Toon posts:

Thermaltake A5000+ wil niet uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

heb sinds kort een Thermaltake A5000+ systeemkast gekocht. daarin heb ik o.a. een Asus P4T533-C ingebouwd. Als ik nu de pc via windows xp wil afsluiten(of ik hou de aan/uit schakelaar 4 sec. ingedrukt sluit de pc gedeeltelijk af. Ik hoor en zie dat de processor koeler stopt, het openen van de cd-rom lades kan niet meer, maar alle koelers(5 stuks standaard in die thermaltake) blijven aan. Om de kast weer aan te zetten druk ik op de aan/uit schakelaar op de voorkant van de kast. Echt uitschakelen moet met de aan/uit schakelaar op de achterkant van de kast.
Is dit normaal?

Het enige wat nog zou kunnen is dat ik de zg. EZ voeding??!! op het moederbord moet gebruiken!!?? Kan nergens precies opmaken wat dat is, maar ziet eruit als een contrastekker voor bv. een harde schijf voeding of zo.

Heeft iemand hier ervaring mee? en natuurlijk een oplossing....

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-08 09:47

AcouSE

Swedish Chef

[CME] -> [OH]

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 10:49
watvoor voeding heb je? het blijkt dat je voeding dus niet alle stroomtoevoer uitschakelt. heb je al geprobeerd de Fans op een andere molexstekker (zo'n stekker die jij de hardeschijfvoedingsstekker noemt ;)) aan te sluiten?

heb je al een andere voeding geprobeerd?

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

misschien zit je stekkertje niet goed op je mobo? verkeerd om o.i.d ?

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Verwijderd

kijk is of APM aanstaat bij energiebeheer, dat moet je indien het uitstaat aanzetten.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Kan er misschien ingesteld worden dat die systeemkoelers door blijven draaien totdat de temp in de kast tot een bepaald niveau is gedaald ?

Verwijderd

Topicstarter
mlevd schreef op 23 January 2003 @ 09:56:
Kan er misschien ingesteld worden dat die systeemkoelers door blijven draaien totdat de temp in de kast tot een bepaald niveau is gedaald ?
nee helaas dat is het niet.
heb ook al gekeken of ik de kabeltjes van de kast naar het moederbord(resetknop, speaker etc.) verkeerd heb aangesloten, maar is het ook niet. Zit dus alleen nog te denken of die "molex"stekker op het moederbord er iets mee te maken heeft.....

• Boeie
hier het plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/mb/socket478/p4t533-c/p4t533-c_l.jpg
welke stekker bedoel je? de aansluiting van de powercable? de IDE connector van de HD?

een 'molex' stekker zit niet op je mobo maar dat zijn die 4 pins connectors van je voeding, die waar je ook je fans mee voed. volgens mij is er iets mis met je voeding, probeer toch echt eens een andere voeding!

[ Voor 3% gewijzigd door Boeie op 23-01-2003 12:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 09:46:
kijk is of APM aanstaat bij energiebeheer, dat moet je indien het uitstaat aanzetten.
zit net bij energiebeheer te kijken, kan datgene wat jij zegt niet vinden.
heb 4 tabs: energiebeheerschema's, geavanceerd, slaapstand en nood voeding.
- bij energieschema's heb ik alles uit(nooit) staan.
- bij geavanceerd, bij energieknoppen: aan/uitschakelaar van de pc indrukken is afsluiten. slaapknop(??) van de pc indrukken is uitschakelen.
- slaapstand is uitgeschakeld
- bij noodvoeding staat niet veel, alleen de ups service is momenteel gestopt, maar die kan ik niet aanvinken of zo.

verder in bios alles gecheckt, maar daar staat alles goed.

weet het effe niet meer

Verwijderd

Topicstarter
Boeie schreef op 23 januari 2003 @ 12:19:
hier het plaatje:

[afbeelding]
welke stekker bedoel je? de aansluiting van de powercable? de IDE connector van de HD?

een 'molex' stekker zit niet op je mobo maar dat zijn die 4 pins connectors van je voeding, die waar je ook je fans mee voed. volgens mij is er iets mis met je voeding, probeer toch echt eens een andere voeding!
ik bedoel dat stekkertje rechtsboven naast die 2 verticale rimmsloten, en dus linksboven de atx voedingstekker. wat moet ik met die "aansluiting"?

• Boeie
Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 12:24:
[...]
ik bedoel dat stekkertje rechtsboven naast die 2 verticale rimmsloten, en dus linksboven de atx voedingstekker. wat moet ik met die "aansluiting"?
ik denk dat dat toch een typisch gevalletje RTFM is ;) oftewel, staat dat niet in het boekje?
(en nee sorry ik heb geen ervaring met het mobo, en heb over dat stekkertje heengekeken, dat is dus een Female Molex)
Pagina: 1