Port scans meedere

Pagina: 1
Acties:

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49
Wij hebben hier op ons werk een Freesco firewall die normaal gesproken onze adsl verdeelt dat doet hij goed alleen de laatste 2 dagen is het bager traag. Nu log freesco niet. nu heb ik de internet verbinding op een windows machine gezet met blackice wat blijkt er is een gigantische porty scan bezig van meer dan 100 pc. ken dit mijn firewall zodanig vertragen dat hij het verkeerniet meer goedc doorlaat???

het is een pentium 166

wat is hier tegen te doen

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Verwijderd

Klopt, een vette postscan kan je netwerkverkeer behoorlijk vertragen, of zelfs helemaal platleggen. Proberen te loggen, en abusemail sturen naar de isp's is een oplossing. Wat je ook kunt proberen is zoveel mogelijk op "drop" te zetten in je firewall, waardoor je stealthy wordt, en door het uitblijven van een reactie veel scanner kiddies wegblijven.

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:03
Hoe kan je zo'n drop doen? Ik heb zelf ADSL via een usbmodem en dus ook BlackIce als firewall geinstalleerd. Ik krijg nu steeds TCP/UDP scans binnen, die blackice wel blokt, maar ben bang dat op een gegeven moment de verbinding het een tijdje begeeft :(

http://specs.tweak.to/5253

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Had net hetzelfde probleem, heb een nieuwe voeding gestoken en hij werkt terug op volle snelheid ... misschien een tip :)