Leadtek A280 GF4 4200 slechte 2d kwaliteit?

Pagina: 1
Acties:

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Ik hoorde net in een ander topic van Abbadon dat hij twee Leadtek GF4 kaarten onder handen had genomen, en hij vertelde mij de 2D kwaliteit van de kaarten onder de maat is. Nu heb ik eergisteren zo'n Leadtek A280LE TD (128 MB GF4 4200) besteld en vrees dus dat ik ook slechte 2D krijg. Ik weet dat Leadtek normaal juist bekend staat voor zijn superieure 2D filters en overklokbaarheid (dat 2e boeit me niet). Dus ik vind dit een beetje vreemd! Abbadon kon mij vertellen dat vooral de 2e uitgang slecht is, maar dat ook de primaire uitgang niet om naar huis te schrijven is.

In een review op tweakers heb ik gelezen dat de 2d van de kaarten wel goed zou zijn, en in een andere review, met 8 gf4 4200 kaarten kwam de A280 als beste uit de bus... Dus vreemd allemaal...

Ik wil dus weten of andere mensen ook slechte ervaringen hebben met deze kaarten.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Ik heb geen slechte ervaringen met Leadtek kaarten, vooral de wat nieuwere zijn doorgaans prima. Waar ik wel slechte ervaringen mee heb, zijn jouw typo's ;) doe daar eens wat aan joh!

Verder kun je reviews van leadtek kaarten te kust en te keur vinden hoor, dus daar kom je wel uit.

Oerbrood!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Klopt. Helaas gaan de meeste reviews niet echt op de 2D kwaliteiten in.

Wat de typo's betreft: Ik ben net een mol als het gaat om typen (dislectisch als de pest) :+, en mijn nederlands is nooit het beste geweest. Als je maan begrijpt wat er staan. (Anders doe ik het de volgende keer wel in het Eengels, dat wil meestal beter lukken ;) )

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Ok, ik heb zelf de ervaring dat de duurdere kaarten, non-MX dus, allemaal die betere filters hebben vanaf de gf3-ti-500. Heb zelf iig nog nooit serieus slechte 2d meegemaakt bij die kaarten.

ennuh je hebt me nu iig wel geleerd hoe ik dislectisch moet schrijven of heb je daar stiekum ook een foutje in gemaakt ;)

Oerbrood!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Dislectisch heb ik maar ff goed gegokt en later ff opgezocht :+

Maar zijn er nog andere luitjes die zo'n Leadtek GF4 A280 of A250 hebben?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Mijn ervaring tot dusver: laat ik beide 21/22" schermen op 1280*960 draaien heb ik perfect beeld :) Echter, twee maal 1600*1200 @85Hz is schijnbaar iets teveel voor deze kaart; lichte mate van ghosting en schaduwen op m'n primaire scherm en verticaal bewegende lijnen (vaag maar duidelijk aanwezig) op het secundaire scherm ;( 1600*1200 @ 75Hz geeft al betere resultaten (nagenoeg geen ghosting en minder strepen met als nadelig gevolg de evt. hogere gevoeligheid voor de ogen i.v.m. 75Hz i.p.v. 85Hz). Bij deze laatste resolutie en frequentie zijn ook de horizontale lijnen die verticaal over het secundaire scherm bewegen (alsof je een matige TV ontvangst hebt) nog steeds waarneembaar, weliswaar minder dan bij 85Hz maar toch genoeg om je aan te kunnen ergeren (die lijnen horen er gewoon niet te zijn, punt).

Setup: Leadtek A250 TD Ultra GF4 Ti4600 (heb er twee geprobeerd, zelfde resultaat) verbonden middels twee BNC kabels aan een Eizo T965 en Iiyama A201HT/Pro510. Monitoren omgewisseld geeft hetzelfde resultaat.

Ik moet er wel bij vermelden dat ik meestentijds dichter op m'n schermen zit dan is aanbevolen (foei, denk toch om je ogen hoor ik de omstanders roepen en gelijk hebben ze :+ ), als ik achteroverhang/een gezondere afstand neem vallen alle genoemde zaken beduidend minder op.

Dat 2e wat je niet boeit (overclockbaarheid) boeit mij ook niet zo maar ik kon de verleiding niet weerstaan ff wat te proberen: één poging gewaagd en kortstondig het zaakje op 320/750 gezet, geen enkel probleem :) (altijd leuk meegenomen though :P )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Is dit dan niet redelijk normaal bij de Geforce serie? Als het bij een Leadtek al redelijk slecht is zal het bij de andere fabrikanten wel niet veel beter zijn. In 2d zijn ze gewoon niet super, daarin presteert Ati veel beter.

En Abbadon, waar haal jij die prachtige hardware altijd vandaan? Prachtig systeem, 2 enorme monitoren, dure videokaarten, enz :+

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Je zegt dus dat je bij dual monitor slecht beeld krijgt. Maar hoe zit het met een monitor? Ik ga op 1600x1200@85Hz draaien op mijn 21" Philips Brilliance 201P10. Als er dan geen problemen zijn, vind ik het oke. En misschien is de A280 wel weer net een tikkeltje anders....

Verwijderd

Een maat van me heeft een A250 GF4 Ti 4400, en ik kanner nix bijzonders op aanmerken. (zijn bak staat nu hier omdak em moet maken) 2d kwaliteit is gewoon normaal op mijn 19" iiyama. Ik denk wel dat wanneer je hogere resoluties draait de 2d kwaliteit wel afneemt. Ik draai zelf op 1600x1200@85hz en moet zegge dat het er nog netjes uitziet(ASUS V8200 GF3), maar zodra ik op 19zoveel bij 1440 ga draaien dan wordt het toch wel wa wazig (bovendien ben je dan snel je pictogrammen kwijt :P). Het hangt verder ook wel samen met wa voor n monitor hebt.. Je kan nog zo'n dure en goeie vid kaart hebben, maar met een brakke monitor kom je dan natuurlijk nog nergens.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
deepspace schreef op 22 January 2003 @ 18:46:
Je zegt dus dat je bij dual monitor slecht beeld krijgt. Maar hoe zit het met een monitor? Ik ga op 1600x1200@85Hz draaien op mijn 21" Philips Brilliance 201P10. Als er dan geen problemen zijn, vind ik het oke. En misschien is de A280 wel weer net een tikkeltje anders....

Met één scherm gaat het allemaal prima, het is met name de secundaire output waar ik me aan erger, die strepen.

Let wel, slecht beeld is het niet alleen ben ik nogal verwend door m'n vorige kaarten; Matrox G400 en Elsa Gladiac 920 (die zijn nét een tikkeltje beter en dan ga ik nu dus mierenneuken over details zoals schaduwen. Maar neem me dat niet kwalijk we praten wel over redelijk prijzige kaarten).

Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 18:43:
En Abbadon, waar haal jij die prachtige hardware altijd vandaan? Prachtig systeem, 2 enorme monitoren, dure videokaarten, enz :+

What can I say, hobby hè :) En natuurlijk prijsbewust kopen (pricewatch :P ).

Update: met een andere kabel zijn de strepen heel wat minder geworden @85Hz :) Heb er nu trouwens ook een Quadro4 900 XGL van gemaakt (andere driver proberen, gelijk maar ff geRivatuned&#8482 :P )

[ Voor 9% gewijzigd door Abbadon op 22-01-2003 23:22 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Ik heb een a250 Ti4200.
En met aan elke kant een extra koelertje, één van 3 en één van 6cm, haal ik
makkelijk een kloksnelheid van 310,600.

Alleen ben ik niet zo te spreken over de koelplaat die er op zit.
Hij raakt het geheugen niet zo goed en houdt daardoor veel warmte vast
tussen het plankje en de koelplaat.
Daar moet eigenlijk nog iets anders voor in de plaats komen, zoals losse ramsinks of zo.

Maar nietemin blijft het een erg fijne kaart die naar mijn mening erg goed presteert.
Maar, ik draai wel op een Intel 440zx chipset met een PentIII 700 :{

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Nog andere luitjes met ervaring?

Pagina: 1