Toon posts:

[AMD] temperatuur AMD XP1600+ ??

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen. Ik heb een niet overgeclockte AMD 1600+. Ik wil weten of die bij mij niet te warm wordt (65 graden, koeler draait op 5800 toeren en ja, pc is weleens instabiel). Ik heb zelf eerst onderzoek gepleegd, maar volgens de AMD gegegevens is de "die-temperature" 90 graden C. Daar kom ik niet veel verder mee. Verder heb ik rondgevraagd, maar de meningen lopen sterk uiteen.

Ik heb wel een bios-update gedaan omdat ik heb begrepen dat die weleens de verkeerde waardes doorgeeft, maar maakt geen verschil. Ook met de pasta/koeler is niets mis.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

65 graden kan imho prima, maar is dat stressed of idle? Dat is even de vraag, minn xp1900+ doet stressed 60-63 graden (afhankelijk van kamer temps.) en is niet oc'ed.

Lijkt me geen kwaad te kunnen al met al :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Temperatuur valt mee. Ik denk dat je instabiliteit ergens anders moet zoeken.. Geheugen? Voeding? Check Hangen en Opstartproblemen onderaan op Technische PMG FAQ :)

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:52
ik heb een overgeclockte 1900+@2000+ en hij wordt 38 graden warm(stressed), wat je kan doen is 1 of 2 koeler erbij kopen zodat hij wat koeler wordt, want 65 graden is wel een beetje warm en die "die-temperatuur" van 90 graden, nou dan is ie zeker weten dood

[ Voor 5% gewijzigd door Cardinal op 22-01-2003 09:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet stressed, maar met redelijk intensief gebruik. Heb voor de rest een verse XP Pro installatie, de laatste chipset update (asus a7a266-ali chipset) en net nieuw samsung geheugen erbij geprikt. Vanalles geprobeerd, eerst ene bank, dan allebei etc. Geheugen is het niet denk ik!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:51
Ik heb dat mobo ook gehad....is een f*ck mobo om het zo maar ff te zeggen... ik ben destijds (2 jaar geleden ong.) terug gegaan naar de winkel om het temp. probleem, mij werdt Idle tegen de 70 C aan (Athlon 1.33) en stressed liep ie gewoon vast :)

Mja, ik ben dus teruggegaan, hun hebben er alles aangedaan zeiden ze, en ik mocht dus een nieuw mobo uitzoeken. Ik heb toen de MSI K7T266Pro + Raid gedaan, en omdat op dat bord DDR geheugen moest heb ik dat er ook nog gratis voor weer gekregen :)

Het is dus een algemeen bekend probleem bij dat bord.... :(

* ephymerous vind de Asus A7A266 behoorlijk sucken.... ;)

XXXVI

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:52
offtopic:
ali chipset's zijn de meest baggere chipsets op deze planeet, hoe ik dat weet ? ik heb er zelf 1. het enige nut dat ze hebben is dat ze kunnen branden.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat kun je pas uitsluiten als je het geheugen daadwerkelijk hebt getest :z
Zie de troubleshooter :)

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-08 19:36
Volgens mij een slechte cooler ofwel omgekeerd gemonteerd. Neem eens een Volcano 7+ of andere goeie cooler , doe er eens wat artic silver op en kijk dan eens. En zorg ervoor dat je cooler met de klip drukt net boven de core , dus niet andersom monteren, want dat is niet gezond... (Is mij ook al eens overkomen, vandaar )

65 graden zelfs stressed is echt abnormaal.

Met Volcano 7 en artic silver komt bijvoorbeeld mijn cpu (1800+) @ 2600+ zelfs niet boven de 50°C na een paar uur Prime 95 stress test.

Ik kan me inbeelden dat ouder cores warmer worden, maar bij 65 °C zou ik mij niet op men gemak voelen !

Mijn Specs

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Met alle respect, over Athlon XP temperaturen is héél wat te vinden met de zoek, zelfs topics met duizend posts vol temps zoals deze: Hoe warm wordt jullie AMD XP?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.