Toon posts:

[WinXP]Geen netwerk na sleep

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisterenavond heb ik een van mijn minder briljante ideeen uitgevoerd. Ik heb WindowsXP even in de sleep mode gezet, althans dat dacht ik, want toen ik hem vanmorgen weer aan wilde zetten, zag ik dat hij nog steeds bezig was met afsluiten. Dit was overigens de eerste keer dat ik een dergelijke actie ondernam en nu snap ik weer waarom. Gevolg: een harde reset om weer beweging op mijn beeldscherm te krijgen.

Nadat de computer opnieuw was opgestart, had ik echter geen netwerkverbinding meer. Na herinstallatie van mijn netwerkkaart ed, kwam ik in de logs het volgende tegen:

code:
1
2
3
AMLI - ACPI BIOS is attempting to read from an illegal 
IO port adress (0x75) which lies in the 0x74-0x76 
protected adress range..... etc

Aan de hand van de knowledge base kwam ik erachter dat ik mijn BIOS moest flashen, hetgeen ik heb gedaan. Echter mijn netwerkverbinding is nog steeds weg. Ik heb vervolgens weer wat drivers geupdate, maar nog steeds zonder resultaat. Het pingen naar www.tweakers.net lukt niet (zelfs helemaal niets doet het, geen request time out, maar helemaal niets) en bij het pingen naar de computer van mijn huisgenoot (waar ik nu achter zit) krijg ik timeouts.

Heb inmiddels alles geprobeerd mo het op te lossen: nieuwe drivers, windows settings nagelopen, google afgezocht, GoT afgezocht en de knowledge base gebruikt, maar ik ben echt ff aan het eind van mijn Latijn!

Nog wat systeemspecs: Gigabyte GA-7VRXP (onboard LAN), XP2000+, WindowsXP pro (incl alle updates, service pack ed). Voor de duidelijkheid, voordat de computer in sleep ging, heb ik nog geinternet en was er dus nog niets aan de hand!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:07

momania

iPhone 30! Bam!

ACPI uitzetten in de bios?
Waarschijnlijk is er iets fout gegaan bij het uitschakelen van je netwerk kaart tijdens het in de sleep mode gaan.
En heeft de onboard LAN ook Wake on lan ondersteuning? Dan blijft er meestal spanning op staan en houd hij ergens misschien een fout vast. In dat geval ff de stekker uit je systeem, zodat alles echt uit is geweest.

[ Voor 44% gewijzigd door momania op 22-01-2003 14:10 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Bij de eigenschappen van je netwerkkaart onder device management, zit ook een tabblad die power management heet. Misschien moet je daar iets aan of uit zetten :)

Verwijderd

Topicstarter
Bij de eigenschappen van de netwerkkaart idd al wat opties uitgezet, maar geen resultaat. Nu ff ACPI uitzetten in BIOS.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

heb je het hele zootje al een keer een tijdje uitgezet?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist ACPI zoveel mogelijk disabled in BIOS, maar geen succes. Hij staat op SP1 whatever that may be!

Wederom power options bij mijn NIC nagekeken en weer een vinkje weggehaald (energy safe mode).
Ik zal zo mijn compu even uitzetten tot vanavond en dan verder kijken. Lijkt me een bijzondere oplossing, maar we gaan het proberen.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

bijzonder probleem toch ook :P :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Nuja, je hebt gelijk. Mijn compu staat uit. Hij gaat vanavond weer aan. Ik had nog een vreemde mededeling toen ik mijn netwerksettings invoerde. Ik kreeg de melding dat deze instellingen al waren toegewezen aan een geinstalleerd apparaat dat echter nu niet actief was (waarschijnlijk mijn vorige NIC, weggedaan na mobo upgrade, of deze onboard NIC, maar blijkbaar niet goed verwijderd). Of ik toch door wilde gaan of niet...

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 14:26:
Nuja, je hebt gelijk. Mijn compu staat uit. Hij gaat vanavond weer aan. Ik had nog een vreemde mededeling toen ik mijn netwerksettings invoerde. Ik kreeg de melding dat deze instellingen al waren toegewezen aan een geinstalleerd apparaat dat echter nu niet actief was (waarschijnlijk mijn vorige NIC, weggedaan na mobo upgrade, of deze onboard NIC, maar blijkbaar niet goed verwijderd). Of ik toch door wilde gaan of niet...
Wat je het beste kan doen volgens mij is even in de BIOS je onboard netwerk kaart uitschakelen. Dan booten en alles wat je tegenkomt wat met netwerk te maken heeft even weghalen (TCP/IP settings etc. als ze d'r nog zijn). Dan weer inschakelen en installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Reeds geprobeerd voordat ik mijn vorige reactie plaatste. Heeft helaas geen effect gehad.

• Jules Winfield
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-07 19:58
Een vriend van mij had dit probleem ook, alleen dan met zijn laptop.
Hij moest dan even zijn accu eruit schuiven, er terug in ploffen en hij deed het weer....

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 16:17:
Reeds geprobeerd voordat ik mijn vorige reactie plaatste. Heeft helaas geen effect gehad.
Mmm, dan begint het er toch erg op te lijken dat ie stuk is :/
Misschien dat je 'm ergens kan laten testen of doormeten, weet het anders ook niet meer...

Verwijderd

Koop ff een netwerkkartje voor €7 en kijke of hij het doet met die kaart anders zijn het je settings of je onboard kaart...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 19:55 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, netwerkkaartje had ik nog wel liggen, maar dat vond ik de laatste optie. Heb het advies van Spider.007 opgevolgd en de pc een tijdje zonder stroom laten staan en wonder boven wonder zijn de problemen nu voorbij. Dit bericht komt weer van mijn eigen compu. Wat de oplossing van het probleem was, of beter gezegd wat het probleem was, is mij niet duidelijk, maar het werkt weer. Iig bedankt voor de reacties.
Pagina: 1