Toon posts:

Oer Quake op verse PC [XP]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Uit jeugdsentiment zou ik weer eens Quake willen spelen op mijn Pentium IV met XP. De demo krijg ik niet aan de praat, ook in W95 compatibility mode. Suggesties?

Verder zou ik GLquake willen draaien, maar dan heb je de complete Quake versie nodig en die heb niet meer 8)7. Enig idee waar deze te kopen/scoren valt?

Dank voor het meedenken,

BurpFart

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 11:54
Forum- en Gamefaqs (*Update 11-01*) al doorgelezen?
Check dan vooral het stukje over Windows XP.

Verwijderd

Topicstarter
Gelezen en nie veel wijzer geworden. Compatibilteitsmodus al geprobeerd, welliswaar in W95 smaak. Zal ook W98/me proberen. DOSbox is wellicht ook het proberen waard...

We zoeken verder,

Burpfart

Verwijderd

Topicstarter
DOSbox wordt het trouwens ook niet: geen protected mode of i486 ondersteuning...

BurpFart

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:37
BurpFart: Die groeten onder je posts hoeven niet, lees dit maar even:
Uit de FAQ:

• Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je per se zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.

There is no magic.

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-02 19:47
Burp. niet alle games werken onder XP
mischien is dit er 1 van.. win98 ofzo installen en gamen maar :P

Bier, Whiskey en Metal!!

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08-2025

El_Quedro

Pininfarina

Je moet WinQuake downloaden.. die installed een extra executable die je moet starten. nu zou ie wel moeten werken :D je moet ff hier kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door El_Quedro op 22-01-2003 16:01 . Reden: URL toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
Thx, maar WinQuake is een programma om aardbevingen te analyseren :O. Kijk maar hiero.

Verwijderd

Ik heb quake wel draaien onder XP maar ik heb wel de volledige versie. GLquake roels voor met die-mod-waarvan-ik-de-naam-niet-meer-weet !

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 09:52 ]

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08-2025

El_Quedro

Pininfarina

Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 09:42:
Thx, maar WinQuake is een programma om aardbevingen te analyseren :O. Kijk maar hiero.
oeps foutje :)
WinQuake

dat is em wel :+

Verwijderd

Topicstarter
Dymlos,

Enig idee waar de volledige versie van Quake nog te kopen/scoren valt? Enkele PC's en huizen terug had ik um nog, maar kan um nergens meer vinden :'(.

Verwijderd

kijk eens op www.play.com ofzow, geloof dat in de FAQ ook nog wat linkjes staan naar shops die oude spellen verkopen, kijk maar ff

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 11:41:
Dymlos,

Enig idee waar de volledige versie van Quake nog te kopen/scoren valt? Enkele PC's en huizen terug had ik um nog, maar kan um nergens meer vinden :'(.
orgineel zou ik het niet weten, misschien nog bij de free record shop, daar zag ik laatst doom ook nog liggen namelijk 8)

Verwijderd

ah jah, bij Mediamarkt hadden ze ook de doom lagacy box (alle dooms) en een tijd geleden ook de Quake collection (alle Quakes) dus zal misschien nog wel hier en daar te krijgen zijn

Verwijderd

Dixons had ooit nog zo'n dvd-doosje met daarin de drie Quake's (zonder uitbreidingen). Volgens mij is die nog wel te vinden, of anders Dynabyte of FRS of zo.

Verwijderd

Topicstarter
For the record: Winquake (wq100.zip) werkt prima zelfs met de shareware versie onder XP (1024x768), . Sentiment ten voeten uit! GLquake is vast mooier: ga nu zoeken naar retail versie. GoT: dank! _/-\o_

Verwijderd

de Classic Quake mod die tegenwoordig standaart in Half-Life zit is ook erg leuk

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Quake is te downloaden vanaf de iD site. Stond laats ook op de FP. Je moet er wel voor betalen maar dan heb je wel de legale versie :)

http://www.idsoftware.com/games/quake/quake/
Pagina: 1