Ik ben van plan een FreeBSD gateway te maken voor mijn kabel verbinding.
Ik heb de minimum install ISO gelooid, en op cd gebrand. Dit zou volgens de howto op bsdfreaks.nl (die nu down is
) voldoende moeten zijn voor mijn eisen.
Nou goed, floppy's gemaakt. Hij boot netjes
Partities aangemaakt, braaf de minimum install geselecteerd, CDrom als media source geselecteerd klick op ok....
"Error mounting /dev/acd0 on /dist: No such file or directory (2)"
Ik alles geprobeerd, ook bijvoorbeeld install vanaf een DOS partitie, ook die wilt hij niet lezen. FTP install kan niet, omdat me huidige gateway (win2k adv srv) hem niet doorlaat (krijg wel DHP)
FTP server op me eigen pc kon hij ook niet op komen
Specs:
Pentium 133Mhz
32MB EDO
2Mb video
Realtecje PCI
NE 2000 ISA ding
Quantum 2Gb IDE Prim master
Compaq CD-rom 48x IDE Sec master
Er zit ook nog een 200Mb SCSI schijf in, die zou als swap moeten gaan dienen, ik heb deze er ook al eens uit gehaald, maar dat hielp ook niks.
De CDrom word herkent door de BIOS, en ook tijdens het booten van freeBSD zie ik de cdrom voorbij komen, maar tijdens de install doet hij niks meer (spint ook niet op enzo)
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
P.S. ik ben n00b op dit gebied, dus beetje uitleg kan nooit kwaad
Ik heb de minimum install ISO gelooid, en op cd gebrand. Dit zou volgens de howto op bsdfreaks.nl (die nu down is
Nou goed, floppy's gemaakt. Hij boot netjes
Partities aangemaakt, braaf de minimum install geselecteerd, CDrom als media source geselecteerd klick op ok....
"Error mounting /dev/acd0 on /dist: No such file or directory (2)"
Ik alles geprobeerd, ook bijvoorbeeld install vanaf een DOS partitie, ook die wilt hij niet lezen. FTP install kan niet, omdat me huidige gateway (win2k adv srv) hem niet doorlaat (krijg wel DHP)
FTP server op me eigen pc kon hij ook niet op komen
Specs:
Pentium 133Mhz
32MB EDO
2Mb video
Realtecje PCI
NE 2000 ISA ding
Quantum 2Gb IDE Prim master
Compaq CD-rom 48x IDE Sec master
Er zit ook nog een 200Mb SCSI schijf in, die zou als swap moeten gaan dienen, ik heb deze er ook al eens uit gehaald, maar dat hielp ook niks.
De CDrom word herkent door de BIOS, en ook tijdens het booten van freeBSD zie ik de cdrom voorbij komen, maar tijdens de install doet hij niks meer (spint ook niet op enzo)
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
P.S. ik ben n00b op dit gebied, dus beetje uitleg kan nooit kwaad