TweakDSL? Ja leuk, maar wanneer via de kabel?

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:48
Dat TweakDSL topic staat hier ook dus pleur ik dit ook maar in LA.

Kleine vergelijking:
TweakDSL Abbonnementen en prijzen:
Abbo: up/down-bits (up/down-bytes) prijs per maand

SurfDSL: 512Kb/256Kb (64KB/32KB) €53
ProDSL: 1024Kb/512Kb (128KB/64KB) €68
UltraDSL: 8192Kb/512Kb (1024KB/64KB) €95

@Home Abbonnementen en prijzen: (@Home Basis is niet belangrijk in dit geval)

@Home Breedband: 5120Kb/128Kb (640KB/16KB) €44,95

(Downstream: @Home geeft 1 - 2 Megabits aan maar dit is duidelijk meer (gelimiteerd aan de kabel zelf); snelheden van 550KiloBytes/sec zijn al behaald en boven de 600 ook al als ik me niet vergis)
Het enige TweakDSL abbonnement wat voor mij en vele andere kabelaars aantrekkelijk is, is het duurste. Maar dit is te duur.

Nu ga ik natuurlijk niet zeiken dat de prijs/snelheids verhoudingen niet goed zijn, want dat is DSL nou eenmaal (een rip-off :+).
Wat ik wil weten is, wanneer gaan jullie via de kabel internet aanbieden?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

NitroX_infinity schreef op 22 January 2003 @ 15:07:
moeten de kabelexploitanten dat wel bieden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:40
Niet, zolang de kabel-exploitanten alleenheersers zijn op de kabelmarkt (lang leve de privatisering, hoera hoera hoera :) ). Zal er geen enige vorm van TweakDSL op de kabel verschijnen, of ze moeten zelf met het iniatief komen , wat ik zelf niet zie O-).

Trouwens dan wordt het wel Tweakkabel :P.

[ Voor 1% gewijzigd door Termi op 22-01-2003 15:14 . Reden: bestaat het wel? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:41
NitroX_infinity schreef op 22 januari 2003 @ 15:07:
Dat TweakDSL topic staat hier ook dus pleur ik dit ook maar in LA.

Kleine vergelijking:

[...]
Het enige TweakDSL abbonnement wat voor mij en vele andere kabelaars aantrekkelijk is, is het duurste. Maar dit is te duur.

Nu ga ik natuurlijk niet zeiken dat de prijs/snelheids verhoudingen niet goed zijn, want dat is DSL nou eenmaal (een rip-off :+).
Kleine verbetering :)
TweakDSL Abbonnementen en prijzen:

SurfDSL: 512Kb/256Kb (64KB/32KB) €53
ProDSL: 1024Kb/512Kb (128KB/64KB) €68
UltraDSL: 8192Kb/512Kb (1024KB/64KB) €95

@Home Abbonnementen en prijzen: (@Home Basis is niet belangrijk in dit geval)

@Home Breedband: 5120Kb/64Kb (640KB/8KB) €44,95

(Downstream: @Home geeft 1 - 2 Megabits aan maar dit is duidelijk meer (gelimiteerd aan de kabel zelf); snelheden van 550KiloBytes/sec zijn al behaald en boven de 600 ook al als ik me niet vergis)

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-10 11:33

Basszje

Reisvaap!]

Vergeet niet dat DSL over het algemeen stabieler is en niet afhankelijk van het aantal aangesloten mensen. Dat is ook een groot pluspunt.

Maar idd zolang de kabel in handen is van de bedrijven die zelf ook kabel aanbieden zie ik het weinig zonnig in :)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Packardhell schreef op 22 January 2003 @ 15:21:
[...]
Kleine verbetering :)
[...]
Neenee, die bits stonden verkeerd, moesten 128 zijn. Maximale upload is 16KiloBytes/sec. :P

[ Voor 3% gewijzigd door NitroX infinity op 22-01-2003 15:29 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Basszje, stabiliteit maakt geen ene ruk uit, 't gaat om de gemiddelde snelheid en die is dus bij dit @Home abbo significant hoger dan bij de eerste twee DSL abbo's.

edit:
Niet goed gekeken, wou op de edit knop drukken van m'n vorige post :P

[ Voor 64% gewijzigd door NitroX infinity op 22-01-2003 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je krijgt ook meer upload, modem is jouw eigendom, mag meerdere pcs aansluiten, hebt een stabiele mail server, bent niet afhankelijk van andere mensen en de lijst is nog veel langer.

en het heet ook tweakDSL

Kortom het gaat niet alleen om de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CME86
  • Laatst online: 02-10 09:56
Als je en goedkoop en zeer snel wil neem het dan via surfnet.nl (dus via je uni ed) das pas leuk, het tweakdsl abbo alleen dan voor maar 55 euro!,
Maarja dan moet je daar natuurlijk wel werken of studeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
kabel is niet te vergelijken met ADSL... Met ADSL heb je bijv een veel lagere ping als met DSL. Het verschil zie ik altijd voor me als:
kabel is een beetje "flurry"... het is niet zo stabiel, de snelheid is soms hoog, soms laag, het is best vaak down etc etc.
ADSL is "strak". Het is altijd even snel, stabieler, minder downtime, betere support (IMO) etc.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 04-10 22:46

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Wanneer ze beginnen met internet via de kabel!?

Nooit! En dat kan ik je wel vertellen! Waarom niet? Simpel de markt zou gereguleerd zijn, maar in werkelijkheid is dat niet zo, kijk maar naar Rendo DeKooi, die moet van 't netwerk af omdat Essent het net over genomen wordt, @home moest erop, dus RendoDeKooi eraf!

Kijk eens naar XS4ALL's kabel avontuur, kabelaars doen daar behoorlijk moeilijk over, net als KPN om andere netwerken toe te laten op hun telefoonnetwerk!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-10 22:01

ripexx

bibs

Als die verhouding tussen upstream en down stream zo slecht is dan weet ik wel waarom ik het lekker bij (A)DSL houdt :P

Vergelijk
TweakDsl:
512 / 256 = 2/1
1024 / 512 = 2/1
8192 / 512 = 16/1

@home:
5120 / 128 = 40/1

Ten tweede hoe wil je met zo'n kleine upstream zo'n grote downstream behalen, zou ff in de TCP/IP specs moeten kijken hoe het zat maar per x ontvangen berichten dien je er een terug te sturen (controle).

Wat betreft het aanbieden van een kabel variant denk ik dat het wat moeilijker zal zijn, er zijn veel verschillende netbeheerders en niet zoals bij telefoon dat er maar een is (KPN). Dit maken onderhandelingen nogal moeilijk. Daarnaast zullen er genoeg maren zijn, technisch is het mogelijk, zie avontuur van XS4ALL in Amstelveen. Oja en je betaald niet alleen voor de verbinding maar ook voor zaken als newsservers, stabiliteit, beschikbaarheid enz.

Weet jij hoevaak jouw @home internet lijntje over schreven is. Dwz hoeveel mensen zitten er bij jouw op je backbone?

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:47

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Los van het feit dat kabel aanbieden gewoon nog niet mogelijk is en daarnaast veel te duur (gok ik :)):
Home Breedband: 5120Kb/128Kb (640KB/16KB) €44,95
Het is toch echt 3,8 Mbit down en 128kb up (dus 480 kB/16 kB)

[edit]ripexx, bij de volle downstream gebruik ik nog niet de helft van mijn upstream dus dat is niet echt een probleem

edit:
Hmm wacht, dit is IT helemaal niet, dis LA :P

[ Voor 29% gewijzigd door IceStorm op 22-01-2003 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

IceStorm schreef op 22 januari 2003 @ 16:24:
Los van het feit dat kabel aanbieden gewoon nog niet mogelijk is en daarnaast veel te duur (gok ik :)):

[...]

Het is toch echt 3,8 Mbit down en 128kb up (dus 480 kB/16 kB)

[edit]ripexx, bij de volle downstream gebruik ik nog niet de helft van mijn upstream dus dat is niet echt een probleem

edit:
Hmm wacht, dit is IT helemaal niet, dis LA :P
En los gezien dat 't totaal niet mogelijk om als onafhankelijke ISP op 't kabel net te komen...

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 18:15

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Plague schreef op 22 januari 2003 @ 15:43:
kabel is niet te vergelijken met ADSL... Met ADSL heb je bijv een veel lagere ping als met DSL. Het verschil zie ik altijd voor me als:
kabel is een beetje "flurry"... het is niet zo stabiel, de snelheid is soms hoog, soms laag, het is best vaak down etc etc.
ADSL is "strak". Het is altijd even snel, stabieler, minder downtime, betere support (IMO) etc.
:)
Dit is behoorlijk offtopic, maar dat hangt af van je provider, niet met de gebruikte technologie. Ik heb kabel van Telenet(België) en mijn ping is ook laag (zojuist 18 ms naar tweakers.net)
Stabiele snelheid: ik ben nog nooit onder de 400 kbyte/seconde gedoken bij downloads van een goeie server.
Ik ben in de 2 jaar dat ik kabel heb nog maar 2 keer down geweest, en steeds was het een hardwaredefect aan mijn kant (kapotte stroomkabel, en modem stuk)
Support is ook afhankelijk van je provider.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In nederland is het drukker bevolkt en zitten meer mensen op het internet geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 13:50

JvS

Ik heb hem zelf ook

eh nee hoor, in belgie zitten alleen via adsl al minimaal 3x zoveel mensen op internet. Maar dit heeft wel heel weinig met LA te maken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

[antwoord op topictitel] Euh niet :?
We hebben vooralsnog geen vrije markt op de kabel dus aanbieden zit er zeker nog niet in.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:43

Arfman

Drome!

NitroX_infinity schreef op 22 januari 2003 @ 15:25:
Basszje, stabiliteit maakt geen ene ruk uit, 't gaat om de gemiddelde snelheid en die is dus bij dit @Home abbo significant hoger dan bij de eerste twee DSL abbo's.
Dan wil ik je ook niet horen klagen de volgende keer dat je kabel eruitligt :+

Ikzelf zou liever ADSL nemen, veel stabielere snelheid, niet afhankelijk van leechers in je buurt, infrastructuur is vaak beter en daardoor stabieler qua ping, etc.

Maarja .. in dit gehucht zal nooit kabel/ADSL komen .. lang leve de "85% dekking" van KPN .. :Z

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:12
hogere ping en onstabiel vind ik waardeloze argumenten.... zolang als ik hier woon heeft het internet er 2x uitgelegen, en dat door een stroomstoring (complete straatverlichting, radio en tv werkten ook niet)

ik heb hier een ping naar tweakers heen gemiddeld 11ms.... download snelheid begint bij 800 kb/s en eindigt rond de 300-600 kb/s

ik vind dat zeer zeker niet slecht..en zolang de snelheid niet onder de 300 valt hoor je mij niet klagen over onstabiel (@home)

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Devian schreef op 23 januari 2003 @ 00:57:
.... download snelheid begint bij 800 kb/s en eindigt rond de 300-600 kb/s
Net als die weervoorspellers:
het word -5 tot 15 graden... 8)7
dit vind ik dus nogal grote verschillen, en dus NIET stabiel. Met ADSL heb je gewoon een CONSTANTE downstream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Plague schreef op 23 januari 2003 @ 01:05:
[...]

dit vind ik dus nogal grote verschillen, en dus NIET stabiel. Met ADSL heb je gewoon een CONSTANTE downstream.
MITS je de "gecapte" versie hebt (0,5 -1 en 2mbit). Ik heb de 8mbit variant, echt nie altijd dat ik de top draai (835 top van goeie servers, trug lopend naar 500-600).

weer de eindelijkloze discussie.. ADSL of kabel..

links of rechts,
amd of intel,
oc'en of upgraden,
Nokia of Sony-E'son..
etc.. etc.. etc..

Wordt toch beetje offtopic? (topic vraag is toch beantwoord al?)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-03 20:39

Hagar

Diabootic

Plague schreef op 23 januari 2003 @ 01:05:
[...]

Dat ligt met name aan de server waar je download.
Ik heb met @home nooit problemen om een snelle constante download te krijgen als de server maar goed is. Ik moet wel toegeven dat er af en toe wat timeout problemen zijn maar dat is alleen ergerlijk als ik aan het gamen ben :P

Nu ook zonder stropdas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Floris schreef op 22 January 2003 @ 18:11:
[antwoord op topictitel] Euh niet :?
We hebben vooralsnog geen vrije markt op de kabel dus aanbieden zit er zeker nog niet in.
dat meende ik ook al eens te zeggen!

LA >> I&T :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 13:50

JvS

Ik heb hem zelf ook

neuh, ik gooi er wel een slotje op :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.