loop hier lang genoeg rond en post het echt niet om mijn posts op te krikken. Als IK jou was zou ik gewoon een radeon halen en je Geforce verkopen voor 100 euro ofzo...betaal je een paar eurotjes bij en je bent klaar.

Zo moeilijk kan het toch niet zijn?
Als de mogelijkheid er is de kaart zonder al teveel geklooi flink bij te schaven zou ik nog voor die optie kiezen dan een nieuwe kaart kopen hoor.
Dat de 2d kwaliteit niet best is dat weet ik, maar dit is wel heel erg wat ik hier heb, en als dit te verbeteren valt dan probeer ik dat graag eerst.
Ik bedoel dan moet ik deze kaart verkopen aan een kennis en zeg ik erbij: draai alleen niet op 1600x1200 hoor want dan zie je nix. :+
En over het algemeen moet het redelijk leesbaar zijn met 2d kwaliteit die een geforce heeft, naast een radeon nog steeds niet goed ik weet het maarja financieel he :)

• GeeMoney
  • Nu online
aard schreef op 22 januari 2003 @ 16:09:
welke drivers heb je? De asus drivers op de detanator drivers? Ik heb ook een v8200 deluxe op een visionmaster pro451 op 1280x1024 en dat werkt perfect wel met de detanator drivers, de asus drivers heb ik niet meer geinstalleerd, gekloot met spellen die het niet deden en sow.
Ik heb zowel de nieuwste detonatoers als de wat oudere geprobeerd, maar dit maakte nix uit het zit dus volgens mij echt hardware matig.
Ook de asus drivers maken er geen verschil om.

Verwijderd

De GeForce serie geeft idd brak beeld op hoge resoluties. Dat die Matrox perfect beeld geeft op je monitor klopt ook wel, want daar staat matrox om bekend!! Radeons ook.

Iedereen heeft dit probleem en vandaar de reply van NoStra. Want met een Radeon heb je er geen last van. Er zijn mods voor, moet je ffies zoeken. Het is dan niet weg, maar wel echt een heel stuk beter!

Jij hebt nu gewoon het verschil gezien tussen de kaarten. Nu weet je waarom veel mensen toch nog matrox hebben of geen GeForce willen. :)

• GeeMoney
  • Nu online
Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 16:18:
De GeForce serie geeft idd brak beeld op hoge resoluties. Dat die Matrox perfect beeld geeft op je monitor klopt ook wel, want daar staat matrox om bekend!! Radeons ook.

Iedereen heeft dit probleem en vandaar de reply van NoStra. Want met een Radeon heb je er geen last van. Er zijn mods voor, moet je ffies zoeken. Het is dan niet weg, maar wel echt een heel stuk beter!

Jij hebt nu gewoon het verschil gezien tussen de kaarten. Nu weet je waarom veel mensen toch nog matrox hebben of geen GeForce willen. :)
Dat weet ik ook wel, maarja een andere kaart kopen is in mijn optie nou niet echt het beste, ik ben gewoon nog maar een studentje en kan het dus allemaal niet bekostigen.
Vandaar dat ik de beeldkwaliteit wou opschroeven door middel van een mod, probleem is alleen dat ik de filtermod voor de kaart die ik heb niet kan vinden:?

Verwijderd

The_Dart schreef op 22 januari 2003 @ 16:21:
[...]

Dat weet ik ook wel, maarja een andere kaart kopen is in mijn optie nou niet echt het beste, ik ben gewoon nog maar een studentje en kan het dus allemaal niet bekostigen.
Vandaar dat ik de beeldkwaliteit wou opschroeven door middel van een mod, probleem is alleen dat ik de filtermod voor de kaart die ik heb niet kan vinden:?

Ehrm..als je het weet...waarom vraag je het dan? :o

Die filtermod is niet gemakkelijk. Zelfs mensen die wat ervaring hebben op dat gebied hebben er moeite mee. ik weet niet of je wel eerder van dit soort dingen gedaan heb.. :?

Ik ga even helpen zoeken.. ;)

Zow das snel gevonden:

nieuws: 2D-kwaliteit GeForce3 beter zonder filters?

ff beter kijken voortaan :X

;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 16:25 ]

• GeeMoney
  • Nu online
Er staat daar geen kaart fabrikant bij, ik weet dus niet of dit ook helpt bij mijn kaart en dat is trouwens wel een heel brute manier :)
Dat ik niet weet waar de RFI filters zijn is niet echt een probleem, dat is wel op te zoeken maar ook is de bron nou niet echt betrouwbaar denk ik? zie nergens een link ernaartoe ofzo maar ik zal wel even alle reply's erop aflezen bedankt :)

Verwijderd

The_Dart schreef op 22 januari 2003 @ 16:28:
Er staat daar geen kaart fabrikant bij, ik weet dus niet of dit ook helpt bij mijn kaart en dat is trouwens wel een heel brute manier :)
Dat ik niet weet waar de RFI filters zijn is niet echt een probleem, dat is wel op te zoeken maar ook is de bron nou niet echt betrouwbaar denk ik? zie nergens een link ernaartoe ofzo maar ik zal wel even alle reply's erop aflezen bedankt :)

Vandaar dus de andere kaart :+ Maar er is meer info over te vinden. Probeer ook andere fora's dan GoT.

Verwijderd

Vreemd, ik heb er geen last van. Ik gebruik zelf ook een V8200 T2, behoorlijk overgeklokt ook, en de beeldkwaliteit is redelijk scherp tot aan 1280x1024 (daarboven geeft m'n scherm er de brui aan).

Met 'hoge resoluties' wordt tegenwoordig echt niet meer 1280x1024 bedoeld: dan moet je echt aan 1800x1440 denken.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:18
Ik heb hetzelfde gehad met m'n V7700 destijds, gewoon kaartje omruilen. Was blijkbaar gewoon brak exemplaar wat op 1600X1200X100Hz geen scherp beeld kon geven. Ook geen probleem trouwens met m'n V8200, ik heb het idee dat de radeon fan-boys vooral tussen de oren last hebben van scherp beeld...... :P

• GeeMoney
  • Nu online
Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 17:54:
Vreemd, ik heb er geen last van. Ik gebruik zelf ook een V8200 T2, behoorlijk overgeklokt ook, en de beeldkwaliteit is redelijk scherp tot aan 1280x1024 (daarboven geeft m'n scherm er de brui aan).

Met 'hoge resoluties' wordt tegenwoordig echt niet meer 1280x1024 bedoeld: dan moet je echt aan 1800x1440 denken.
2048x1536 @ 75Hertz hoog genoeg? en ja dat doet ie ook nog alleen is het dan helemaal onleesbaar.
Inderdaad erg jammer van de kaart, misschien dan toch maar underclocken en in een mp3/divx bakje zetten >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 16:24:

Die filtermod is niet gemakkelijk. Zelfs mensen die wat ervaring hebben op dat gebied hebben er moeite mee. ik weet niet of je wel eerder van dit soort dingen gedaan heb.. :?
Die RF filters zijn makkelijk te verwijderen, wel alle tijd nemen , niks gehaast doen en dan lukt dat echt wel.
Ik heb zelf m'n Asus V7700 gedaan met een gassoldeerbout met vrij grote punt en dat is ook 100% goed gegaan..
De beeld kwaliteit is er sprongen op vooruit gegegaan :)

suc6
Pagina: 1