Ik ben momenteel aan het trachten een soortement van wildcard search te implementeren met behulp van Javascript.
Ik heb het volgende:
HTML Search Formulier:
en nu wil ik middel Javascript zoeken in een Object array waar het volgende in staat:
Javascript Array:
als er dan door de mensen op zoek wordt geklikt wordt er het volgende script aangeroepen:
Javascript search function:
Ja, wat wil ik nou toch allemaal met bovenstaande code
.... Nou, dat is het volgende. Ik wil graag een Wildcard optie inbouwen d.m.v. * (asterix) zodat mensen die zoeken op: balk* ook gewoon 'Balkenende' als resultaat krijgen....
Heeft iemand van jullie tips hoe ik dit het beste kan implementeren?
Ik heb het volgende:
HTML Search Formulier:
HTML:
1
2
3
4
| <form method="post" name="frmZoeken" onsubmit="SubmitSearch();return false;"> <input type="text" size="50" name="SearchedFor" /> <input type="submit" name="zoeken" value="zoeken" /> </form> |
en nu wil ik middel Javascript zoeken in een Object array waar het volgende in staat:
Javascript Array:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| var ff_namen = new Array; function naam( nm, tv, vn, rn, dat, lnk ) { this.nm = nm; // achternaam this.tv = tv === "" ? "" : tv + " "; // Initialen this.vn = vn; // voornamen this.dn = rn; // roepnaam this.lk = lnk; // link } ff_namen[ff_namen.length] = new naam( "Puk", "", "Pieter Klaas", "Pietje", "01/01/1970", "persoon_aa.html" ); ff_namen[ff_namen.length] = new naam( "Balkenende", "", "Jan Peter", "Petertje", "01/01/1960", "persoon_bb.html" ); ff_namen[ff_namen.length] = new naam( "Bos", "", "Wouter Jan", "Wouter", "01/01/1970", "persoon_cc.html" ); ff_namen[ff_namen.length] = new naam( "Halsema", "", "Femke Wouters", "Femke", "01/01/1973", "persoon_dd.html" ); ff_namen[ff_namen.length] = new naam( "Herben", "", "Mat Femkes", "Mat", "01/01/1962", "persoon_ee.html" ); ff_namen[ff_namen.length] = new naam( "Linden", "van der", "Heitske Mats", "Heitske", "01/01/1980", "persoon_ff.html" ); |
als er dan door de mensen op zoek wordt geklikt wordt er het volgende script aangeroepen:
Javascript search function:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| function SubmitSearch() { var intperson; var arrtemp = new Array(); var strsearch = document.frmZoeken.SearchedFor.value; for (intperson=0; intperson <ff_namen.length; intperson++) { if (ff_namen[intperson].nm == strsearch) { arrtemp[arrtemp.length] = ff_namen[intperson]; } } // Nu wat gaan doen met de 'arrtemp' // maar dat is het probleem niet.... } |
Ja, wat wil ik nou toch allemaal met bovenstaande code
Heeft iemand van jullie tips hoe ik dit het beste kan implementeren?