[DVD] dvd-beeld op alle tv-kanalen

Pagina: 1
Acties:

• Tycho2
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb sinds kort een philips DVD640 (van de actie van gsm.nl) .
Ik heb deze via de bijgeleverde scartkabel rechtstreeks aangesloten op mijn sony tv-tje.
Als ik de dvd-speler aanzet en het scartkanaal selecteer op de tv krijg ik prima dvd beeld. Staat de dvd-speler aan en selecteer ik een willekeurig tv-kanaal dan zie ik het beeld van de dvd-speler voorbij trekken, maar krijg gewoon wel het audiosignaal van de tv-zender die ik geselecteerd heb.

Heb de philips servicelijn gebelt en die komen met een vaag verhaal dat het komt omdat mijn tv maar een scartkanaal heeft. Vind het een beetje vaag want als ik een videorecorder of bijvoorbeeld pc op de scart aansluit dan heb ik deze symptomen niet. Het lijkt wel alsof het scartsignaal van de dvd-speler te sterk is o.i.d.

Kent iemand dit probleem of weet iemand er een oorzaak en/of oplossing van ?

Verwijderd

Kan je niet op de AB switchen tussen Scart en gewoon tv?

• Tycho2
  • Niet online
ja, als ik hem op scart heb staan krijg ik gewoon mijn dvdbeeld zoals dat hoort. Maar je zou toch ook naar een tv-kanaal moeten kunnen zappen zonder dat je de dvd-speler uit hoeft te zetten.

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Misschien een 'intelligente' Sony tv die zolang er signaal op je scart staat dit weer wil geven oid :?

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Verwijderd

Tycho2 schreef op 22 januari 2003 @ 13:16:
ja, als ik hem op scart heb staan krijg ik gewoon mijn dvdbeeld zoals dat hoort. Maar je zou toch ook naar een tv-kanaal moeten kunnen zappen zonder dat je de dvd-speler uit hoeft te zetten.
Ja, maar daarvoor kan je niet gewoon op een nummertje drukken.

Eerst tv selecteren, daarna kan je als het goed is gewoon tv kijken. ;)

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2025
Dat je tv niet omschakeld ligt niet aan je DVD-speler. Die speelt alleen maar af. Als het zo is dat je tv automatisch naar scart omschakeld als je op play drukt, kan het zo zijn dat je tv ondertussen niet naar tv-ontvangst wil omschakelen. Als dit niet automatisch geschakeld wordt, dan is het gewoon een beroerd ontworpen tv.
Controleer of pootje 8 van de scartkabel is doorverbonden. Je kunt overwegen om deze los te halen, je mist dan de automatische omschakeling. Als je het dan nog hebt, moet je er mee leren leven of een fatsoenlijke tv kopen.

An 11 is a 10 that swallows

• nixan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 12:35

nixan

and then?

"Je ziet het dvd-beeld voorbij trekken"

Ik neem aan dat je daarmee bedoelt, dat je weliswaar TV kunt kijken, maar dat het beeld van de DVD als een schaduw door je beeld schuift.
Dat had ik ook toen ik de TV-out van mijn GF2MX op een Sony TV aansloot. Ik moest de PC uitzetten, anders bleef het SCART signaal altijd overheersend
('t was bijvoorbeeld ook goed zichtbaar als je op een normaal kanaal Teletekst aanzette)

Voor mijn gevoel kan het aan meerdere zaken liggen.
- slechte implementatie van SCART in de DVD-speler (in het geval van mijn GF2MX, problemen met conversie van SVHS naar SCART)
- slechte SCART Kabel (ontbrekende verbindingen, die weinig gebruikt en vaak weggelaten worden, maar in dit specifieke geval toch belangrijk zijn)
- en volgens mij is het zeker zo, dat Sony er wat aparte praktijken op na houd met betrekking tot de implementatie van SCART aansluitingen.

where is my car?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:43

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Het lijkt mij een probleem van de TV, het lijkt wel of hij het TV beeld en scart wil mengen, wat resulteerd in een scrollend of lopen beeld van een of beide beelden.

Als dat zo is, ligt dat aan je TV en niet aan je DVD speler.

Alles kan stuk.

• Tycho2
  • Niet online
play : kan gewoon een nummertje drukken en dan schakelt hij automatisch om naar tv dus dat kan het probleem niet zijn.
Nixan : ik zie inderdaad het dvd beelt vaag voorbij trekken maar tv-beelt komt helemaal niet door, alleen geluid. De scart kabel is gewoon de bijgeleverde scartkabel dus dat lijkt me wel in orde.
remco_k : maar waarom doet hij dat dan alleen bij de dvd speler en niet als ik ipv de dvd een videorecorder of tv-out aansluit......

De scart kabel heeft alle pinnetjes in elk geval aan beide kanten erin zitten. Of ze binnenin ook doorverbonden zijn weet ik niet. Maar openhalen zie ik ook even niet zitten omdat hij toch terugmoet als het aan de dvd-speler ligt.

Ik heb echt geen flauw idee wat het kan zijn...

Verwijderd

Misschien zou het kunnen liggen aan het soort signaal wat de DVD speler uitstuurt, RGB of Svhs. Die signalen worden doorgestuurd als je scart kabel volledig is aangesloten (21pins) en dat terwijl je TV het wellicht niet aankan. Je kunt proberen een 9 pins kabel aan te sluiten (een knaakding van de markt ofzo) en kijken wat ie doet. Of kijken of je in het setup menu van de DVD speler composiet kan kiezen i.v.p. RGB. Het is zoiezo een kwestie van alle combinaties uitproberen.

(Of misschien heb je een 9 pins kabel en moet je een 21 pins hebben. )

Mijn DVD speler "eist" ook het signaal op als ie aan staat, dus zet ik 'm gewoon uit als ik geen DVD kijk... ;)

Verwijderd

dit probleem komt vrij veel voor bij nieuwe tv's ze raden ook altijd aan om je scart apparatuur op scart 2 aan te sluiten. maar dat is een probleem als je er maar 1 hebt.

ik heb het zelf ook regelmatig gezien bij de goedkopere philips tv's die dus ook maar 1 scart hebben.

simpele oplossing zoals hierboven ook al staat gewoon je dvd uit zetten, als je hem niet gebruikt.

eigen ervaring, want heb 1 jaar bij de philips productservice gewerkt

• Tycho2
  • Niet online
Ah mightyspawn, had al met philips gebelt en daar zei de vrouw van de customerservice dat het kwam omdat mijn tv maar 1 scart aansluiting had. Maar vond dat nogal een vaag verhaal. Ze kon het ook niet duidelijk uitleggen maar het had iets met rgb te maken.
Ik zal het dus maar moeten accepteren (was toch al van plan om een keer een grotere tv te kopen vanaf het moment dat ik die dvdspeler besteld had).

Kun je me misschien iets meer vertellen over waarom het niet werkt met maar 1 scart, zit er verschil tussen die scart aansluitingen etc ?

[ Voor 9% gewijzigd door Tycho2 op 22-01-2003 20:46 ]

Pagina: 1