[Norton] wat doet ccpxysvc.exe? *

Pagina: 1
Acties:

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 10:56
dit schijnt bij norton 2003 te horen. Na google en de search ben ik nog steeds niet veel wijzer geworden. Wat doet dit progje nu precies?
Probleem is dat ik wanneer ik een faq hier op got probeer te openen dit 100% cpu power vreet, en dat dit zo blijft, ook na afsluiten van internet explorer. Is nogal irritant.....

• Ainnir
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ccPxySvc.exe
(Symantec)
Common Client Proxy Service.  This task is found in Norton Personal Firewall 2003 and Norton Internet Security 2003 under Windows 2000/XP. We do not yet know what it does, but it is required.
meer is er idd niet te vinden :?

• Ecto2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-06 14:13
[Edited]

Net wat hierboven staat dus...

[ Voor 84% gewijzigd door Ecto2002 op 22-01-2003 12:04 ]

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Volgens mij is het een soort van PxySvc (proxy service :?) waardoor je internet advertenties en privacy gevoelige informatie blokkeerd (http referrer etc). Ik zou het dus niet uitzetten, want dan werkt de software niet goed meer en kan je meer instabiliteit verwachten.

Je kan dus beter op zoek gaan naar de reden waarom hij 100% gebruikt. Welke pagina is het precies, dan kan ik ook even testen. Is ie geupdate? (symantec) en schakel eens een paar opties uit binnen Norton Internet Security om uit te vinden welk element daarvan dit gedrag veroorzaakt. :Y)

[ Voor 1% gewijzigd door Justice op 22-01-2003 12:05 . Reden: rot smiley ]

Human Bobby

• benedictuz
Het wazige is dat ik er alleen last van heb bij het openen van een FAQ 8)7

Verwijderd

Zal wel dat progje zijn, wat op een komt op dagen als je een mail vestuurd.

soort intermediant die alles controleerd.

• Justice
benedictuz schreef op 22 januari 2003 @ 12:05:
Het wazige is dat ik er alleen last van heb bij het openen van een FAQ 8)7
welke?

Human Bobby

• benedictuz
Welke niet ? Allemaal

[ Voor 4% gewijzigd door benedictuz op 22-01-2003 12:21 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Ook onze Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) bijvoorbeeld?

Titel duidelijker gemaakt.

[ Voor 6% gewijzigd door blackd op 22-01-2003 12:23 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• benedictuz
ehm is er iets mis met mijn reply? Was zeker niet flamerig bedoeld hoor... :/

• Justice
Okay ik heb bijvoorbeeld Software Algemeen - FAQ - updated 04-01 voor je hgechecked met Norton Internet Security 2003 en ccpxysvc.exe komt bij mij maar op 20% (voor 3 seconden).

Athlon XP 1700+ , Phoenix 0.5 (122802), WINXPSP1, met adblocking en spamalert uitgeschakeld.

Dus het probleem is niet algemeen. We kunnen dus WINXPSP1 al uitsluiten. Wellicht is het de browser icm NIS2003, of adblocking/spamalert die de load verhoogt door de hele pagina te parsen.

Zonder meer informatie van de TS is het lastig om te zeggen waar het aan ligt, dus wachten we maar daarop.

Human Bobby

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

benedictuz schreef op 22 januari 2003 @ 12:40:
ehm is er iets mis met mijn reply? Was zeker niet flamerig bedoeld hoor... :/

Nee hoor, het was als voorbeeld bedoeld van een algemene FAQ en die kennen we toevallig redelijk uit ons hoofd ;)

edit:
Afhankelijk van wat de topictitel was dan :+

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 22-01-2003 14:12 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Ik heb hier hetzelfde probleem; ccPxySvc.exe houd af en toe de cpu tot 100% in beslag :(

Als ik hem uitschakel, kan ik niet meer surfen en krijg dus geen pagina's meer te zien.

Iemand nog ideeen :?

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

Ik heb juist het probleem dat deze service heeeeeeeeel erg traag start (ongeveer 3 minuten), net of er iets blijft hangen. WinXPsp1 met Norton Internet Security 2003 met alle opties aan. Hardware P4-2,4GHz/512Mb/3C905C-TX-M/Dynalink 128PH.

Ik denk zelf dat het iets met het laden van de ISDN driver te maken heeft.

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 22:53
ik heb er laatst naar gezocht, het schijnt een proxy voor de emailscans te zijn, klinkt mij wel overigens vaag in de oren. Ook stond er bij dat men het nog niet zeker wist en dat er aangeraden wordt om het (voorlopig) met rust te laten. Ik ben er naar op zoek gegaan toen mijn computer wel erg traag ineens werd en dat ipv SETI dit proggie gewoon in de 90% opslokte. Tja en daar houd ik niet van.
Overigens kan je het gewoon ook via google zoeken, zo heb ik het ook gedaan.

Doet wat met CLP, loopt niet meer hard 😢

Verwijderd

Om even over dit onderwerp door te gaan. ik heb dit probleem dus ook en ik wordt er een beetje ziek van. Als ik bv naar www.jacqieline.com ga krijg ik het heel vaak. Ik moet dan circa 5 min w88 en dan pas is mijn CPU weer wat lager. Is er geen oplossing voor?

Verwijderd

Check de securityfora, NAV/NIS/NPF 2k3 is zo'n beetje de meest buggy software van het jaar. Ik weet dat het niet helpt, maar er zijn ontzettend veel mensen die er last van hebben.

Aangezien ik niet geloof dat hier zo ontzettend veel mensen zijn die de software ook daadwerkelijk gekocht hebben, kun je beter wat anders installeren.

Want als je namelijk een beetje rond gaat kijken/testen, dan kom je er achter dat de software niet echt geweldig is. (Behalve de interface dan)

Verwijderd

Tja ik heb hem ook maar gedeinstalleerd, ik werd er helemaal gek van. het duurde gewoon veels te lang. Nu is mijn i-net weer lekker snel :P

Verwijderd

Same here. Ik kon hier op GoT in de search 1 topic vinden van iemand met hetzelfde probleem, echter zonder oplossing. Met Google vond ik ook niet veel soeps. Ik heb Norton eraf gegooid. Ik vond sowieso dat het teveel resources in beslag nam. Ben wel erg benieuwd of iemand de oplossing weet voor dit probleem. Topic bookmarked.

Verwijderd

hier ook, heb 't zelfde daarom er van af gegooid flipte er van

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 20:41
ik heb hier ook last van..het ligt iig aan norton.
andere firewalls hebben hier geen last van...
je kan het niet afzetten, dan wert nis niet meer goed...
maar een oplossing vor dit probleem is er niet...
heeft iemand een suggestie voor een goed alternatief?

[ Voor 12% gewijzigd door dynax op 27-08-2003 10:13 ]

mijn systeem.

Pagina: 1