Upnpd en Iptables

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik heb hier dus nu Upnpd draaien, precies zoals in deze pagina beschreven staat:

http://linux-igd.sourceforge.net/

Het werkt helemaal, zie bij mijn netwerkconnecties netjes het icoon van de gateway staan. Ik kan dus alleen nog geen files verzenden enzo.

Nu zat ik te denken. Ik heb een firewall gemaakt en geinitialiseerd, zijnde firewall.rc. Maar nu was ik aan het zoeken op IPTABLES en nu heb ik nog een file gevonden in:

/etc/rc.d/init.d/iptables

Zou het kunnen zijn dat deze regels die hierin staan mijn doorgang blokkeren. En dat ik daardoor geen verbining kan maken.

In firewall.rc staat namelijk alleen maar de masq regel en verder niks. Dus die kan in mijn ogen niks fout doen.

Als jullie willen zien wat er in dat andere script staat moet je het even zeggen dan post ik dat wel even.

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen. Want voor de rest ziet alles er imo goed uit.

Btw het is RH 7.3

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Ik ben niet thuis in linux....maar heb mischien een idee'tje.: Kan het niet zo zijn dat je een regel moet maken om het toe te staan ?? Ik kan me herinneren van een collega die veel met linux stoeid dat bij bepaalde linux distro's alle poort/rechten dicht staan..en je dus zelf een rule moet maken om het toe te staan.

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 12:04

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ja; dat is de std. firewall van Redhat! Ik weet niet wat daar in staat maar met iptables -L en iptables -t nat -L moet je je firewall regels (allemaal) kunnen tonen!

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Bekijk je logfiles and find out (je doet toch wel loggen he?). Op het moment dat je daar DENY/DROP's ziet, weet je dat je een regel moet toevoegen

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 13:40 ]

• BSeB
Ik ben een n00b in firewall gedoe, ik heb net even de regels van imdos geprobeerd en daar staat nu alles op accept:

[root@CP*****-A root]# iptables -t nat -L
Chain PREROUTING (policy ACCEPT)
target prot opt source destination

Chain POSTROUTING (policy ACCEPT)
MASQUERADE all -- anywhere anywhere

Chain OUTPUT (policy ACCEPT)

Dit wordt als reactie gegeven-> zo te zien zitter er dus geen andere regels dwars. Kan het anders zijn omdat ik bij het opstarten ipv6 opstart in plaats van gewone iptables?!

• BSeB
In runlevel 5 start ik ip6tables en iptables, waarschijnlijk kna 1 van deze 2 eruit, ik neem dus aan dat v6 eruit kan.

Btw ik draaide altijd Gnome en nu zit ik onder KDE hoe kna ik nu terug switchen, zonder dat ik uitlog?!!?

Kan ik dt ook wijzigen in de shell

[ Voor 8% gewijzigd door BSeB op 22-01-2003 13:55 ]

Verwijderd

[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]
Zo begint het een helpdeskdraad te worden. En dat is niet de bedoeling van NOS.
Dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.