Toon posts:

Diverse problemen met 3 monitoren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb drie monitoren (type optiquest V655). Alle drie hebben ze een ander probleem.

1. Gaat niet aan als je hem aansluit, geeft geen enkel signaal ook ledje brandt niet, maakt geen geluid. Ligt niet aan de input zekering of bekabeling.

2. Beeld verschiet van kleur.

3. Beeld verspringt naar rechts (gedeeltelijk buiten beeld).

Zijn dit bekende problemen?
Aan welke componenten zou dit kunnen liggen?
Is het mogelijk van deze drie defecte monitoren één of twee goede te maken?

Ik hoop dat u mij verder kan helpen met mijn probleem.

mvg,
Sander Bongenaar

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Verspringend beeld en verschieten van kleur kan liggen aan de monitorvoeding die dood aan het gaan is.

offtopic:
We hebben een search die je kan gebruiken om eens te zoeken naar veel voorkomende klachten zoals deze bij monitoren. Verder is het ongewenst om te groeten aan het einden van je post. Dat je het ff weet als nieuwe gebruiker; welkom op GoT ;)

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

welkom, misschien goed om eerst de faq te lezen, je topoctitel is al aangepast zag ik, want schreeuwen hoeft niet. ik weet niet wat voor monitors het precies zijn, maar as het oude zijn kan het zijn dat ze niet geschikt zijn voor de vernieuwingsfrequentie. daardoor gaat dan het beeld mogelijk vervormen. en die 1e zou toch wel minimaal een brandend ledje moeten hebben, want als ie sanning heeft zou dat ledje toch wel moeten kunnen branden.

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:54
kijk eens naar de kabel. Misshien zit hier een breuk in of zijn de pinnen scheef. (mon. 2) Kun je het beeldscherm gedrag van mon. 3 niet aanpassen met de knoppen onderaan. Of zit er een van die knoppen vast :S

Veel plezier!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:52

sapphire

Die-hard pruts0r

past dit niet beter in videoplanken en beeldkanonnen ?

btw. nog welkom :Y)

Gabriël AM5

Verwijderd

Dat verspringen van het beeld klinkt bij mij iets als verschillende resoluties...

Verwijderd

titel aangepast en > vb :)

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:12

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Verschieten van kleur kan ook aan de contactpunten van het electronen kanon liggen! Deze kunnen na verloop van tijd corroseren! Oplossing; trek de kap van het beeldscherm af, ontlaadt de beeldbuis eerst ( kan op verschillende manieren ) daarna trek je de print die aan het electronen kanon zit eraf, kan vastgelijmd zitten met prut, gewoon los proberen te krijgen en maak vervolgens de contact punten schoon van het electronen kanon vervolgens breng je de print weer in positie en sluit de kap weer en als je geluk hebt dan verspringtie niet meer van kleur

!! Pas op met de hoogspanning eerst goed ontladen -> alles op eigen risico !!

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:34

flexje

got-father

WeaZuL schreef op 22 januari 2003 @ 14:45:
Verschieten van kleur kan ook aan de contactpunten van het electronen kanon liggen! Deze kunnen na verloop van tijd corroseren! Oplossing; trek de kap van het beeldscherm af, ontlaadt de beeldbuis eerst ( kan op verschillende manieren ) daarna trek je de print die aan het electronen kanon zit eraf, kan vastgelijmd zitten met prut, gewoon los proberen te krijgen en maak vervolgens de contact punten schoon van het electronen kanon vervolgens breng je de print weer in positie en sluit de kap weer en als je geluk hebt dan verspringtie niet meer van kleur

!! Pas op met de hoogspanning eerst goed ontladen -> alles op eigen risico !!
zou ik niet doen , gewoon ff langs een expert gaan.

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:04

woutur

Klauwtjes uit!

Kleur verschieten.... is dat net zoiets als dat je kleuren van je monitor onder en bovenaan het scherm uit elkaar lopen (rood verschuift naar links en blauw naar rechts)? Daar heb ik nu al tijden last van en geen pieken om hem naar een reparateur te brengen. Vervelende is, is dat het een niet continu probleem is. Soms gebeurd dit en soms is ie wel goed.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:12

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

neej kleur verschieten daar bedoel ik meej dat het scherm ineens naar een geelige gloed verschiet of roze, blauw etc etc.. en als je het scherm weer een mep verkoopt dattie dan weer goed is dat bedoel ik met kleur verschieten!

[ Voor 1% gewijzigd door WeaZuL op 23-01-2003 15:10 . Reden: rooze :) ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Pagina: 1