Ik ben bezig met een mailsysteem (in php) via wap. Nu loop tegen een probleem op bij het antwoorden op email. Het is de bedoeling dat er een formuliertje komt waarin onder andere de geadresseerde, het onderwerp en het bericht ingevuld kunnen worden. Tot het antwoorden op het eerste bericht geen probleem. Wil ik echter het volgende bericht beantwoorden, dan staan in de input-velden de waarden ingevuld van het vorige bericht.
Het probleem doet zich voor bij het 'To'-veld en 'Subject'-veld, omdat deze door php ingevuld worden. In de source van het bericht staat wel een goede value aangegeven, maar op het scherm staat iets heel anders. Het probleem doet zich in ieder geval voor via mijn Nokia 6210, via WinWap, en ook via online Wap-emulators.
De eerste keer gaat het goed, maar op een of andere manier worden de waarden ergens opgeslagen, waardoor de tweede keer dezelfde waarden als de eerste keer ingevuld zijn.
Ik hoop dat bovenstaand verhaal een beetje duidelijk is, mijn vraag is dus hoe ik ervoor kan zorgen dat de 'oude' waarden niet bewaard blijven.
Alvast bedankt
Excuses voor het verknallen van de layout
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <?xml version="1.0"?>
<!DOCTYPE wml PUBLIC "-//WAPFORUM//DTD WML
1.1//EN" "http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml">
<wml>
<card id="mail" title="Mail">
<p>
To: <input format="*M" type="text" name="to" value="naam@provider.nl" /><br />
Subject: <input format="*M" type="text" name="subject" value="Re: test" /><br />
Message: <input format="*M" type="text" name="message" /><br />
<anchor>Send
<go href="mail.php?m=3" method="post">
<postfield name='to' value='$(to)' />
<postfield name='subject' value='$(subject)' />
<postfield name='message' value='$(message)' />
</go>
</anchor><br />
</p>
</card>
</wml> |
Het probleem doet zich voor bij het 'To'-veld en 'Subject'-veld, omdat deze door php ingevuld worden. In de source van het bericht staat wel een goede value aangegeven, maar op het scherm staat iets heel anders. Het probleem doet zich in ieder geval voor via mijn Nokia 6210, via WinWap, en ook via online Wap-emulators.
De eerste keer gaat het goed, maar op een of andere manier worden de waarden ergens opgeslagen, waardoor de tweede keer dezelfde waarden als de eerste keer ingevuld zijn.
Ik hoop dat bovenstaand verhaal een beetje duidelijk is, mijn vraag is dus hoe ik ervoor kan zorgen dat de 'oude' waarden niet bewaard blijven.
Alvast bedankt
Excuses voor het verknallen van de layout
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 11:31 . Reden: newline toegevoegd ]