[FreeBSD] Installer kan media niet lezen

Pagina: 1
Acties:

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik ben van plan een FreeBSD gateway te maken voor mijn kabel verbinding.

Ik heb de minimum install ISO gelooid, en op cd gebrand. Dit zou volgens de howto op bsdfreaks.nl (die nu down is :() voldoende moeten zijn voor mijn eisen.

Nou goed, floppy's gemaakt. Hij boot netjes :)

Partities aangemaakt, braaf de minimum install geselecteerd, CDrom als media source geselecteerd klick op ok....

"Error mounting /dev/acd0 on /dist: No such file or directory (2)"

Ik alles geprobeerd, ook bijvoorbeeld install vanaf een DOS partitie, ook die wilt hij niet lezen. FTP install kan niet, omdat me huidige gateway (win2k adv srv) hem niet doorlaat (krijg wel DHP)

FTP server op me eigen pc kon hij ook niet op komen :(

Specs:

Pentium 133Mhz
32MB EDO
2Mb video
Realtecje PCI
NE 2000 ISA ding
Quantum 2Gb IDE Prim master
Compaq CD-rom 48x IDE Sec master

Er zit ook nog een 200Mb SCSI schijf in, die zou als swap moeten gaan dienen, ik heb deze er ook al eens uit gehaald, maar dat hielp ook niks.

De CDrom word herkent door de BIOS, en ook tijdens het booten van freeBSD zie ik de cdrom voorbij komen, maar tijdens de install doet hij niks meer (spint ook niet op enzo)

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

P.S. ik ben n00b op dit gebied, dus beetje uitleg kan nooit kwaad :)

Verwijderd

LeonM schreef op 22 January 2003 @ 13:58:
"Error mounting /dev/acd0 on /dist: No such file or directory (2)"
Je hebt al gechecked of /dev/acd0 en /dist bestaan? Verder, kun je anders geen http install doen? Dat zou gewoon moeten werken (als je w2k gate dat doorlaat natuurlijk)

• LeonM
Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 16:11:
[...]

Je hebt al gechecked of /dev/acd0 en /dist bestaan? Verder, kun je anders geen http install doen? Dat zou gewoon moeten werken (als je w2k gate dat doorlaat natuurlijk)
Waarop moet /dist staan dan? Op de hard disk of op de bootflop??

En nee, me wingate houd het totaal tegen, omdat ik ICS gebruik (rasPPPoE + NAT werkt niet)

Verwijderd

'k heb net hetzelf prob gehad (gisteren)

> "Error mounting /dev/acd0 on /dist: No such file or directory (2)"

Bij mij stond de *.iso file gewoon als een bestand op de CD gebrand (ipv dat alle bestanden uit de *.iso file naar de CD waren gebrand)(mijn eigen domme fout trouwens).
=> daarom spint hij trouwens niet op (is niet bootable gemaakt)
Check eerst eens dat als je de CD inleest je wel alle bestanden ziet staan (en niet enkel de *.iso file), want hij wil blijkbaar de dir /dist op de CD openen maar kan er niet aan.

• LeonM
Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 17:46:
'k heb net hetzelf prob gehad (gisteren)

> "Error mounting /dev/acd0 on /dist: No such file or directory (2)"

Bij mij stond de *.iso file gewoon als een bestand op de CD gebrand (ipv dat alle bestanden uit de *.iso file naar de CD waren gebrand)(mijn eigen domme fout trouwens).
=> daarom spint hij trouwens niet op (is niet bootable gemaakt)
Check eerst eens dat als je de CD inleest je wel alle bestanden ziet staan (en niet enkel de *.iso file), want hij wil blijkbaar de dir /dist op de CD openen maar kan er niet aan.
Hij staat er goed op, en de map /dist staat BTW niet op de miniinstall cd

Verwijderd

LeonM schreef op 22 January 2003 @ 17:02:
Waarop moet /dist staan dan? Op de hard disk of op de bootflop??
Als je de installer opgestart hebt, doe je [alt+F2], dan krijg je een shell. Dat is de ramdisk die geladen word van flop. Probeer dan eens "ls -lad /dist" en kijk of ie bestaat.
En nee, me wingate houd het totaal tegen, omdat ik ICS gebruik (rasPPPoE + NAT werkt niet)
Tsja, wat dat allemaal betekend zegt me nix :+, maar als je nou eens tijdelijk je gate met een freesco flop opstart zou het wel moeten werken... :P

Verwijderd

LeonM schreef op 22 January 2003 @ 17:51:
[...]

Hij staat er goed op, en de map /dist staat BTW niet op de miniinstall cd
Inderdaad, net ook eens nagekeken.
Maar de dir /dist zoekt hij blijkbaar wel....
Gebruik je de install disc's van op de CD? (of gebruik je die van een volledige installatie, want o pde full release bestaat er wel een dir /tools/dist)
Zijn de installatie disc's voor een volledige full release hetzelfde als die van een miniinstall??
('t is voor mij allemaal vree nieuw)

• LeonM
HET IS GELUKT! :D

Hoe stom kon ik wezen |:( Ik moest de ISO9660 drivers eerst laden vanaf de driver disk, hij is nu geinstalled :D

Kom alleen nu niet erin via SSH. Krijg wel login prompt, maar daarna acces denied :(

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:27

Predator

Suffers from split brain

LeonM schreef op 22 January 2003 @ 18:31:
HET IS GELUKT! :D

Hoe stom kon ik wezen |:( Ik moest de ISO9660 drivers eerst laden vanaf de driver disk, hij is nu geinstalled :D

Kom alleen nu niet erin via SSH. Krijg wel login prompt, maar daarna acces denied :(

Probeer je met root in te loggen ?
Dat zal niet lukken :P
Standaard wordt je dat niet toegestaan.

Even de config file edit'n en PermitRootLogin (oid) op true zetten.
Als je dat wilt natuurlijk ...

[ Voor 4% gewijzigd door Predator op 22-01-2003 19:17 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

'k heb het nog nooit eerder gehoord overigens.. maarja....
een iso9660 driver?.... volgens mij horen die boot floppen de boel automagisch te herkennen

• LeonM
possamai schreef op 23 January 2003 @ 08:10:
'k heb het nog nooit eerder gehoord overigens.. maarja....
een iso9660 driver?.... volgens mij horen die boot floppen de boel automagisch te herkennen
Bij mij anders niet :P

Maargoed, hij doet t nu dus ik klaag niet :)
Pagina: 1