[hdd] Problemen met scandisk / Borland compiler *

Pagina: 1
Acties:

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023
[edit]
Is dus geen PW probleem. Het probleem is dus waarschijnlijk een brakke fat of erger een brakke hdd. Zie derde post in dit draadje.

Ik werk thuis al een tijd lang met veel voldoening met de (gratis down te loaden) borland c++ compiler.

Nu werk ik elke woensdag, en op mijn werk heb ik een computer die ik deel met een paar anderen. Dus anderen vinden win98 een fijn OS, en vinden het ook fijn om overal nutteloze programma's neer te plempen, en nooit dingen op te ruimen. Met andere woorden: Ik zit achter een brakke pc.

Goed, ik had hier dus enkele weken geleden ook de borland c++ compiler geinstalleerd, en dat werkte goed. Maar nu wil ik vandaag compilen en bam! weg windows.

Na nog een keer proberen bleek het niet aan de editor of de code ofzo te liggen, maar aan de compiler. Deze is extreem langzaam, het duurt een minuut om een klein programma te compilen, en in die minuut heb ik niet eens muiscontrole.

Het meest vreemde is nog dat als ik de borland bin directory open in my computer, hij ook eeuwen aan het 'hangen' is voordat ie weer reageert.

I'm at a loss hier. Snapt iemand dit probleem?

offtopic:
Ik weet niet zeker of dit hier thuis hoort, of in WOS. Dat hangt af van de oorzaak van het probleem. Maar als ik die wist dan hoefde ik dit uberhaupt niet te posten ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Diadem op 22-01-2003 13:11 ]

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:13
Ik denk dat dit geen P&W probleem is, hoogst waarschijnlijk een probleem met je harddisk, hardwarematig (stuk dus) of softwarematig (corrupted FAT).

• Diadem
Waarom denk ik er zelf niet aan dat even te controleren? Ik me maar afvragen of er wazige compiler opties verkeer stonden ofzo. Damn, so obvious.

Anyway, het lijkt erop dat dit het probleem is. Als ik mijn hardeschijf probeer te scandisken gaat windows hard onderuit. Direct bij het begin, als hij de partition table gaat checken. That is not good.

Zou een modje dit draadje kunnen moven naar een toepasselijk forum en er een goede naam aan kunnen geven?

En dan de hulpvraag: Als scandisk crashed, hoe kan ik dan mijn hdd controleren? Thuis heb ik ndd, maar dat is afaik niet gratis te verkrijgen.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

offtopic:
moved P&W=>OM + topictitle done :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Via de OM FAQ kun je terugvinden wat je moet doen wanneer de HDD vaag doet :)

• Diadem
Ik heb de instructies die daar vermeld staan dus inmiddels uitgevoerd, maar dat helpt weinig. Na die software te hebben downgeload kon ik een hdd test doen, die geen fouten vond. En ik kon m'n hele harde schijf vol met nullen zetten, maar dat leek me niet verstandig. En daarvoor laten ze je dan een bootdisk aanmaken :(

Anyway, dat hielp dus niet. Scandisk crasht nog steeds.

Pagina: 1