HP D125xi printer in netwerk

Pagina: 1
Acties:

• bigoldie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-07 15:26
Ik ben op dit moment bezig om een klein netwerk te maken waarbij de printer ook in het netwerk staat. Very basic dus. Alleen heb ik in de inform gekeken van de printer, daar staat in dat de HP Jetdirect 200m nodig is om via het netwerk te printen.

Als ik de brochure van de HP Jetdirect 200m kijk blijkt dat je het direct op het netwerk aansluit.

Voor mij is de vraag, is dit nodig? Is het ook mogelijk om de printer aan te sluiten op de computer en dan te delen dat iedereen via het netwerk kan printen?

Voor de mensen die deze printer al in een netwerk hebben staan:

Wat zijn jullie ervaringen ermee?
Waren er veel problemen bij het gereed maken?
Hoe heb je het in het netwerk staan?

Life isn't fair. It's just fairer than death, that's all.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 20:51

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Een printer delen op een werkstation kan natuurlijk altijd.
Alleen kun je dan alleen maar printen als dat werkstation aanstaat, niet optimaal dus.

En zon printserver zeurt direct met de server, zonder verdere tussenkomt, dus snel en geen performance-verlies op een werkstation.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

edit:
Oscar was me voor

• bigoldie
De computer staat eigenlijk altijd aan. Aangezien dit toch om de meest gebruikte computer gaat. Dus eigenlijk kan ik hem gewoon aan de computer zetten, delen, en dan doet ie het, geen extra dingen nodig.... zo begrijp ik het goed toch?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 20:51

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Klopt, maar het zou kunnen lijden tot performance-verlies op die PC als er veel (grote bestanden) geprint gaa(n)t worden.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• bigoldie
Ok, bedankt voor de info.

Pagina: 1