Laptopbatterij (Li-ion) 'handmatig' opladen.

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:32
Ik weet niet of ik dit het beste hier kan vragen of in c&e maargoed, Omega gaf ook nix...

Ik wil dus mijn batterij van mijn laptop opladen. Als ik hem nu in de lader zet, dan denk hij eerst op te laden maar naar een kwartier ofzo gaat het lampje knipperen. hij is normaal rood als hij oplaad en groen al hij opgeladen is... hij gaat dan daartussen knipperen...
Het komt er dus op neer dat hij de batterij niet kan opladen. Maar hij weet wel dat hij er zit. Ik vraag me dus nu af of het aan de batterij ligt of aan het oplaadcircuit in de laptop.
De laptop is nog geen 2 jaar oud (Amilo M-6500, 800mhz). Dit probleem is 'spontaan' ontstaan. Ik gebruikte de laptop een paar maanden niet en toen ik hem weer wou gaan gebruiken trad dit probleem op. :'(

Ik wil nu dus proberen hem 'handmatig' op te laden. Ik heb hem al open 'gemolt' en er zit wat elektronica in. Dit is meer voor temperatuur beveiling. En de 'status' (hoelang hij nog meegaat) denk ik?

Zou iemand mij kunnen helpen? Ik weet dus niet precies hoe ik een Li-ion moet opladen. :'(Ik heb wel een oplader voor 'rc-auto accu' daar komen verschillenstroomsterktes uit tot 1,5A en max 8 cellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-08 15:19

DaOverclocker

Overclocker for life...

Zeg een vraagje. zou je iets kunnne veranderen aan dat Status?
Mijn capiciteit vliegt namleijk op en neer
Hij is max 38 Wh maar nus i ie maar 19 Wh max. daartussen ligt ie namelijk de hele tijd
maar soms laad ie dus niet verder op dan 19 Wh, das net de helft!
Maar mischien heb jij hier ook last van? ik weet trouwens niet hoe je dat ding handmatig op moet laden . misschien gewoon aan een voeiding hangen?

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-10-2024

CPZ

ALs je nu even de search gebruikt met als zoek opdracht Liion dan vind je misschien je antwoord.

[ Voor 31% gewijzigd door CPZ op 22-01-2003 23:29 ]

Een ouwe doos met scharatel aandrijving !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:32
Jah het probleem is dus dat er in de search NIX bruikbaars staat. Er zijn wel oppep topic's maar staat niets over li-ion batterijen... ik neem dus aan dat ik gewoon een nieuwe accu moet halen. Hier kan ik er toch geen info over inwinnen... :(

Heeft er iemand wel ervaring met het kopen van li-ion accu's want er staat in een hoop topics dat ze een maximale levensduur hebben van 3 jaar :S:S??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leg je lege accu even een paar uur in de vriezer, dan ontlaad hij volledig en helpt tegen luiheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-08 15:19

DaOverclocker

Overclocker for life...

Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 16:34:
leg je lege accu even een paar uur in de vriezer, dan ontlaad hij volledig en helpt tegen luiheid :)
DUS NIET BIJ EEN LI-ION!!!!
DAN MOL JE HEM ALLEEN MAAR!!!!!

Lion batterijen moegen niet geheel leeg raken, staat in de help file van mijn IBM laptop.

systeem specs

Pagina: 1