coolmaster plet Duron

Pagina: 1
Acties:

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-08 22:31
Hallo, omdat ik mijn fep 32 cooler had verkocht en ik nog moest wachten op mijn fop 38 had ik tijdelijk een goedkoop coolmaster coolertje voor mijn duron gekocht. Toen ik deze er op zetten moest ik al erg veel moeite doen om hem vast te krijgen. Toen hij vast zat deed alles het gewoon. (alleen iets warmer natuurlijk) Maar nu ik mijn duron er vandaag afhaalde om hem te verkopen (en natuurlijk een nieuwere, snellere te kopen) zag ik dat er rechts boven en onder twee stukjes van de core zijn afgebroken. gelukkig werkt mijn proc nog wel maar ik denk dat ze bij die computer zaak een fcpga cooler hebben meegegeven.
zijn er andere mensen met een standaard coolmaster die misschien weten of het hoord dat die cooler zo moeilijk te bevestigen is en dan je cpu killed.

Verwijderd

bij mij deed een punttang wonderen ;)

ik vond ook dat je nogal hard moest drukken, dus heb ik het beugeltje een beetje verbogen

Verwijderd

Nee dus. Het is juist die fep32 die moeilijk gaat. Je trekt dus de juiste conclusie dat als je coolermastertje moeilijk past en je core heeft gekraakt, het waarschijnlijk een fcpga koeler was en geen socketA

Kan je trouwens heel makkelijk zien
a) Kijk bij www.coolermaster.com en controleer het typenummer
b) Socket A koelers hebben aan de onderkant een rand er af gefreesd. M.a.w. het deel dat op de processor rust ligt lager dan de rand.

Wel knap balen dus :(
Het nare is dat de problemen vanzelf komen bij de volgende keer monteren van de CPU. Scheurt vanzelf wel verder....

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Van AMD site en geldt voor vele orb coolers.. :( (/me heeft al een D600 gesloopt)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Notes for Agilent HACA-0001
(diameter = 64mm)
Heatsink does not contact Load Compliant Pads on processor package.

Special attention should be taken to reduce risk of damage to processor die during heatsink installation.[/quote]Afbeeldingslocatie: http://www.hardocp.com/reviews/cooling/s37arndup/ca-mount.jpg

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-08 22:31
ok bedankt voor de replies ik zal es ff op de coolmaster site kijken of ze me niet genaaid hebben.

Verwijderd

Toen ik dat klere ding erop wou knallen schoot ik uit met de schroevendraaier, bye bye A7V :( K heb nu weer een nieuwe gelukkig (lang leve garantie). Nu nog wachten op me alpha

Verwijderd

Ik heb zo'n pauper Coolermaster ding van een geeltje, en bij mij is de core nog heel. Komt door die ander lijkt me. Die coolermaster houdt het nog redelijk uit ook voor zon cheap ding, Duron 650@1000 1,8V word 53 graden :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:19
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 23:50 schreef XSTReaMiNG het volgende:
Toen ik dat klere ding erop wou knallen schoot ik uit met de schroevendraaier, bye bye A7V :( K heb nu weer een nieuwe gelukkig (lang leve garantie). Nu nog wachten op me alpha[/quote]

• JointFillah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 07:13

JointFillah

Techno Addict

Nou ik heb wel een echte socketA coolermaster (gechekt op coolermaster.com ;)),maar die ging er ook verrot moeilijk op....Heb ook het beugeltje wat verbogen anders was het niet te doen:(

~* Peace, Love & XTC *~

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:02
heb hier ook een a7v en een coolermaster. Ik moet ook pleuris hard drukken met een schroevendraaier om dat ding lost of vast te zetten. Uitschieten is ook mijn angst:) Laatst vroeg ik me af, omdat het mobo aardig wat druk moet verdragen, of het mobo niet gaat scheuren? Iemand ervaring?

Handtekening

Verwijderd

Yeh!! Phantastisch toch! Een cooler die tenminste met een grote kracht op de core wordt gedrukt! Des te beter maakt hij contact; worden de ruimten en de koelpasta goed uitgerdrukt en heb je een zeer goede warmteoverdracht.

Het is normalerwijze ook niet de bedoeling om een koeler eraf te slopen na installatie! Hadden jullie maar gelijk een goede moeten kopen bij aanschaf van je proc!

Je koopt toch ook geen auto zonder olie in het carter, om hem eerst lekker stevig in te rijden en dan later; net voordat de booel volledig is vastgelopen er toch maar wat olie in te gooien? Niet dan!.....

• djkolk
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:27
jo jjg

ik heb op dezelfde manier mijn A7V beschadigd,de lijntjes tussen cpu en geheugen
doorgekrast, kosten FL 100 bij MyCom, bij jouw gratis ?

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:21
ik heb een coolermaster,
geloof de DP5-6H11,
en me tbird 800@900 word idle 27 graden en stressed 43graden,

ik kreeg em er HEEEEL moeilijk op...dus maar dat lipje wat verbogen...ik heb geen zin om em
er af te halen, word heel goed zo...
me core is vast nog wel heel...maar ging wel heeel moeilijk

PVoutput

Pagina: 1