4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verwijderd
Als je gaat zoeken bij microsoft kom je een article tegen in de knowledgebase over XP.
Dat maakt in weze niet zoveel uit omdat het over NTFS gaat. *link*.
Er staat in:
En ik neem aan dat je die wel hebt?
Dat maakt in weze niet zoveel uit omdat het over NTFS gaat. *link*.
Er staat in:
Ik denk dus dat je pech hebt, tenzij je een backup hebt.Sample Command to Reset Security Settings
NOTE: After security settings are applied, you cannot undo the changes without restoring from a backup. If you are uncertain about resetting your security settings back to the default security settings, you must make a complete backup that includes the "System State" (the registry files). Items that are reset include NTFS file system files and folders, the registry, policies, services, privilege rights, and group membership.
En ik neem aan dat je die wel hebt?
Als je het goed geregeld hebt heeft niemand behalve de administrator groep rechten op de c: partitie nodig. Enige uitzondering die ik zo kan bedenken is de replication-dir, waarin het login script staat.Microkid schreef op 22 januari 2003 @ 11:06:
We hebben hier een aantal W2K servers. Deze waren standaard uitgerold met NTFS. Alle directories hadden dus de standaard W2K NTFS rechten (denk aan Creator Owner, Domain admin, System e.d.). Nu heeft iemand vanaf de root van C:\ alle rechten weggegooid en vervangen door Everyone full access. Is er een snelle manier om de standaard rechten weer terug te krijgen? Ik kan natuurlijk wel elke directory met de hand gaan aanpassen, maar dat duurt uren. En niet alle directories hebben dezelfde rechten op een W2K server...
Verwijderd
onzin... het ligt aan de functie van de server...Domino schreef op 22 January 2003 @ 11:16:
[...]
Als je het goed geregeld hebt heeft niemand behalve de administrator groep rechten op de c: partitie nodig. Enige uitzondering die ik zo kan bedenken is de replication-dir, waarin het login script staat.
bijv een webserver met iis zal je de everyone group (eigenlijk de iusr_machine en de iwam_machine) read rechten moeten geven op de winnt dir (precieze rechten zijn te vinden op technet)... gebruik je daarbuiten ook nog een odbc koppeling heb je read rechten nodig op c:\program files\common files... en zo kan je nog wel ff doorgaan...
overigens je zal minimaal ook het system account moeten toevoegen!!!
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 12:25 ]
Verwijderd
als alleen de c: root veranderd is zijn niet alle rechten veranderd... alleen de dirs waar inherent permissions aanstaan... oftewel de c: root weer aanpassen en klaar... (volgens mij is overigens everyone FC standaard... misschien dat dit een standaard security template is??)Microkid schreef op 22 January 2003 @ 11:06:
We hebben hier een aantal W2K servers. Deze waren standaard uitgerold met NTFS. Alle directories hadden dus de standaard W2K NTFS rechten (denk aan Creator Owner, Domain admin, System e.d.). Nu heeft iemand vanaf de root van C:\ alle rechten weggegooid en vervangen door Everyone full access. Is er een snelle manier om de standaard rechten weer terug te krijgen? Ik kan natuurlijk wel elke directory met de hand gaan aanpassen, maar dat duurt uren. En niet alle directories hebben dezelfde rechten op een W2K server...
nu alleen hopen dat die ze niet geforceerd heeft
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 12:26 ]
Verwijderd
als je active directory service gebruikt kan je m mischien synchroniseren met de rest van t netwerk ?
Verwijderd
heeft er niks mee te maken... dit gaat over rechten op een server of dat nu dc is of niet, dat maakt niet uit.Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 13:34:
als je active directory service gebruikt kan je m mischien synchroniseren met de rest van t netwerk ?
Ik zeg ook als je het goed aangepakt hebt. Geen data op de c-partitie! Databases, documenten en wwwroot voorop.Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 12:18:
[...]
onzin... het ligt aan de functie van de server...
bijv een webserver met iis zal je de everyone group (eigenlijk de iusr_machine en de iwam_machine) read rechten moeten geven op de winnt dir (precieze rechten zijn te vinden op technet)... gebruik je daarbuiten ook nog een odbc koppeling heb je read rechten nodig op c:\program files\common files... en zo kan je nog wel ff doorgaan...
overigens je zal minimaal ook het system account moeten toevoegen!!!
Pagina: 1