[XP] My Document's & Settings Verplaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008

• nihitsia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-03 18:41

nihitsia

The Banana goes on always on

Topicstarter
Ik heb een klein probleempje met het verplaatsen van de Mijn Documenten van alle gebruikers (5) op de familie pc. Ik wil dat die allemaal op de e schijf gaan staan zodat er alleen nog maar windows op c staat. maar dit is vrij lastig.
Ik heb al rechtermuisklik op mijn documenten en dan verplaatsten gedaan. Ook heb ik bij systeembeheer --> gebruikers al de profiel pad en dat andere ding verandert. maar alsnog blijft er op c een documents &settings map.
Die wil ik weg hebben. ik kan begrijpen dat All Users er blijft zitten. Maar van elke gebruiker zit alle data er ook nog. Een soort backup. Wat ik dus niet wil. Die hele map moet gewoon naar e:. Hoe doe ik dit. Ik heb winxp btw.

Oh en dan nog een vraagje, is het mogelijk dat verschillende gebruikers verschillende resoluties hebben?

Gamebak Specs

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03 22:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Na het maken en testen van een goede backup zou je instructie op onderstaande link kukken volgen:
http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp/r1039288927

This footer is intentionally left blank

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En resolutie per user: dat is al een aantal keer beantwoord hier op GoT, probeer bijv. eens de programmaatjes die zijn genoemd in [rml][ WinXP] Resolutie behouden per gebruiker[/rml] :)

edit:
Gevonden door te zoeken naar 'resolutie per user'

[ Voor 37% gewijzigd door F_J_K op 22-01-2003 11:06 . Reden: zoektip :P ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-02 14:11

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

hoe dit moet weet ik niet, maar dit kan je tijdens de installatie van windows wel regelen met een installatie script.

Zorg er voor dat dit er dan in ieder geval in staat

[GuiUnattended]
ProfilesDir="E:\Documents and Settings"

Sometimes human's are...

Verwijderd

Kijk hier eens:

Microsoft Knowledge Base Article - 236621 Cannot Move or Rename the Documents and Settings Folder

Daar staat ook de oplossing in van mduijvendijk, maar die is post-installatie.
Het knowledgebase article vertelt je ook hoe je het moet doen als je per user de map wil verplaatsen, of heel de map met alle users.

Zo moet je er wel uit komen lijkt me, veel succes :)

Verwijderd

kan het niet met folder redirection in een group policy?

dit werkt iig goed in xp pro

• nihitsia

nihitsia

Topicstarter
Group policy?? beetje uitleg zou me wel bekoren

Gamebak Specs

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-03 19:10

Gé Brander

MS SQL Server

nihitsia schreef op 22 januari 2003 @ 20:24:
Group policy?? beetje uitleg zou me wel bekoren
beetje zoeken zou ons wel bekoren.

Maar even serieus: Kijk even bij Microsoft op de site. Je kan ook heel makkelijk invullen bij http://www.google.com de drie volgende woorden: Group policy XP.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04:38
mduijvendijk schreef op 22 January 2003 @ 11:41:
hoe dit moet weet ik niet, maar dit kan je tijdens de installatie van windows wel regelen met een installatie script.

Zorg er voor dat dit er dan in ieder geval in staat

[GuiUnattended]
ProfilesDir="E:\Documents and Settings"
ff die laatste 2 regels in een bestandje winnt.sif zetten, op een diskette kopieeren en windows installeren. :) Werkt prima. (trefwoorden voor google: windows 2000 unattended (jaja, ook voor xp, immers xp~=2000))

[ Voor 10% gewijzigd door Jelmer op 22-01-2003 20:36 ]

• nihitsia

nihitsia

Topicstarter
Maar het maffe is dat die telkens weer in c:\DocumentsandSettings\ een soort backup van alles gaat maken. Ik hou er 2 van alles en dat vind ik nogal slordig staan.

Gamebak Specs

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-02 14:11

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

dat komt, omdat er dan nog mappen zijn van een vorige installatie windows maakt gewoon nieuwe mappen aan.

Wat ik in dit geval heb gedaan, was met een installatie script op diskette de windows installatie en de map documents and settings op een andere locatie zetten.

vervolgens heb ik de originele mappen verwijderd en kon ik windows weer normaal installeren, zonder last te hebben van een vorige installatie

Sometimes human's are...

• nihitsia

nihitsia

Topicstarter
Hij ging maf doen dus ik heb hem maar geformateerd en mijn hele idee laten vallen. Uiteraard wel bedankt voor de hulp. :)

Gamebak Specs

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
als je de loacatie van je /profiel/ opgeeft bij gebruikers etc, dan zorgt dat ervoor dat daar je profiel wordt opgehaald bij het opstarten. die wordt dan gekopieerd naar de locale plaats van je profiel.
dir is voor zwevende profielen en hoort te werken met een server, of centrale plaats waar al je profiel info staat
bij het afsluiten wordt je profiel weer gesynchroinisseerd. log je op twe pc's tegelijk in of is bij het opstarten de profiel locatie niet beschikbaar dan wordt de lokale profiel info gebruikt.
bij het afsluiten wordt er dan echter niet gesynchroniseerd met de plaats waar je je profiel opzoekt.

de plaats waar je dus je profiel locatie hebt aangepast is niet bedoeld voor waar jij hem wilde gebruiken.

een group policie hoort ook te werken met een server, en dan wel met een domein controler, waar je je bij het opstarten moet aanmelden. bij het opstarten wordt dan op de server gekeken waar je profiel staat opgeslagen. dat staat in active directorie als ik me niet vergis.

het verplaatsen van my documents alleen zorgt ervoor dat alle bestanden naar de nieuwe locatie worden gekopieerd, als je dat wilt, of dat er een nieuwe map komt met nieuwe bestanden. en de oude blijven dan op de oude ocatie achter. dit is meestal niet zo practisch.

het veranderen van documents AND SETTINMGS is wat ingewikkelder, omdat die hele map vaak als basis wordt gebruikt voor bij all users, network en local nog wat settings.

als die ma dan niet bestaat gaat er dus iets mis.

er is een variabele voor zoals er ook variabelen zijn voor %user%, %Domain% etc.

een programma verwijst in het register vaak naar %pad naar setting%
als jij dus zomaar die map verplaatst, en ook laat registreren dat %pas naar setting% de juiste waarde heeft, dan vallen programmas die niet %pad naar setting% gebruiken opeens in een lege of niet bestaande map en dan werken die programmas niet meer.

als je dit meteen bij het installeren regelt kan er minder fout gaan, omdat in alle gevallen de informatie die door programmas in %systempart%/%padnaar setting% geplaatst wordt ook daar aanwezig zal zijn, of er nadrhand gebruikt gemaakt wordt va c:\padnaarsetting, of als je de locatie opvraagt met %systeempartitie%\%padnaarsetting%

desalniettemin, ik wilde ook graag de makkelijkste oplossing om in iedergeval voor de gebruikersprofielen deze locatie op mijn d-schijf te plaatsen....

hoe kan ik weten of ik alles in unattended wel juist heb opgegeven? ik wil niet mijn partities in de knoop oid, ik moet nl nog wel wat partitioneren....

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

engelbertus,

Ik snap helemaal niets van je verhaal, terwijl ik toch sterk het idee hebt dat je een vraag probeert te stellen. In ieder geval - dit hoort hier niet thuis - dit topic is oud en je (vermoedelijke?) vraag heeft niet veel te maken met het onderwerp van de topicstarter.

Let op bij het plaatsen van een eventueel nieuw topic dat je wat structuur aanbrengt in je topic, en dat je af en toe eens een hoofdletter ofzo gebruikt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.