Toon posts:

problemen met xfx ti4200 gf4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd heb ik een gf4 ti4200 van xfx. Deze had ik geinstalleerd onder windows XP. Dit draaide allemaal goed tot op een gegeven moment pc crashde en windows xp beschadigd was en het opnieuw geinstalleerd moest worden. Helaas kreeg ik tijdens de installatie steeds een zwart scherm en kon ik niet instaleren (het zwarte scherm kwam voor dat er ook maar iets was gebeurd) Ik heb toen maar windows ME geinstalleerd waar ik enigszins tegenvallende fps had en ook regelmatig frame drops tot 0 fps. Ik had toen weinig tijd om hier naar te kijken. Gister heb ik weer geprobeerd windows xp te installeren waarbij ik weer een zwart scherm kreeg. Ik heb mijn gf4 toen vervangen voor een andere videokaart en windows wilde toen wel instaleren. Ik heb hierna de gf4 in mijn systeem gestopt maar krijg constant te horen dat het systeem de kaart niet kan instaleren terwijl hij hem wel vind. Ik heb meerdere drivers geprobeerd heb sp1 van windows xp erop gezet. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn en of ik testen of de kaart kapot is? De kaart heeft dus wel goed gewerkt

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Probeer m in een andere PC zou ik zeggen...

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 12:52
Heb je je AGP niet overgeclocked, waar deze kaart niet tegnkan en die andere wel?
Je FSB dus omhoog gegooid

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb fsb wel overgeklokt maar daar heeft hij het tijden lang zonder enig probleem mee gedaan. Pas na crash van pc kreeg ik problemen. ik heb fsb op 110 staan maar agp snelheid heb ik gewoon normaal staan omdat ik fsb voor cpu apart kan instellen

Verwijderd

hmm, ik heb dezelfde kaart, HIJ IS PRACHTIG OM OVER TE KLOKKEN!

nog nooit problemen mee gehad....... hij draait nu sneller dan gf4 ti 4400 standaard maar ik zou idd ook zeggen probeer in andere pc, de kleurenmatrix is nie doorgebrand? (of doorgang van kleurmatrix)

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg tevens de volgende fout melding bij de eigenschappen van me videokaart:
Invoer-/uitvoerbereik 03B0 - 03BB wordt gebruikt door:
VIA Tech CPU to AGP Controller
Invoer-/uitvoerbereik 03C0 - 03DF wordt gebruikt door:
Geheugenbereik 000A0000 - 000BFFFF wordt gebruikt door:
Helaas kan ik ze niet veranderen

Verwijderd

ja inderdaad ja, goe over te clocken kaartje! Ik heb hem draaien op 305/595 en dan stabiel. Ik heb hetzelfde probleem ook wel eens gehad, toen was mijn mobo gaar

Verwijderd

aha eventueel ander via drivers?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

edit knop Locketuz.

ennuh ik heb die XFX GF4Ti4200 kaart ook (128Mb versie).
bij mij vallen de prestaties ook best wel tegen, maar dat kan misschien komen omdat mijn PC helemaal al loopt te flippen de laatste tijd, dus ik moet binnenkort eerst ff een ander OS installen (heb nu WinME), 2K pro ofzow.

edit: btw, welkom op GoT (zie dat je net 3 posts hebt :) )
zou je je specs misschien willen opgeven?

ik zal maar ff een gokje wagen: als je een VIA KT400 of P4X400 chipsethebt moet je ff de Via Hyperion 4in1 drivers downloaden en installeren. deze geven betere performance op KT400 en P4X400.

[ Voor 34% gewijzigd door McKaamos op 22-01-2003 17:13 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu nieuwste via drivers erop staan maar maakt ook niet uit.
Mijn specs:
Abit ka7 met 700mhz cpu
384mb ram
sb live
2 realtek netwerk kaarten
win xp pro

Verwijderd

Je hebt hem nog steeds niet in een andere pc geprobeert? En welke drivers heb je geprobeert?

Verder : [google=000A0000 - 000BFFFF]

Verwijderd

Topicstarter
Raar maar waar hij werkt nu weer lijkt erop dat het een instelling was in me bios...
Tnx all voor de help:)
Pagina: 1