[Win2k]HDD of Windows?

Pagina: 1
Acties:

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 07:42
Nou, mn zusje weer met haar laptop, kwam vanochtend aanzetten: 'Hij doet het niet meer', achossie dan zal ik hem wel 'even' maken :), dus niet :(, snap niet wat er fout is, gisteren werkte hij nog wel, het probleem:
Win2k loopt vast bij laden van windows (net voordat ie het grafische gedeelte binnen gaat) Harde schijf tikt een aantal keer en dan reboot het systeem zichzelf, aangezien het NTFS is kan ik hem niet berijken via DOS :(, ik heb een 'noodhersteldiskette' geprobeerd, zonder succes:
code:
1
2
3
4
5
6
Automatisch systeemherstel heeft een interne inconsitentie <A2210>
aangetrofen en kan niet door gaan.

Neem contact op met uw systeembeheer

Druk op F3 om het systeem te herstarten

Nou ik denk dan eerst maar eens de foutmelding opzoeken:

===============================================
Search Results

--------------------------------------------------------------------------------
for "A2210" using All words
--------------------------------------------------------------------------------

Search needs a word or phrase to search for. Please try again.
Search needs a category to search for. Please try again.
Please enter a unique search to refine your results. You entered "A2210" for your previous search, and those results are reflected in the list below.

Sorry, no results were found for this search.
===============================================

Nou dat schoot weer lekker op.. :( bedankt MS, goed dus ik probeer een image van een andere (wel dezelfde soort, we hebben de gehele ras thuis) eroverheen, loopt ghost vast.. dan maar een gewone CD install van Win98/Win2k, beide lopen vast bij het kopieren...

Zou de HDD brak zijn? (1 1/2 jaar oud)

Spekkies:
PII 333 mhz
96 mb RAM
2,5" 6,4 gb HDD (4200/4500 rpm :?)

[ Voor 6% gewijzigd door Tys op 22-01-2003 10:16 ]

Verwijderd

Kan ook geheugen zijn. Maar als je zeker wilt zijn begin je met een disktool, en ga dan de hdd eerst eens grondig aan de tand voelen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is NTFS for DOS misschien iets voor jou? ff googlen dus.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Met ERD commander kan je een BOOT-CD maken die ook NTFS kan lezen. Maar dit programma is jammergenoeg niet gratis.

• Tys
Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 10:26:
Kan ook geheugen zijn. Maar als je zeker wilt zijn begin je met een disktool, en ga dan de hdd eerst eens grondig aan de tand voelen.
Hehe, hm heb niet meer de mogelijkheid om mn C: schijf te benaderen, geen enkele manier..
The_Eagle schreef op 22 januari 2003 @ 10:32:
Is NTFS for DOS misschien iets voor jou? ff googlen dus.
Helaas, hetzelfde antwoord
Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 10:35:
Met ERD commander kan je een BOOT-CD maken die ook NTFS kan lezen. Maar dit programma is jammergenoeg niet gratis.
Hm, zal eens kijken...

• Tys
Goed geloof dat al die oplossingen hem fataal zijn geworden, hij ziet em niet meer niet in BIOS, hij draait ook niet meer...(normaal hoorbaar), bedankt allemaal voor de reacties en hulp..

Verwijderd

Met Fdisk de partitie weghalen (non-dos).
Je bent dan wel alle data kwijt maar imo heb je niet echt veel keus op dit moment.
Daarna je MBR controleren (het was chkdsk /mbr volgens mij?) en vervolgens een clean install. Anders eventueel een Low level format draaien.
Pagina: 1