BNC of D-SUB IIyama VM pro.

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Bij mijn vraag waarom de A902MT van IIyama geen BNC aansluiting meer had kreeg ik als reply van IIyama:
"De beeldkwaliteit is op beide ingangen gelijk. Het heeft geen zin een
monitor via BNC aan te sturen aan PC kant zit toch altijd een D-sub
aansluiting (de zwakste schakel!)."

Als dat zo is snap ik het hele nut van BNC niet meer...
Graag jullie mening hierover.

de betaler vervuilt

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:32
Ze hebben gedeeltelijk gelijk. Het licht eraan waar het meeste verlies optreedt. In het begin van de kabel (bij de PC), halverwege de kabel, of aan het eind (bij de monitor).
Dsub en BNC zijn bij de PC hetzelfde. Daarna worden de signalen gesplitst en heeft de BNC kabel minder last van signaalverlies/verstoring.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Voor langere kabels gaat de voorkeur toch echt uit naar BNC aangezien die beter gescheiden signalen heeft als een standaard D-Sub..
voordeel v an de d-sub is wel dat je meer signalen doorbiept, o.a. voor je plujg-n-play enzo..

geloof niet dat dat werkt via BNC

IP Rocks

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 10:50
hogere resoluties hebben ook meer last van storing. ik heb een 22" met bnc en dat is super

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

OVER POSTED A MILLION TIMES!!!! Het voordeel is er vooral als je 2 kompjoeters of een flaptop wilt zien, en natuurlijk de lengte!!

Verwijderd

IIg. voordeel Nr1
je kan 2pc`s op een moni zetten, en met osd van bnc naar dsub wisselen. RETE handig. (in sommige gevallen)

Voordeel Nr2
minder signaal verlies tussen moni en video uitang. Zeker als je veel powercables langs je cable hebt lopen, en je ook nog op hoge reso`s zit (1600x1200 en hoger)

Nadeel Nr1 plug en play info wordt niet doorgegeven.

Nadeel Nr2 Die bnc krengen zijn rete duur.

Potentieel nadeel Nr3
het kom (bij my iig) wel eens voor, dat een bnc cable matig contact maakt. en dat dus je scherm ineens paars om dat de Green is losgeraakt. valt erg mee. maar niet als een gek tegen je bnc cable gaan stoten. trappelen trekken etc :)

Al met al, een aanrader hoor. Ik wil niets anders meer.
Pagina: 1