Toon posts:

[Compaq/WD]Capped disk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een defecte HD uit een Compaq opgestuurd naar Comaq.
Het ging hier om een 8GB schijf. Met compaq afgesproken dat ze een nieuwe disk zouden sturen. Dit is ook keurig gebeurd. Ik heb een WD 20GB schijf teruggestuurd gekregen. Dus ik dacht hey dat is leuk 20GB voor een defecte 8GB. Nu blijkt dat Compaq die disk ergens capped heeft op 8GB. Is er een truc om dit weer te omzeilen? Een 20G schijf is toch leuker als 20 en niet als 8 :-)

Iemand die dit ook heeft gehad of iemand tips hiervoor?

Ik heb zelf al geprobeerd een firmware voor de disk te vinden of andere software tooltes. Voor zover nog geen geluk :/

(Ik hoop dat deze vraag gesteld 'mag' worden. Maar ik ben van mening dat dit wel goed is. anders hadden ze maar een 8G schijf meoten terugsuren ipv een 20G:))

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens met FDISK/PMagic/Schijfbeheer/etc of je nog vrije partitieruimte hebt :)

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-03 17:28
ligt het niet aan de computer die niet verder gaat dan 8 GB? komt veel voor bij pentium I

Verwijderd

Topicstarter
Bij Pmagic of andere software laat hij 8GB zien als 100% useed gewoon dus.
Ligt niet aan de PC verder. In meerdere getest, weet iig zeker dat de Pc meer dan 8Gb aankan.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ga de opmerking van joosd eens na. Zie ook de OM FAQ voor details over dat punt :)

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-03 21:15
Eerst checken of alle ruimte wel gepartitioneerd is met fdisk. Als dat zo is dan kan je wellicht met een wd utility nog wat kan wijzigen:

http://support.wdc.com/download/dlg/dlgdiag10.zip bijvoorbeeld.

Facebook :: Twitter :: PSN

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

anders probeer het eens met debug. dan zouden eventueel dingen die in het mbr zijn weggeschreven worden weggehaald. Je kunt het altijd proberen natuurlijk :)

Verwijderd

Topicstarter
hoe precies werkt dat debug verhaal, denbk dat het wel enig perspectief biedt alleen hoe werkt het hehe :-)

Op BIOS nivo geeft hij al aan dat het hier niet gaat om een 20GB schijf gaat.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 15:52 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 15:45:
hoe precies werkt dat debug verhaal, denbk dat het wel enig perspectief biedt alleen hoe werkt het hehe :-)
[rml][ FAQ] FDISK[/rml]
even CTRL-Fen naar debug
Pagina: 1