Ok, ik heb dus een heel oud pc-tje (pentium100, 16 mb geheugen, 1mb vidkaartje, oude crap...) Deze heeft altijd gewerkt maar laatst had ik ff wat onderdelen nodig voor ergens anders, om te testen... toen heb ik alle draadjes losgetrokken (de hd-led, power-led, resetswitch en dat soort draadjes) en nu zit ik dus opeens met het probleem dat ik niet meer weet welk draadje nou waar hoorde.
De meesten zijn geen probleem maar hij gaat helemaal niet meer aan, dus ik vraag me af of dat ding nou stuk is of dat ik consequent de draadjes verkeerd aansluit. Hier volgen 2 plaatjes, de een van de aansluitingen en de ander van de draadjes.
Aansluitingen:
Draadjes:
Die aan de rechterkant is trouwens van de pcspeaker.
Volgens mij is de groen/witte (die pcies niet op het plaatje staat) dus die van de power-on. Die moest dacht ik op de 5v-G aansluiting (aan de rechterkant). Of zit ik er nou compleet naast.
Hij gaat dus helemaal niet aan, geen fans die gaan draaien of wat dan ook. Wat kan nog meer de oorzaak zijn?
De meesten zijn geen probleem maar hij gaat helemaal niet meer aan, dus ik vraag me af of dat ding nou stuk is of dat ik consequent de draadjes verkeerd aansluit. Hier volgen 2 plaatjes, de een van de aansluitingen en de ander van de draadjes.
Aansluitingen:

Draadjes:

Die aan de rechterkant is trouwens van de pcspeaker.
Volgens mij is de groen/witte (die pcies niet op het plaatje staat) dus die van de power-on. Die moest dacht ik op de 5v-G aansluiting (aan de rechterkant). Of zit ik er nou compleet naast.
Hij gaat dus helemaal niet aan, geen fans die gaan draaien of wat dan ook. Wat kan nog meer de oorzaak zijn?