Toon posts:

Sinds nieuwe Geforce2MX400 kaart re-boot pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al 2 jaar deze pc en heb nooit problemen gehad, totdat ik de Geforce2 MX400 videokaart installeerde. Hij heeft 2 weken prima gewerkt, en toen begon mijn pc ineens willekeurig opnieuw op te starten. Ik heb de kaart teruggebracht naar de winkel, zij dachten dat het te maken had met een kapot ventilatortje en ik heb een nieuwe gekregen, maar ik bleef hetzelfde probleem houden.
Ik heb nu mijn oude videokaart maar weer geinstalleerd, maar het probleem blijft!! Ik heb windows XP opnieuw geinstalleerd, mijn schijven geformatteerd, niets helpt.
Het opstarten gebeurt vooral als ik de windows verkenner gebruik of probeer een film te kijken. Zodra hij opnieuw opstart, blijft hij dit doen, totdat ik letterlijk de stekker uit het stopcontact haal voor een minuut of 5. Hij blijft anders namelijk opnieuw opstarten, zelfs al voordat windows is gestart. De uit-knop reageert dan ook niet meer.
Ik heb ook al het vinkje uitgezet, zodat hij niet automatisch opnieuw opstart bij een fout, maar dat helpt niet. Ik krijg geen foutmelding, hij start gewoon opnieuw op.
Wat kan ik nu nog doen? :?

Pentium III 700 mhz
256 mb
Windows XP

Verwijderd

probeer de bios ff te resetten

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen?
Niet lachen nu, dat doe ik zelf al ;)

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:33
Probeer anders eens je voeding. Misschien dat die door het grotere stroomverbruik het heeft begeven. Bios reset je door een jumper op je moederbord om te zetten en de PC in te schakelen. Deze jumper zit meeestal bij de bios batterij en staat ook in de manual. Wel de jumper weer terug zetten.. :)

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Klinkt inderdaad als een overbelaste voeding, het feit dat je systeem uitgaat als je HD zwaar belast wordt en dat je daarna even moet wachten voordat je opnieuw kan opstarten bevestigd dit nog eens.

Hoeveel wat is je huidige voeding? Als het goed is staat dit op de zijkant ervan.

Verwijderd

Topicstarter
Er staat niets op mijn voeding ;(, ik ga nu maar eens zoeken naar die jumper...........

Verwijderd

Ik heb dit laatst ook gehad. Alle onderdelen uit de PC verwisseld tot op de voeding toe.
Na het opnieuw installeren van een legale winxp deed hij het nog goed, maar toen ik de service pack ging downloaden (alleen voor legale versies) begon ik dit probleem weer te krijgen. Ik heb dus sterk het vermoede dat het hier aan ligt.

Oja nu dus geinstalleerd zonder die service pack en hij draait gewoon zonder problemen (tot nu toe).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 15:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb mijn bios gereset, maar ook dit helpt niet.............

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mocht je nog ergens een andere voeding hebben, dan zou ik die eens aansluiten, het lijkt er duidelijk op dat je voeding te zwak is (rebooten zonder foutmelding) :)

T.net gallery | V&A ads

Pagina: 1