For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Gewoon de ini file van machine 1 naar machine 2 gekopieerd.Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 10:00:
geen type fout in ini of heb copy&paste gedaan ?
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Als je 'host proxyname' doet werkt dat zeker wel op machine 1 en niet op 2 he? Dat commando gebruikt de client namelijk om een hostname te resolven. Flushen op IP of host installeren zou moeten helpen in dat geval.
[ Voor 5% gewijzigd door Chaos op 22-01-2003 10:19 ]
Idd, even geprobeerd en dat klopt! Machine 2 geeft host not found, try again. Ik kan ook niet pingen naar de proxy op machine 2 als ik gebruik maak van de proxyname, wel met IP adres.Chaos schreef op 22 januari 2003 @ 10:19:
Als je 'host proxyname' doet werkt dat zeker wel op machine 1 en niet op 2 he? Dat commando gebruikt de client namelijk om een hostname te resolven. Flushen op IP of host installeren zou moeten helpen in dat geval.
Hoe installeer ik die host? In etc/hosts staat igg niets over de proxy op beide machines.
edit:
Even op machine 2 het IP adres ipv de proxyname gezet en het flushen werkt dan wel. Echter, ik zou liever de proxyname gebruiken.
Even op machine 2 het IP adres ipv de proxyname gezet en het flushen werkt dan wel. Echter, ik zou liever de proxyname gebruiken.
Laat maar, heb het al gevonden. Bij de tweede machine was geen name server gconfigureerd. Even gedaan met yast en het host command en pingen gaat nu met proxyname. Flushen zal dus nu ook wel gaan.
[ Voor 26% gewijzigd door EXX op 22-01-2003 10:41 ]