[DVD-speler]Codec chips wisselen mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik heb een Philips DVD-951 en die maakt gebruik van een STi5505 chip die geen mp3 decoder heeft. De opvolger van mijn speler maakt gebruik van de STi5508 die dat wel kan. In Google Groups vond ik wel wat info en iemand zegt daar dat het wellicht mogelijk is om de 5505 te vervangen door de 5508 omdat ze dezelfde pin-bezetting hebben.
Op www.st.com is te lezen dat de 5508 wel backwards compatible is met zijn voorgangers.
Heeft iemand hier ervaring mee? Waar zou ik zo'n chip kunnen kopen?

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:57
Dan moet je waarschijnlijk ook nog eens zorgen dat je andere firmware krijgt die ook mp3 ondersteund. Anders heb je nog steeds geen ondersteuning voor mp3. Misschien dat je de firmware van een andere versie erin kunt krijgen maar ik vraag het me af....

Freelance Drupal Developer

Verwijderd

Is het niet goedkoper en tevens minder risicovol als je je huidige dvd 2e hands verkoopt en een nieuwe koopt als die mp3 functie zo belangrijk is.

• MrEdge_
FAD schreef op 22 January 2003 @ 11:43:
Dan moet je waarschijnlijk ook nog eens zorgen dat je andere firmware krijgt die ook mp3 ondersteund. Anders heb je nog steeds geen ondersteuning voor mp3. Misschien dat je de firmware van een andere versie erin kunt krijgen maar ik vraag het me af....
De firmware moet inderdaad worden geupdate, maar dat is geen probleem, die ligt al klaar ;)
Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 11:53:
Is het niet goedkoper en tevens minder risicovol als je je huidige dvd 2e hands verkoopt en een nieuwe koopt als die mp3 functie zo belangrijk is.
Tja, dat is nou juist de vraag. Het is een matchline die in veel tests als beste uit de bus komt met beeld- en geluidskwaliteit. Tweedehands brengt ie waarschijnlijk niet veel op en nieuwe matchlines zijn nogsteeds erg duur. Ik weet dus niet wat het kost. Enneh, dit was toch een tweaker forum ;)

Verwijderd

Maar kan je makkelijk los aan die chip komen, misschien kan je deze alleen in grote aantallen kopen. ik zal dat eerst gaan uitzoeken als ik jou was

• MrEdge_
Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 12:23:
Maar kan je makkelijk los aan die chip komen, misschien kan je deze alleen in grote aantallen kopen. ik zal dat eerst gaan uitzoeken als ik jou was
Dat was ook min of meer de vraag :) Ik weet niet of ze los te koop zijn en wat ze dan kosten.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ook al zou deze chip los te krijgen zijn, de firmware van je speler ondersteunt de mp3 functie niet, en zo'n (smd)chip is behoorlijk moeilijk te vervangen. Zit namelijk niet in een voetje maar op de printplaat gesoldeerd. :)

• MrEdge_
Tele schreef op 22 January 2003 @ 13:09:
Ook al zou deze chip los te krijgen zijn, de firmware van je speler ondersteunt de mp3 functie niet, en zo'n (smd)chip is behoorlijk moeilijk te vervangen. Zit namelijk niet in een voetje maar op de printplaat gesoldeerd. :)
mmm... Nou, de firmware was niet echt het probleem. Iemand had datal eens geprobeerd en de firmware van de 952 werkte ook op de 951.
Maar solderen gaat me wat ver, ik was in de veronderstelling dat het wel een chip in een voetje zou zijn.

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-03 15:30

w00Dy

Make soap, not war

Ik heb ook die matchline, beeldkwaliteit is idd schitterend.
nu dat SMD'tje solderen wil ik wel proberen, ik moet eerst 100% garantie hebben dat het werkt :)

[edit]
typo's

[ Voor 11% gewijzigd door w00Dy op 22-01-2003 14:42 ]

• MrEdge_
klik hier om de draad te lezen waarin een paar users discussieren over de codecs etc.
Meer nuttige info heb ik nog niet kunnen vinden.

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:26
Je zou kunnen kijken of je bij st een sample kan aanvragen :)

• MrEdge_
Tazzy schreef op 22 januari 2003 @ 18:43:
Je zou kunnen kijken of je bij st een sample kan aanvragen :)
Denk je dat ze dat doen dan?
Pagina: 1