• j_v_malsen
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-02 17:34
Ik heb er wel op gezocht maar geen topic over gevonden. (hoop ik maar dat ik goed genoeg gezocht heb)

Weet iemand of heeft iemand ervaring met een systeem dat je gsm overschakelt van het gsm netwerk naar het vaste netwerk wanneer je in bereik bent van het systeem?? Ik heb hier namelijk wel eens van gehoord maar ik weet geen fabrikant die dit systeem kan leveren??

For rent

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik heb hier nog nooit van gehoord. (op de manier hoe jij het uitlegd)

Vroeger had je wel van die kermit telefoons, dat was een draadloze huistelefoon en die kon je dan meenemen en dan kon je op bepaalde punten in het land kon je wel bellen (niet gebeld worden).

Ik heb laatst ook nog wel van een Siemens systeem gehoord, dat werkt op de volgende manier: Je heb een soort centrale thuis, daar sluit je alle huistelefoons op aan en in die centrale plaats je je gsm. Je hoeft dan dus geen vaste lijn te hebben en je kan gewoon met je huistelefoons bellen.

Kan het niet zijn dat je met 1 van deze 2 in de war bent ?

[ Voor 34% gewijzigd door Attilla op 22-01-2003 11:17 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Siemens heeft wel een soort dockingstation waar je je (Siemens) telefoon in zet, waarna je alle telefoontjes die daarop binnen komen kunt aannemen via je Gigaset (DECT-systeem van Siemens).

• j_v_malsen
Ja ik hoop het niet, ik heb namelijk wel eens gesproken met een consultant van destijds TotalE en die vertelde me dat wanneer hij met zijn GSM het kantoor van hun binnenliep deze automatisch overschakelde naar een intern netwerk. Zodat hij ook maar een nummer had voor de mensen in het bedrijf. Deze werd dan ook automatisch doorverbonden naar zijn gsm als hij niet in kantoor was. Maar deze man belde dus intern met zijn gsm over een intern netwerk en extern via het gsm netwerk.

For rent

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 15:41
j_v_malsen schreef op 22 January 2003 @ 13:13:
Ja ik hoop het niet, ik heb namelijk wel eens gesproken met een consultant van destijds TotalE en die vertelde me dat wanneer hij met zijn GSM het kantoor van hun binnenliep deze automatisch overschakelde naar een intern netwerk. Zodat hij ook maar een nummer had voor de mensen in het bedrijf. Deze werd dan ook automatisch doorverbonden naar zijn gsm als hij niet in kantoor was. Maar deze man belde dus intern met zijn gsm over een intern netwerk en extern via het gsm netwerk.
tja dat is een koppeling die KPN maakt met hun mobiele netwerk en het gewone vaste telefoonnetwerk. Datzelfde heeft Albert Heijn ook in de distributiecentra. Bepaalde mensen die een mobiele telefoon krijgen van AH kunnen verkort gebeld worden enzo.
Bijv. als je iemand met een gsm wil bellen dan hoef je maar 60xxxx te draaien i.p.v. 06-weetikveel. Het is een vrij ingewikkeld systeem op zich want afhankelijk van de plaats waar je bent moet je een ander soort kengetal draaien.

Ik denk dat dit is wat jij bedoelt....

• Gillie
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Is het een gewone GSM, maar ook bereikbaar onder "toestelnummer"?

Zoek bij
KPN: GRIP
Vodaphone: Corporate Net

• ederooij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-01 21:36

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Sagem heeft een telefoonset die beschikt over Gsm en dect technieken. Zie link

Bennie gek, ben een koe!

Verwijderd

ederooij schreef op 22 januari 2003 @ 14:19:
Sagem heeft een telefoonset die beschikt over Gsm en dect technieken. Zie link
daar dacht ik ook meteen aan toen ik de topic titel las. waarschijnlijk bedoelde de ts dat ook

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

O2 biedt die functionaliteit ook voor bedrijven. Dat heet verkort kiezen. Het doorschakelen van je vaste toestel naar je GSM kan je gewoon op je vaste toestel regelen :)

webOS all the way!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-02 14:03
Dat Sagem ding is wel erg leuk! Jammer alleen dat hij er uit ziet als die oude Sagem 820 telefoontjes die je een paar jaar geleden bij Dutchtone kreeg.

Het lijkt mij wel de enige manier, want anders zou je zelf thuis een GSM zender moeten hebben die je op je vaste lijn aansluit. Afgezien van de prijs van zo'n apparaat, zul je ook een deal met je mobiele operator moeten hebben om op precies dat kanaal je telefoon aan te kunnen sturen.

Punctuality is the politeness of kings

• j_v_malsen
Thnx voor de snelle antwoorden. Op zich zou dat toestel van sagem wel iets kunnen zijn. Als de techniek er is zullen er in de toekomst vast wel meer aanbieders van gsm deze techniek in hun toestellen gaan gebruiken. Volgens mij is er toch wel degelijk markt voor, maar ja dat is mijn idee. Iig bedankt voor de reactie's.

For rent

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-02 20:37

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Het schijnt (slechts een gerucht) dat de 5000 serie van Siemens die functionaliteit gaat ondersteunen

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:02
Ericsson had zo'n 'systeem'. Heb zo'n mobiel hier liggen die ook op mijn DECT netwerk kan.(dat bedoel je toch?) Moet hem volgens mij wel handmatig omschakelen maar dat weet ik niet zeker. Het type toestel dat ik hier heb liggen is een Ericsson TH688 (a koelkastformaat).

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-02 13:24

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Hallow mensen!

Dit is in Duitsland al jaren een fenomeen... Ze noemen het Genion van Viagg Intercom...

Toestellen zien er ook nog redelijk uit...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 20:07

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Maar dit is toch voornamelijk bedoeld voor bedrijven? Niet voor particulieren of vergis ik me nu? Ik neem aan dat het, aangezine het voor bedrijven is, ook wel een aardige duit gaat kosten.
Of hebbie geld zat? :P

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• MrC4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 19:20
Ja, inderdaad. Grip is bijvoorbeeld voor consumenten niet echt betaalbaar (oa vanwege leasedlijnen, startkosten, etc.)

..: De 3 H's van Microsoft: Herhalen, Herstarten en Herinstalleren :..

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Er zijn inderdaad toestellen die met zowel DECT als GSM werken. Zodra je thuis komt met die telefoon in je zak kun je ook op je vaste lijn nummer gebeld worden op dezelfde telefoon.

Hij schakeld niet automatisch over van GSM naar DECT of andersom als je op een bepaald nummer aan het bellen bent en je loopt buiten bereik. Volgens mij heeft de telefoon ZELF dan wel weer de mogelijkheid om als er een gesprek op de vaste lijn binnenkomt deze door te verbinden naar je GSM nummer. Je bent dus ten alle tijden bereikbaar op zowel je GSM nummer als je vaste telefoonnummer.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1