NT4 MsProxy 2.0 & proxyclient.

Pagina: 1
Acties:

• BasXcore
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-07 16:18
Ik heb de volgende situatie, NT4 MsProxy 2.0 & geen proxy client op de clients. Geen packet filtering aanstaan, en geen restrictie op Internet verkeer. Internetten gaat perfect, echter door de firewall heen telnettten of iets niet. (Proxy ondersteunt geen ICMP).

Ik heb de Winsock proxy uit staan, en de clients hebben geen mscpclnt (proxy client).

Vraag, als ik dus andere protocollen door me MsProxy heen wil lhebben, moet ik dan de Winsock proxy activeren, en de Proxy client overal installeren?

Verwijderd

je moet wel de winsock proxy activeren.
of je de client nodig hebt weet ik nog niet maar dat ga ik NU even testen want ik denk dat ik ineens weet waarom ik vanaf bepaald enieuwe pcs niet kan telnetten naar buiten (oeps)

u hoort nog van ons.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Of je zal op de clients de winsock proxy client moetne installeren, of je zal de packet filtering aan moeten zetten, en de telnet poort accepteren naar buiten.
(daarnaast ook de standaard websurf poorten natuurlijk.

Verwijderd

client installeren en klaar is kees.
Ps
is client installerne niet veel slimmer ivm security dan packet filtering aanzetten en dan dingen als met name telnet open gaan zetten?
juist telnet lijkt me nou net iets wat ik *NIET* zomaar voor jan, alleman en mijn manager beschikbaar wil hebben.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 11:57 . Reden: overpijnzing ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 11:54:
[...]
juist telnet lijkt me nou net iets wat ik *NIET* zomaar voor jan, alleman en mijn manager beschikbaar wil hebben.
Waarom, wat zouden ze moeten telnetten. Een smtp host, en dan kunnen ze anonymous mail versturen, nou en :?
Overigens is het telnet naar buiten he, niet naar binnen.

Verwijderd

oh jah. niet naar binnen natuurlijk |:( oeps

• BasXcore
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-07 16:18
Bedankt voor jullie hulp....!

Client geinstalleerd, en Winsock proxy aangezet, en tevens gelimiteerde togang ingesteld op groepen, alles werkt OK. (Da's ook een keer leuk voor de verandering ;-))

Verwijderd

álles?

moet je eens proberen een https connectie naar poort 8443 op te zetten.
sterkte en de groeten :)
Pagina: 1