Toon posts:

Pentium 4 2.8Ghz of Xeon 2.8ghz?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Welk van deze processors is het snelst? Ik kan nergens benchmarks vinden tussen deze 2, mischien iemand anders die daar meer geluk mee heeft?

Thanks!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Ik denk dat je Xeon 2.8 GHz bedoeld ;)

De Xeon is een server versie met meer interne cache en behoorlijk veel duurder. Wel is het zo dat de Xeons op dit moment alleen met 400 MHz FSB te krijgen zijn, terwijl de normale P4 al op 533 MHz FSB zit.

Waarvoor wil je dat eigenlijk gaan gebruiken?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

De Xeon zal sneller zijn maar ook 3x zo duur, want deze processor is bedoelt om te draaien in multi processor systemen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik bedoel inderdaad Xeon. Mischien wel mooi een server met Xenon lampen aan de voorkant maar goed :)
Ik zou graag een benchmark tussen een P4 en een Xeon zien. Ik weet dat de Xeon er inmiddels ook op 533 draait, maar bij Intel vind ik alleen maar benchmarks tussen p3 en xeon.
Ik wil het gaan gebruiken voor een Windows 2000 server machine, die o.a. als Webserver gaat draaien.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Er zijn wel afzonderlijke benchmarks te vinden, gewoon even reviews lezen en vergelijken. Maar met je logica had je ook gewoon kunnen bedenken dat de Xeon bij het zwaardere werk sneller is :)

Dit topic is gesloten.