Toon posts:

ADSL light Tiscali 34 euro: Mooi niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde van Tiscali-basic (49 euro) naar Tiscali light (34 euro) overstappen.

Tiscali adverteert daar al bijna 2 maanden mee op zijn site.

Ik heb al anderhalf jaar Tiscali ADSL dus dat moest per direct kunnen lijkt me.

Maar wat zegt Tiscali:

Geachte abonnee,

In reactie op onderstaand bericht delen wij u het volgende mede.

Omzetting naar basis naar light is nog niet mogelijk. Dit zal in de toekomst wel mogelijk worden echter is nog niet bekend wanneer.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Customer ADSL support

Tiscali b.v.
Zonnebaan 17, Utrecht
Postbus 8071
3503 RB Utrecht
telefoon : 030-2149704
fax : 030-2149650
http://www.tiscali.nl
(pm044)

Wat een gelul, ze kunnen wel light leveren maar niet aan een oude vaste klant als ik! 8)7 . Meer mensen met die grap?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Tja, Tiscali is volgens mij niet de enige met dat soort geintjes. Enige remedie lijkt me opzeggen en meteen weer aanvragen.. Maar dan heb je wel weer aansluitkosten etc.

Download my music on SoundCloud

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-07 10:48

BFS

Rude awakening

Het is technisch gezien op dit moment nog niet mogelijk, Tiscali heeft net de implementatie van nieuwe systemen achter de rug waardoor het dus niet kan.

Helaas kan/mag Tiscali Nederland die systemen niet zelf aanpassen waardoor aanpassingsrequests door gestuurd worden naar Tiscali Italie en het daar aangepast wordt.

Dus het enige wat je kan doen is dit abo opzeggen en een nieuwe aanvragen alleen ben je dan nog wel even bezig.

(adsl moet eerst compleet van de lijn af zijn en dan pas kun je een nieuwe aanvraag doen)

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:11

Croga

The Unreasonable Man

bfs-4112- schreef op 22 januari 2003 @ 10:18:
(adsl moet eerst compleet van de lijn af zijn en dan pas kun je een nieuwe aanvraag doen)
Totale offline tijd: Minimaal 2 maanden, reken maar op 3....... Ik heb het allemaal al eens uitgezocht in verband met het totaal zat zijn van Planet Internet......

• BFS

BFS

Rude awakening

2 Maanden kun je inderdaad wel op rekenen helaas.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Verwijderd

Topicstarter
bfs-4112- schreef op 22 januari 2003 @ 10:18:
Het is technisch gezien op dit moment nog niet mogelijk, Tiscali heeft net de implementatie van nieuwe systemen achter de rug waardoor het dus niet kan.

Helaas kan/mag Tiscali Nederland die systemen niet zelf aanpassen waardoor aanpassingsrequests door gestuurd worden naar Tiscali Italie en het daar aangepast wordt.

Dus het enige wat je kan doen is dit abo opzeggen en een nieuwe aanvragen alleen ben je dan nog wel even bezig.

Dit is toch echt geklets van Tiscali!

Tiscali kan dus wel een nieuwe abonnee aansluiten op hun ADSL Light,

het enige wat ze doen is die abonnee wat minder mogelijkheden bieden dan ze

bieden aan de basic abonnees.

Dat doen ze dus gewoon hier in Nederland in hun computertjes in Nieuwegein.

Het is een heel simpele ingreep.

Dat heeft dus geen bal te maken met Tiscalie Italie.

Waarom schrijf je die onzin? Werk je soms bij Tiscali???

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Het lijkt mij een kwestie van de knop omzetten. Als je toch echt naar ADSL lite wil, zou ik 't wel weten. Nog eenmaal een email. Nu omzetten of ik ga naar de concurrent (wachten op de nieuwe aansluiting moet je dan zowieso wel).

Power to the people :P

• HermeS
  • Laatst online: 05-08 23:09
Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 15:08:
[...]

Die kerel probeert jouw tehelpen, en dan ga je (zoals 99% van klanten) beweren dat je het beter weet. Ze zitten hellemaal niet in Nieuwegein (nooit gezeten ook), maar in Utrecht (enige jaren terug nog onder Maarselijk bestuur).

Hij heeft gelijk hoe krom het dus ook is. Het is niet een management beslissing in de zin van hoe naaien we klanten, maar een managent beslissing van hoe het netwerk technisch in elkaar zit.

Dat is ook presies de reden waarom niewe aanmeldingen een nieuwe username krijgen ipv hun oude opde juiste status tezetten. Bij tiscali kennen ze alleen maar "INSERT en DELETE" query;'s, van UPDATE hebben ze geen kaas gegeten. >:) Ik heb vaak het idee dat er op de helpdesk daar meer kennis rondloopt dan de personenen welke de systemenen onderhouden/schrijven.

[ Voor 10% gewijzigd door HermeS op 22-01-2003 15:21 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:31
Wekkel schreef op 22 January 2003 @ 15:14:
Het lijkt mij een kwestie van de knop omzetten. Als je toch echt naar ADSL lite wil, zou ik 't wel weten. Nog eenmaal een email. Nu omzetten of ik ga naar de concurrent (wachten op de nieuwe aansluiting moet je dan zowieso wel).

Power to the people :P
Als zowel lite als basic hetzelfde netwerk gebruiken moet het gewoon kunnen lijkt me.

Als Lite door een andere leverancier wordt geleverd snap ik het wel dat t niet kan.

1.5 jaar zit je er al (ook ADSL?) dus dan moet je gewoon kunnen overstappen, al-dan-niet met een hernieuwde aanmeldprocedure.

btw: wrom tiscali lite? Voor 5 eur meer heb je Demon (bbned), 512k down vs 256 bij een lite....

[ Voor 8% gewijzigd door DJSmiley op 22-01-2003 15:21 ]

• BFS

BFS

Rude awakening

Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 15:08:
[...]

Jij vraagt om hulp omdat je het klaarblijkelijk niet weet, dan hoef je je frustraties niet op mij af te reageren omdat ik antwoord geef op je vraag.

Ik werk idd bij Tiscali...owjah ook nog eens op de adsl afdeling.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Breng dan snel het bericht aan je bazen dat dit geneuzel met omschakeling van abonnement echt van de zotte is. En dat presenteert zich als een dynamisch bedrijf...

http://www.business.tiscali.nl/vacatures.asp
Tiscali S.p.A. is een van de grootste en snelst groeiende internet dienstverleners in Europa.
Het van oorsprong Italiaanse bedrijf heeft klanten en vestigingen in vrijwel alle Europese landen en behoort in Europa en in Nederland tot de absolute top van deze markt. Het internet- en communicatiebedrijf Tiscali staat voor de communicatie van nu en van de toekomst. Om onze doelstellingen te behalen zoeken wij nog mensen om ons te versterken.
:7

• HermeS
Wekkel schreef op 22 januari 2003 @ 15:35:
Breng dan snel het bericht aan je bazen dat dit geneuzel met omschakeling van abonnement echt van de zotte is. En dat presenteert zich als een dynamisch bedrijf...

http://www.business.tiscali.nl/vacatures.asp

[...]

:7
Ik denk dat ik het niet mag zeggen maar ik doe het toch >:) . Een van de zogenaamde managers heeft als ondertitel in zijn mail:" together archieving more", als hij vervolgens nog nooit z'n hoofd heeft laten zien op de afdeling. tjsa dan zegt dat al weer genoeg.

De rest van de managers denkt nog steeds dat een groei van 1.000% mogelijk is zonder extra mankracht op een uitvoerende (helpdesk) afdeling terwijl mensen nu al een aanzienlijke tijd moeten wachten. Op bijeenkomsten hebben ze altijd van die leuke pep-praatje dat ze beste willen worden etc etc. iedereen kent het vast wel. Maar echts veranderen zie je niet.

Verwijderd

bfs-4112- schreef op 22 January 2003 @ 10:18:

Ik zie niet in waarom het technisch gezien onmogelijk is. Bij mijn baas is technisch gezien alles mogelijk, maar wordt niet alles aangeboden.

De acountgegevens kunnen toch gewoon op een light verbinding overgezet worden, of worden alle nieuwe aansluitingen en mutaties ook soms in Italie uitgevoerd....

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 18:49:
[...]

Ik zie niet in waarom het technisch gezien onmogelijk is. Bij mijn baas is technisch gezien alles mogelijk, maar wordt niet alles aangeboden.
Uiteraard is alles technisch gezien mogelijk, maar in hoeverre zijn zulke dingen op korte termijn haalbaar en hoe hoge prioriteit hebben ze...
De acountgegevens kunnen toch gewoon op een light verbinding overgezet worden, of worden alle nieuwe aansluitingen en mutaties ook soms in Italie uitgevoerd....
:/

voor de duidelijkheid, ik werk dus ook bij Tiscali...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

het is gewoon een vraag hoor. Ik vind het ook vaag. Is de userdatabase europees centraal geregeld ofzo? BTW, was er vorige week een nogal extreem probleem met snelheden bij tis? Ik had donderdagavond ineens heel wat klantjes van tis aan de lijn die 1K/sec haalden :o.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

BrZ schreef op 22 January 2003 @ 19:22:
[...]

Uiteraard is alles technisch gezien mogelijk, maar in hoeverre zijn zulke dingen op korte termijn haalbaar en hoe hoge prioriteit hebben ze...

[...]
:/

voor de duidelijkheid, ik werk dus ook bij Tiscali...
Er wordt gewoon te weinig aan verdiend door de ISP.
http://www.volkskrant.nl/economie/1043130309927.html

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah ik snap dat bericht niet helemaal, waarom is bbned dan niet VEEL goedkoper?

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:42
Misschien is een klacht bij de OPTA in deze slim. Het is gratis ;) om een emailtje naar frontoffice@opta.nl te sturen www.opta.nl ! Of de Nederlandse vereninging voor Internet providers www.nlip.nl .

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

JvS schreef op 22 januari 2003 @ 19:33:
het is gewoon een vraag hoor. Ik vind het ook vaag. Is de userdatabase europees centraal geregeld ofzo? BTW, was er vorige week een nogal extreem probleem met snelheden bij tis? Ik had donderdagavond ineens heel wat klantjes van tis aan de lijn die 1K/sec haalden :o.
brakke router oid, weet niet precies de details, maar is afgelopen nacht gefixed...

Verwijderd

Tja, zo heel moeilijk is het niet begrijpen. Het is namelijk nog maar helemaal de vraag of je bij het wisselen van abonnement nog via dezelfde adsl leverancier wordt aangesloten. Ga je van het ene op het andere abonnement over en daarbij ook van leverancier dan zul je inderdaad eerst bij de ene moeten afmelden. Pas als dat helemaal rond is kun je je weer opnieuw aanmelden voor een ander abonnement. En dat is niet alleen bij Tiscali het geval. :)

• BFS

BFS

Rude awakening

Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 18:49:
[...]

Ik gaf ook al aan dat het op dit moment nog niet mogelijk is, onze systemen schijnen dat niet te begrijpen :|

Verwijderd

Ya daaaaaagggggg.....
dit is weer zo'n geldklopperij praktijk.. (misschien werkt het management met kpn filosofie?)

Als je ze zegt ik wil mij abo upgraden dan zeggen ze meteen ya...meneer, dat kan..(geld komt binnen da's lekker)

als je zegt ik wil mij abo downgraden dan zeggen ze meteen nee...meneer, helaas kan dat niet vanwege tech. beperkingen...

success jonge ! maar bij zo'n bedrijf kan je maar lekker zeggen ....de mazzel...

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:53

Sport_Life

Solvitur ambulando

Hmm ik was vorig jaar februari succesvol en snel overgestapt van Tis ISDN naar Tis ADSL Basic, behalve wat probleempjes met het abo (waren ze vergeten mn inloggegevens op te sturen |:( , na 10 x bellen en net doen alsof we het nodig hebben voor ons bedrijf kreeg ik ze eindelijk....) ging het allemaal binnen 3 weken :)

[ Voor 20% gewijzigd door Sport_Life op 23-01-2003 00:26 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• BFS

BFS

Rude awakening

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 00:12:
Ya daaaaaagggggg.....
dit is weer zo'n geldklopperij praktijk.. (misschien werkt het management met kpn filosofie?)

Als je ze zegt ik wil mij abo upgraden dan zeggen ze meteen ya...meneer, dat kan..(geld komt binnen da's lekker)

als je zegt ik wil mij abo downgraden dan zeggen ze meteen nee...meneer, helaas kan dat niet vanwege tech. beperkingen...

success jonge ! maar bij zo'n bedrijf kan je maar lekker zeggen ....de mazzel...
Bij een upgrade moet er ook een nieuw account aangemaakt worden, zoals hierboven al gezegd werd, Insert en delete zijn bekend maar update nog niet echt.

Trouwens wel een beetje een standaard reply zonder een basis, je ziet dat iets niet gaat werken en je bl@@t meteen maar een verhaal. Als je de bedrijfsprocessen niet kent kun je toch niet meteen op zo'n manier reageren?

Verwijderd

bfs-4112- schreef op 23 januari 2003 @ 10:09:
[...]

Bij een upgrade moet er ook een nieuw account aangemaakt worden, zoals hierboven al gezegd werd, Insert en delete zijn bekend maar update nog niet echt.

Trouwens wel een beetje een standaard reply zonder een basis, je ziet dat iets niet gaat werken en je bl@@t meteen maar een verhaal. Als je de bedrijfsprocessen niet kent kun je toch niet meteen op zo'n manier reageren?
hij heeft wel gelijk. Moeite doen ze wel als je upgraded, maar downgraden niet? goedkoop en weinig service gericht.

Ik snap die bedrijven echt niet hoor, bv xs4all bewijst dat service werkt....

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Moet je voor de gein een vragen of het mogelijk is om een "zwaarder" abbo te nemen, wedden dat ze zeggen "Tuurlijk meneer, geen probleem !".

• BFS

BFS

Rude awakening

Ik kan dus alleen reageren vanuit onze eigen bedrijfssituatie maar het is dus gewoon nog niet mogelijk. Voor de invoering van de nieuwe systemen was het wel mogelijk en deden wij er ook niet 'moeilijk' over.

Als er niet gedowngrade kan worden zullen mensen over stappen op een andere provider, dit is ook bij de ISP wel bekend hoor. Ik denk ook dat ze liever mensen met een light abo hebben dan dat ze klanten over zien stappen naar een andere provider.

Maar goed op dit moment is het dus inderdaad niet mogelijk.

Ik zit hier dus niet om Tiscali te verdedigen maar geef gewoon wat uitleg over de huidige systemen en processen
Tommel schreef op 23 januari 2003 @ 10:26:
Moet je voor de gein een vragen of het mogelijk is om een "zwaarder" abbo te nemen, wedden dat ze zeggen "Tuurlijk meneer, geen probleem !".
Hier heb ik dus al op gereageerd. Daar moet dus ook een ander account voor komen.

[ Voor 22% gewijzigd door BFS op 23-01-2003 10:31 ]

Verwijderd

abbo opzeggen, en dan opnieuw een light aanvragen... of is dat niet slim :)

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-08 17:57
Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 10:21:
[...]

hij heeft wel gelijk. Moeite doen ze wel als je upgraded, maar downgraden niet? goedkoop en weinig service gericht.

Ik snap die bedrijven echt niet hoor, bv xs4all bewijst dat service werkt....
Net als Cistron:
van hun site:

Bij alle abonnementen zijn de volgende diensten inbegrepen:

- Upgrade naar ander pakket (Een downgrade kost € 59.50 incl. BTW.).

Verwijderd

bfs-4112- schreef op 23 January 2003 @ 10:09:
[...]

Volgens mij is het heel normaal dat een klant de bedrijfsprocessen niet kent. Die hoeft hij ook helemaal niet te kennen. En als ik het goed begrijp, kun je wel upgraden, maar niet downgraden. Da's dan toch wel een beetje vreemd...

Ik lees dus net, dat je ook niet kunt upgraden... Lekker bedrijfje! Dat kan dus bij elke provider, behalve Tiscali.... Zaakjes goed voor elkaar!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 10:42 ]

• BFS

BFS

Rude awakening

Je kan wel upgraden, downgraden kan ook wel, alleen word er een nieuw account aangemaakt.

En ik weet dat je niet kunt verwachten dat een klant de bedrijfsprocessen niet kent maar ik denk dat er wel wat begrip mag zijn.

Kijk de reactie van die persoon?

Ik weet niet waar ik over praat?
Ik praat onzin?

Sorry maar ik probeer alleen wat uitleg te geven en je krijgt zo'n reactie.

Verwijderd

Topicstarter
bfs-4112- schreef op 23 januari 2003 @ 10:55:
Je kan wel upgraden, downgraden kan ook wel, alleen word er een nieuw account aangemaakt.

.
Kan het nou wel of niet??

Tiscali (jouw baas) schreef me dus dat ze me NIET kunnen downgraden.

Al je uitleg is erg leuk maar:

Waarom staat het maanden op de site van Tiscali dat het WEL kan.

Ik zou zeggen maak dan gewoon nieuwe accountgegevens voor me aan,

dat doen jullie toch ook voor nieuwe abonnees. Wat heb ik aan allerlei gepraat over Italie, het slaat toch nergens op.

Toen ik Tiscali schreef : Dan wil ik mijn abo beeindigen (ik heb al 1,5 jaar een abo

op Tiscali ADSL basis, dus kan ik toch per maand opzeggen, schreven ze me:

Sorry dan moet eerst nog een halfjaar je abo uitzitten. Kennelijk heb ik dus voor de tweede keer een jaarcontract, terwijl Tiscali begin januari rondmailde dat je nu per maand kan opzeggen.

Dit was hun email aan me:

Geachte abonnee,

Uit onze administratie is gebleken dat uw abonnement per 1 september 2003 afloopt.

Het tussentijds opzeggen van een kwartaal-, halfjaar- of jaarabonnement is helaas niet mogelijk. Een dergelijk abonnement kan aan het einde van de vastgestelde periode worden opgeheven indien uw schriftelijke opzegging opnieuw minimaal één maand voor het einde van uw abonnement bij ons in binnengekomen

Met vriendelijke groet,
Customer ADSL support

Tiscali b.v.
Zonnebaan 17, Utrecht
Postbus 8071
3503 RB Utrecht
telefoon : 030-2149704
fax : 030-2149650
http://www.tiscali.nl
(pm044)

Fijne mensen, fijn bedrijf.

Verwijderd

DJSmiley schreef op 22 January 2003 @ 15:20:
[...]

Als zowel lite als basic hetzelfde netwerk gebruiken moet het gewoon kunnen lijkt me.

Als Lite door een andere leverancier wordt geleverd snap ik het wel dat t niet kan.

btw: wrom tiscali lite? Voor 5 eur meer heb je Demon (bbned), 512k down vs 256 bij een lite....
helemaal waar. Ik zit nog bij Demon via BaByXl en kan ook niet overstappen naar 1 van de nieuwe abbo's omdat deze door BBned worden geleverd. Kan alleen als ik eerst mijn oude abbo opzeg en dan opnieuw aanvraag. Wat dus betekent dat je dik 2 maanden zonder internet zit. :(

Tiscali werkt ook met BaByXL en KPN en kan er dus niet overgestapt worden. Dit heeft ook te maken met het feit dat een provider ook vaak een contract aangaat (voor elke klant) voor minimaal 1 jaar met de aanbieder van ADSL.

En inderdaad, ik zou ook lekker voor een Demon/BBned ADSL abbo gaan, of als je echt niet om snelheid geeft, maar liever goedkoper uitbent, dan Zonnet/versatel family voor €34,- 512/128! :)

• BFS

BFS

Rude awakening

Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 14:18:
[...]

Fijne mensen, fijn bedrijf.
Dat laatste kan ik nog inkomen maar dat eerste.... |:(

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 14:18:
Toen ik Tiscali schreef : Dan wil ik mijn abo beeindigen (ik heb al 1,5 jaar een abo op Tiscali ADSL basis, dus kan ik toch per maand opzeggen, schreven ze me:

Sorry dan moet eerst nog een halfjaar je abo uitzitten. Kennelijk heb ik dus voor de tweede keer een jaarcontract, terwijl Tiscali begin januari rondmailde dat je nu per maand kan opzeggen.

Dit was hun email aan me:

Geachte abonnee,

Uit onze administratie is gebleken dat uw abonnement per 1 september 2003 afloopt.

Het tussentijds opzeggen van een kwartaal-, halfjaar- of jaarabonnement is helaas niet mogelijk. Een dergelijk abonnement kan aan het einde van de vastgestelde periode worden opgeheven indien uw schriftelijke opzegging opnieuw minimaal één maand voor het einde van uw abonnement bij ons in binnengekomen

Met vriendelijke groet,
Customer ADSL support
Meteen opzeggen, voozover nodig, tegen de korst mogelijke periode (einde abonnement dus) en dat ook even controleren in de voorwaarden van Tiscali. Je komt hoe dan ook wel van je abonnement af.

• HermeS
JvS schreef op 22 januari 2003 @ 19:54:
mjah ik snap dat bericht niet helemaal, waarom is bbned dan niet VEEL goedkoper?
Omdat BBNED een behoorlijk (niet eerlijk?)bedrag voor de ontgroening van de centrale moet betallen ( afhankelijk van de hoeveelheid gebruikers. maar dat zal toch in de buurt van de 75-100.000 € liggen), daarnaast word er ook nog huur berekend (logisch) en andere maandelijke terugkomende kosten zoals stroom.

Kpn is hier verplicht voor kostengeorienteerd tewerken, en deze transperant optestellen zie: http://www.opta.nl/download/richtsnoerencollocatie.pdf

Echter heeft babyxl dit ernstig in twijfel getrokken, en ik geloof dat opta ze in het gelijk gestelt heeft (http://www.opta.nl/download/besl_babyxl_kpn_110602.pdf )

Daarbij komt dat een telco voor 1 jaar moet betalen voor een lijn, bbned lost dit op door van klant te eisen dat wanneer hij verhuist voor de kosten moet opdraaien. Bij babyxl niet. Het blijven schoften bij kpn, but the again. Zijn er bedrijven op deze wereld die het anders zou den doen?

Verwijderd

HermeS schreef op 23 januari 2003 @ 22:20:
Het blijven schoften bij kpn, but the again.
Zinloos geblaat........

• HermeS
Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 22:38:
[...]

Zinloos geblaat........
In de zin van?

-Er zal toch nooit wat van veranderen dus verspilde moeite, hou je mond.
-Dat is niet waar?

Maar in mijn optiek is iemand die bedrijven het recht ontneemd om eerlijk te kunnen concureren, en met allemaal kleine regeltje de boel probeert op tehouden, een schoft.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je flamet naar alle medewerkers in zo'n bedrijf, omdat je vindt dat het bedrijf niet mag proberen meer winst te maken. Dat doe je, generaliseren en daarmee mensen tegen de schenen trappen. Zeker op een forum, waar je niet ff met je vrienden onder elkaar zit, moet je dat soort uitingen een beetje voor je houden.

• HermeS
JvS schreef op 23 januari 2003 @ 23:07:
Je flamet naar alle medewerkers in zo'n bedrijf, omdat je vindt dat het bedrijf niet mag proberen meer winst te maken. Dat doe je, generaliseren en daarmee mensen tegen de schenen trappen. Zeker op een forum, waar je niet ff met je vrienden onder elkaar zit, moet je dat soort uitingen een beetje voor je houden.
Ik ken een aantal mensen persoonlijk die bij (of voor) kpn werken, en die delen grotendeels mijn mening, Kpn heeft tienduizenden mensen, wat ik als buitenstander zie is het management beleid. En daarop baseer ik mijn mening, in de krant lees ik namelijk niks over hoe goed werknemer A bij kpn zijn best doet oid. Daar lees ik alleen (hoop ik ;) ) feiten.

Ik werk zelf ook voor tiscali die hier ook flink op zijn bek gaat en voor rote vis uitgemaakt word. Dan voel ik me toch ook niet personlijk aangesproken, het management-team mag zich aangesproken voelen, niet de werknemers binen een organisatie die er het beste van proberen temaken. Ik zeg ook nergens dat de werknemers van kpn schoften zijn, toch? Ook zeg ik nergens dat ik kpn schoften vind omdat ze meer winst proberen temaken. Dat is een (gezonde)eigenschap van een comerciale instelling. Maar dit zal wel op eem manier moeten gebeuren die door de wet toegestaan is!

dus voor de duidelijkheid:" Het management beleid is schoftig van kpn".

[ Voor 5% gewijzigd door HermeS op 23-01-2003 23:24 ]

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 14:37:
[...]
Tiscali werkt ook met BaByXL en KPN en kan er dus niet overgestapt worden. Dit heeft ook te maken met het feit dat een provider ook vaak een contract aangaat (voor elke klant) voor minimaal 1 jaar met de aanbieder van ADSL.
BabyXl is een dochteronderneming van Tiscali :)

offtopic:
Word gezellie hierzo met al die Tiscali medewerkers

Verwijderd

HermeS schreef op 23 January 2003 @ 23:19:

Maar in mijn optiek is iemand die bedrijven het recht ontneemd om eerlijk te kunnen concureren, en met allemaal kleine regeltje de boel probeert op tehouden, een schoft.
Wat versta jij dan onder eerlijk concureren ????
Zoiets als AH die op de kleintjes let...
Ik ken een aantal mensen persoonlijk die bij (of voor) kpn werken, en die delen grotendeels mijn mening, Kpn heeft tienduizenden mensen, wat ik als buitenstander zie is het management beleid. En daarop baseer ik mijn mening, in de krant lees ik namelijk niks over hoe goed werknemer A bij kpn zijn best doet oid. Daar lees ik alleen (hoop ik ;) ) feiten.
Uiteraard deel ik jou menining niet dat wil niet zeggen dat ik vind dat alles vlekkeloos verloopt, nee er zijn altijd verbeteringen te realiseren.
Mederwerkers die zo over hun werkgever denken, kun je beter kwijt zijn, dat zijn vaak van die doorschuif en wat kan mij het schelen type's.
Ik werk zelf ook voor tiscali die hier ook flink op zijn bek gaat en voor rote vis uitgemaakt word. Dan voel ik me toch ook niet personlijk aangesproken, het management-team mag zich aangesproken voelen, niet de werknemers binen een organisatie die er het beste van proberen temaken.
Zulke dingen hebben weinig zin op een forum waar je elkaar hulp probeert te bieden, vind het gewoon zinloos geflame.
Ik zeg ook nergens dat de werknemers van kpn schoften zijn, toch? Ook zeg ik nergens dat ik kpn schoften vind omdat ze meer winst proberen temaken. Dat is een (gezonde)eigenschap van een comerciale instelling. Maar dit zal wel op eem manier moeten gebeuren die door de wet toegestaan is!
Ja letterlijk...
En het winst maken gebeurt op een manier die door de wet is toegeaan, de OPTA zorgt alleen voor regulering op de telecommarkt en werkt KPN wat tegen, en nee daar hoef ik dan niet zo nodig over te flamen.
dus voor de duidelijkheid:" Het management beleid is schoftig van kpn".
8)7
Pagina: 1