Hallo,
Ik heb nu al een tijdje een ringtone site, maar wil de content van mijn contentproviders in mijn eigen database proppen om mijn bezoekers van een grotere hoeveelheid content te kunnen voorzien en ook zoekopdrachten te kunnen verbeteren. Nu is het zo dat ik bij één voorzien word met mySQL query's. Dit is heel leuk, maar ik heb geen zin om iedere keer in phpmyadmin te kruipen en die bestanden te uploaden. Ik wil dus zelf een scriptje schrijven die de query's uit de tekstbestanden inleest en uitvoerd. Dit is mijn script:
Dit zijn een paar van de query's waarvan er iets meer dan 12.000 uitgevoerd moeten worden:
Eerst kreeg ik iedere keer de melding dat hij de 60 seconden overschrijdt, dus heb ik het bestand in twee stukken geknipt. Nu krijg ik iedere keer de error:
Lost connection to MySQL server during queryDone
Nu vermoed ik dat hij na alles afgewerkt te hebben de rest van de php code ook als query ziet.
Ik heb nu al een tijdje een ringtone site, maar wil de content van mijn contentproviders in mijn eigen database proppen om mijn bezoekers van een grotere hoeveelheid content te kunnen voorzien en ook zoekopdrachten te kunnen verbeteren. Nu is het zo dat ik bij één voorzien word met mySQL query's. Dit is heel leuk, maar ik heb geen zin om iedere keer in phpmyadmin te kruipen en die bestanden te uploaden. Ik wil dus zelf een scriptje schrijven die de query's uit de tekstbestanden inleest en uitvoerd. Dit is mijn script:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| // verbinding met de db maken include ("db.inc.php"); // url txt bestand met query's $url = 'logos.txt'; // Bestand in een variabele zetten $lines_array = file($url); // Variabele opbreken in een array $lines_string = implode('', $lines_array); // ; teken verwijderen om te voorkomen dat ie begint te zeuren na de eerste regel ereg_replace(";", "", $lines_string); // De query's uitvoeren $result = mysql_query($lines_string[0]); // Geef mogelijke error weer echo mysql_error(); // Verbinding met database verbreken mysql_close(); // Melden dat je klaar bent echo "Done"; |
Dit zijn een paar van de query's waarvan er iets meer dan 12.000 uitgevoerd moeten worden:
PHP:
1
2
3
| INSERT INTO logos (logoid,sectionid,newdate) VALUES (100,103,'2002-12-8'); INSERT INTO logos (logoid,sectionid,newdate) VALUES (101,103,'2002-12-8'); INSERT INTO logos (logoid,sectionid,newdate) VALUES (102,103,'2002-12-8'); |
Eerst kreeg ik iedere keer de melding dat hij de 60 seconden overschrijdt, dus heb ik het bestand in twee stukken geknipt. Nu krijg ik iedere keer de error:
Lost connection to MySQL server during queryDone
Nu vermoed ik dat hij na alles afgewerkt te hebben de rest van de php code ook als query ziet.