Toon posts:

Ondertiteling (teletekst 888) op TV-in?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben op zoek naar een tv-kaart (Pinnacle PCTV Pro bijvoorbeeld), maar ik kan nergens vinden of de tv programma ook (realtime) ondertiteling kan weergeven van teletekst-888 (voor doven/slechthorenden).

Uiteraad heb ik al gezocht, maar op GoT gaat het bij ondertiteling alleen over DivX films (en niet met tv-in) en op google vind ik er niks zinnigs over. Wie kan me helpen met het uitzoeken van de goede tv-in kaart?

edit:

ik draai WinXP pro op een athlon XP 2060+ en heb al een gf4ti4200 (tv out/div in/out maar geen tv in).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 12:08 ]

• drogoul
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
De meeste TV-kaarten met Teletekst ondersteunen ook semi-transparante weergave van teletekst, en dus ook 888 neem ik aan.

do not underestimate the power of a sharp mz-700

Verwijderd

Topicstarter
In een review las ik:
De Teletekst software:

Beide kaarten hebben de mogelijkheid om Intercast data uit het videosignaal te vissen, oftewel ze kunnen teletekst ontvangen. Teletekst op de PC is een stuk makkelijker in gebruik dan bij de TV, en dat geld voor de PCTV Pro en WinTV Radio. Het is bijvoorbeeld mogelijk om een text seach los te laten of teletekst data op te slaan.

Teletekst wordt als je de PCTV Pro gebruikt weer gegeven in een Internet Explorer venster en als je de WinTV Radio gebruikt zal je een apart programma moeten gebruiken genaamd VTPlus. Geen van beide methoden heeft echte voor- en nadelen, ze leveren teletekst af en that’s all.
Teletekst in IE venster??? Transparant? Real-time? Automatisch verversen om de seconde? ???

Het is jammer dat nergens staat hoe Teletext precies wordt weergegeven, behalve in de reviews. Wie van jullie heeft ook zo een tv kaartje, en zo ja, kun je er TT 888 goed mee lezen? (op NL1-3 en BBC1-2 kanalen)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 12:31 ]

Verwijderd

PCTV pro heeft een apart programma voor teletekst "PCTV Webtext"
Maar als je het programma "Dscaler" download kun je gewoon teletext oproepen
door 2 x op T te drukken en dan pagina 888 te kiezen .
Ja hebt dan het tv beeld en teletext ondertitels net zoals op je normale tv

Verwijderd

Topicstarter
Dat klinkt goed. Bedankt, ik haal 'em volgende week wel op!