Ik gebruik een checkboxlist in een form en opzich werkt dat prima, maar hij doet niet wat ik wil bij postbacks
Het laden van de checkboxlist (wordt 1x uitgevoerd)
Het uitlezen van de checkboxlist (code blok in html)
De pagine zit als volgt in elkaar er zijn 3 td's op de website die te maken hebben met de invoer. Een is het invoer scherm, de 2e is het overzichts scherm en de 3e is het bevestigings scherm. Deze TD's maak ik om beurten visible, aan de hand van de acties van de gebruiker.
Als de gebruiker na het invullen van het formulier kan de klant op volgende drukken om een overzicht te bekijken, in dit overzicht is alles de eerste keer prima in orde.
Maar in het overzicht zit ook een knop "corrigere" en dan komt de gebruiker terug in het invoer scherm en kan dan zijn invoer wijzigen.
Als er dan een eerder geselecteerd item in de checkboxlist uit wordt gevinkt en weer op volgende drukt om het overzicht van zijn invoer te bekijken dan staat het item nog steeds geselecteerd?
Een item aanvingen bij een wijziging werkt overigens wel, ik kan ze alleen niet meer unchecken....
iemand enig idee hoe dit komt?
Het laden van de checkboxlist (wordt 1x uitgevoerd)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| 'Laad de gravuremethode checkboxlist
Dim query_get_gravure as string = "Select * from gravuremethode where taal_id
= "& taal.selecteditem.value
Dim gravure_reader as OdbcDataReader
Dim obj_gravure as neW OdbcCommand ( query_get_gravure, objConn)
objConn.Open()
gravure_reader = obj_gravure.ExecuteReader()
while gravure_reader.read()
decoraties.Items.Add(new ListItem(""& gravure_reader.item
("methode_soort") &"",""& gravure_reader.item("methode_id") &""))
end while
gravure_reader.close()
objConn.Close() |
Het uitlezen van de checkboxlist (code blok in html)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <%
'haal de eventueel aanwezige geselecteerde decoratie items op
Dim j As Integer
For j = 0 To decoraties.Items.Count - 1
If decoraties.Items(j).Selected Then
response.write( "- "& decoraties.Items(j).Text &"<br>")
End If
Next
%> |
De pagine zit als volgt in elkaar er zijn 3 td's op de website die te maken hebben met de invoer. Een is het invoer scherm, de 2e is het overzichts scherm en de 3e is het bevestigings scherm. Deze TD's maak ik om beurten visible, aan de hand van de acties van de gebruiker.
Als de gebruiker na het invullen van het formulier kan de klant op volgende drukken om een overzicht te bekijken, in dit overzicht is alles de eerste keer prima in orde.
Maar in het overzicht zit ook een knop "corrigere" en dan komt de gebruiker terug in het invoer scherm en kan dan zijn invoer wijzigen.
Als er dan een eerder geselecteerd item in de checkboxlist uit wordt gevinkt en weer op volgende drukt om het overzicht van zijn invoer te bekijken dan staat het item nog steeds geselecteerd?
Een item aanvingen bij een wijziging werkt overigens wel, ik kan ze alleen niet meer unchecken....
iemand enig idee hoe dit komt?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 10:52 ]