[HDD] dynamische schijf weg?

Pagina: 1
Acties:

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:31
Hoi, ik heb ff jullie hulp nodig :>

Ik heb dus een 120Gb WD, en naderhand nog een 180Gb WD bij gekocht (fileserver).

Nu werd die 180Gb WD netjes herkent door XP etc, geformatteerd als dynamische schijf ter waarde van 180Gb. Werkte prima!

Nu heb ik gisteren een backup gemaakt op die 180Gb schijf, zodat ik die van 120Gb kon formatteren en Windows XP er even opnieuw op kon knallen. Zo gezegd, zo gedaan, zag in de partition manager van XP Setup nog netjes "Schijf 1: dynamisch 180Gb".

Dus ik opnieuw installeren, start ik windows xp voor het eerst op, en je raad het al.. schijf weg! Ik kijken in opslagmedia in beheers console, staat er dus "Schijf 1: Dynamisch, onleesbaar". Vanaf dat moment werd het ineens zwart *boink*.

Maar goed, ik ben nu iets rustiger, hartslag van 180bpm. Staat nogal *belangrijke* stuff op.. (i know, 'maak dan een backup op removable medium')

Ik hoop dat het iets simpels is.. even windows update, sp1 installen etc, maar misschien dat iemand meer weet? Plz help! ik wordt echt helemaal crazy (voor zover ik dat nog niet was) mocht ik die gegevens kwijt zijn.

Ik vertrouw op de skillz van mn mede-tweakers _/-\o_ bedankt alvast!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel minder gaar gemaakt.. :/

Maar ik begrijp je niet helemaal..? Je kunt nog gewoon in Windows komen of ziet het zwart? Of heb je het over jezelf? :X

Kun je de schijf nog wel 'importeren'? Wat zie je als je op de schijf/partitie rechtsklikt?

Verwijderd

wordt ie in je bios nog steeds herkend? dan is er waarschijnlijk geen reden voor paniek, dan staat je data er waarschijnlijk nog op.. Kijk even inderdaad naar SP1 (aannemend dat je xp legaal hebt), of bel ff met microsoft en vraag daar ff hoe het komt dat xp opeens je 180gig niet meer kan lezen en dat het GEEN optie is om te formatteren.. 020-5001005.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-03 21:08

Croga

The Unreasonable Man

Ik gebruik zelf Win2k Advanced Server. Daar moet je Dynamische schijven na een reinstall "importeren". Daarna worden ze herkent met de Dynamische informatie die ze altijd gehad hebben (Bijvoorbeeld: Een RAID5 array wordt herkent als zodanig, maar moet wel "rebuilt" worden). Ik weet eerlijk gezegd niet of WinXP op dezelfde manier hier mee om gaat, maar ik ga er van uit van wel.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
een normale dynamische schijf kan je zo terug zetten, tenzij je een raid span/stripe had gemaakt, dan is het nu hopeloos =)

Verwijderd

is het niet beter als ie eerst ff met de technische helpdesk van microsoft zelf belt?? aangezien daar mensen zitten die precies weten hoe XP precies die schijven behandelt?? zometeen volgt ie hier een verkeerd advies op en is ie zn data kwijt.. (is wel goed bedoeld maar misschien niet de goeie oplossing..)

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:31
sorry balusC. Ik had het over mezelf idd. Hoe kan ik die schijf "importeren?" Ik zie hem namelijk niet in de verkenner, alleen in opslagmedia beheer, en daar kan ik alleen formatteren..

FireAngelnl; hij wordt nog wel herkend volgens mij, zal zo ff kijken of het type nr. klopt. Ik ben nu SP1 aan het installeren.. ff afwachten dus.

-------
edit 1
-------
ik kan in disk management "schijf converteren naar standaardschijf" kiezen, als ik naar de eigenschappen kijk (in disk management), dan staat daar het correcte type nr.

Ik heb geen RAID en/of UltraATA controllers ofzo, gewoon standaard ide op mobo.

-------
edit 2
-------
PHEW!!! SP1 did the job, hij staat nu weer netjes in mn verkenner, alsof er niets aan het handje was. Bedankt voor alle snelle responses, hulp en mentale ondersteuning!

[ Voor 49% gewijzigd door oZy op 22-01-2003 10:00 ]

Pagina: 1