[DSL] Verbinding valt weg maar na reboot ok..

Pagina: 1
Acties:

• arnominator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12-2021
Ik heb net een abbo by XS4ALL en een Thompson SpeedTouch 510 DSL modem van KPN en draai XP.

Het probleem is dat zo rond de 1 uur gebruik de verbinding in 1 keer weg valt, maar na een reboot krijg ik gewoon weer verbinding.

Iemand die dit probleem herkent !? Het lijkt wel alsof de DHCP lease niet vernieuwt wordt ofzo !?

Verwijderd

start>>uitvoeren>winipcfg
daarmee kun je ff naar de lease kijken.
EN anders handmatig als de verbinding wegvalt alles vernieuwen.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

ik heb thuis omdat ik hetzelfde probleem had een proggy om de lease na X tijd vanzelf te renewen, interesse?

• arnominator
Yep, heb je een link naar de download pagina ? Of evt de naam van het prog ? (Vind ik ietwat veiliger dan zomaar software overnemen..)

Is er iemand die me kan vertellen waarom hij de lease niet vernieuwt (even de aanname dat inderdaad DHCP hier mijn probleem veroorzaakt). Ik zou nl. natuurlijk nog liever de oorzaak bij de bron willen aanpakken..

[ Voor 80% gewijzigd door arnominator op 22-01-2003 13:34 ]

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Mocht je het dhcp probleem niet kunnen oplossen kan je natuurlijk ook gewoon een vast ip geven aan je pc's. Dhcp is toch pas echt nuttig bij 10 of meer pc's in je netwerk vind ik zelf.

Dan gebruik je de volgende instellingen (Mits je het ip van de modem/router niet gewijzigd heb):
ip: 10.0.0.150 (Bij iedere pc 1 verhogen)
Subnet: 255.0.0.0
Gateway: 10.0.0.138
Dns 1: 194.109.6.66
Dns 2: 194.109.9.99

• arnominator
Ok, inmiddels weet ik dat het echt de lease is die niet goed renewed wordt..

Ik heb als 'patch' de lease time in de config file aangepast naar 18 uur en weer geupload. Dit zou toch moeten werken. Als het goed is ben ik toch niet langer dan 18 uur online achter elkaar ;) (lease time stond op 2 uur en dat haal ik te vaak ;)

Bedankt in ieder geval voor al jullie replies...

[ Voor 17% gewijzigd door arnominator op 22-01-2003 14:33 ]

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

arnominator schreef op 22 januari 2003 @ 13:32:
Yep, heb je een link naar de download pagina ? Of evt de naam van het prog ? (Vind ik ietwat veiliger dan zomaar software overnemen..)

Is er iemand die me kan vertellen waarom hij de lease niet vernieuwt (even de aanname dat inderdaad DHCP hier mijn probleem veroorzaakt). Ik zou nl. natuurlijk nog liever de oorzaak bij de bron willen aanpakken..
nee want het is zelfbouw :)
Pagina: 1