Ik wil een pre-paid mobiele telefoon kopen en nou is mijn oog gevallen op een aanbieding van Ben waarbij je de Alcatel 311 krijgt met 60 euro beltegoed voor 129 euro. Echter, deze telefoon heeft een Ni-MH accu en dus geen Li-Ion accu die bijna elke andere telefoon heeft. Ik weet dat Li-Ion beter is, maar scheelt het zo veel dat ik beter wat meer (20 euro meer, nl. 99 euro incl. 10 euro beltegoed bij bijv. De Block) kan uitgeven voor bijvoorbeeld de Siemens A50 (met Li-Ion accu)?
ik zou gaan voor li-on veel makkelijker, en gaat langer mee. Ik heb zelf voor m'n 6210 een siemens c35 gehad met nihm. Echt 3x niets accu was megasnel verrot terwijl ik hem altijd netjes leeg maakte en dan pas oplaadde.
Hoe zit dat nou eigenlijk?
Kun je een Li-Ion nou gewoon tussendoor wel opladen of toch beter niet?
Kun je een Li-Ion nou gewoon tussendoor wel opladen of toch beter niet?
Ja Li-Ion kan je tussendoor wel opladen. Bij Ni-MH is het beter om dit niet te doen.
Zelf merk ik ook heel veel verschil in hoelang het duurt om op te laden, maar ik ben niet zoeen electronica man dus weet niet helemaal hoe dat werkt. Ik merk dat mijn 6610 in 1,5 uur oplaad, terwijl een 3310 er toch wel een uur of 8 over kan doen.
Zelf merk ik ook heel veel verschil in hoelang het duurt om op te laden, maar ik ben niet zoeen electronica man dus weet niet helemaal hoe dat werkt. Ik merk dat mijn 6610 in 1,5 uur oplaad, terwijl een 3310 er toch wel een uur of 8 over kan doen.
Ik heb begrepen dat het geheugeneffect van Li-Ion vrijwel 0 is, maar het aantal malen dat je kunt opladen blijft beperkt. Dat betekent dat elke keer opladen, ookal is het maar 10%, wel meetelt tot het totaal van bijv. 1000x opladen. Theoretisch zou je dan, als je elke dag oplaadt, bijv. 3 jaar met je Li-Ion accu kunnen doen, en 10 jaar als je het 2x per week doet. In de praktijk is dat natuurlijk nog minder, of is je mobieltje al verouderd of stuk.
Dat geldt ook voor laptops... Op lichtnet werken, liever accu eruit.
Over NiMH zullen we het maar helemaal niet hebben (alleen slechte ervaringen (IBM laptop batterij, Siemens GSM batterij, allemaal voortijdig snel leeg/kapot). Misschien kun je daar met een dagje vriezen nog wat mee (zie search).
Dat geldt ook voor laptops... Op lichtnet werken, liever accu eruit.
Over NiMH zullen we het maar helemaal niet hebben (alleen slechte ervaringen (IBM laptop batterij, Siemens GSM batterij, allemaal voortijdig snel leeg/kapot). Misschien kun je daar met een dagje vriezen nog wat mee (zie search).
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Als ik jou was zou ik toch wel voor een li-ion accu gaan, een nimh accu krijgt vrij snel last van " vermoeidheid" en een li-ion heeft dit veel minder. De toestellen waar je tussen kiest ontlopen elkaar verder weinig.
Op dit forum staat wel meer over die Alcatel 311. De meeste mensen zijn er tevreden over. Maar niemand begint over die Ni-MH accu. Toch raar, want blijkbaar is dat toch best een minpunt.
Waar haal je dat vandaan? Li-Ion zit dus echt niet in gemiddelde GSM's he. En zeker niet in een GSM van iets meer dan 100 euroHark schreef op 22 januari 2003 @ 09:58:
Echter, deze telefoon heeft een Ni-MH accu en dus geen Li-Ion accu die bijna elke andere telefoon heeft.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Laad die 6610 maar eens op met de adapter van die 3310 (of andersom), zou ook nog wel eens kunnen schelen want volgens mij word die 6610 standaard geleverd met eeen snellader[Airwolf] schreef op 22 January 2003 @ 10:36:
Ja Li-Ion kan je tussendoor wel opladen. Bij Ni-MH is het beter om dit niet te doen.
Er zijn nog maar een paar toestellen die een NiMh accu hebben.
Zoals de Nokia 3310, Siemens C45 en nog een paar prepaid toestellen.
Het opladen van een NiMh batterij dient te gebeuren pas als de batterij helemaal leeg is.
Bij Li-polymer hoeft dat niet, maar het is wel goed voor de batterij om dat eens in de zoveel tijd toch te doen.
Het verschil tussen Li-ion en Li-polymer is dat Li-polymer een hogere volume/vermogen verhouding heeft.
Persoonlijk zou ik echt voor een toestel gaan met Li-ion, het liefst voor een toestel met Li-polymer.
Helaas zijn er nu op dit moment nog maar een paar toestellen met een Li-polymer accu, namelijk de Ericsson T28, T29, T68(I) en de Nokia 6310(I)
1ste generatie: NiCd
2de generatie: NiMh
3de generatie: Li-ion
4de generatie: Li-polymer
NiMh is dus echt ouderwets, daarom zal ik je ook echt aanraden om een toestel met een Li-polymer accu te kopen.
Maar aangezien die nu nog niet verkrijgbaar zijn met een prepaid, zou ik als ik jou was voor een toestel gaan met een Li-ion accu.
Het opladen van een NiMh batterij dient te gebeuren pas als de batterij helemaal leeg is.
Bij Li-polymer hoeft dat niet, maar het is wel goed voor de batterij om dat eens in de zoveel tijd toch te doen.
Het verschil tussen Li-ion en Li-polymer is dat Li-polymer een hogere volume/vermogen verhouding heeft.
Persoonlijk zou ik echt voor een toestel gaan met Li-ion, het liefst voor een toestel met Li-polymer.
Helaas zijn er nu op dit moment nog maar een paar toestellen met een Li-polymer accu, namelijk de Ericsson T28, T29, T68(I) en de Nokia 6310(I)
NiMh is dus echt ouderwets, daarom zal ik je ook echt aanraden om een toestel met een Li-polymer accu te kopen.
Maar aangezien die nu nog niet verkrijgbaar zijn met een prepaid, zou ik als ik jou was voor een toestel gaan met een Li-ion accu.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
offtopic:
Waar kan ik (originele dan wel imitatie) Li-polymer of hi-cap Li-ion batterijtjes voor Nokia's kopen? Ik heb het dus over dat 'standaard' witte ding, die ook in de 7650 moet (die kan namelijk wel iets meer capaciteit gebruiken). Ze bestaan wel, heb bijvoorbeeld een review gezien van iemand die een 900mAh accu erbij had. Ik heb al aardig wat winkels afgestroopt, maar niemand kon mij helpen... Ook op internet kon ik ze tot nu toe niet vinden, tenminste niet in NL. Waar moet ik zoeken?
Waar kan ik (originele dan wel imitatie) Li-polymer of hi-cap Li-ion batterijtjes voor Nokia's kopen? Ik heb het dus over dat 'standaard' witte ding, die ook in de 7650 moet (die kan namelijk wel iets meer capaciteit gebruiken). Ze bestaan wel, heb bijvoorbeeld een review gezien van iemand die een 900mAh accu erbij had. Ik heb al aardig wat winkels afgestroopt, maar niemand kon mij helpen... Ook op internet kon ik ze tot nu toe niet vinden, tenminste niet in NL. Waar moet ik zoeken?
ik weet dat http://stuntprijzen.net/ redelijk wat nokia batterijen heeft.
Verder kan het nog wel eens de moeite waard zijn om op ebay te kijken. Daar zijn best veel aanbieders van accus
Verder kan het nog wel eens de moeite waard zijn om op ebay te kijken. Daar zijn best veel aanbieders van accus
Je vergeet de Sony Ericsson T300, die heeft ook Li-polymer. En is ook verkrijgbaar in Prepaid (Bijv. BEN).Ginz schreef op 22 January 2003 @ 11:19:
Er zijn nog maar een paar toestellen die een NiMh accu hebben.
Het verschil tussen NI-MH en Li-Ion is overal te vinden op internet.
Dus ook de voor/nadelen
Dus ook de voor/nadelen
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.