[win95] PC naam veranderen + TCP printen *

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mr_taipan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik zit op een basisschool en daar hebben ze allemaal windows 95 machines die allemaal in 1 domijn zitten.
Gister heb ik een mooie netwerkprinter HP2200dn op het netwerk aangesloten.
Via een paar windows 2000 machines die in het netwerk zitten kan ik priema printer via een tcp/ip poort.
Deze optie zit wel in windows 2000 maar niet in windows 95
dus heb ik geprobeert om jetAdmin te instaleren. dat lukt, maar daarna kan ik als ik de pc opnieuw opstart niet meer inloggen op het domijn. Ik krijg dan een foutmelding dat de computernaam al op het netwerk bestaat. Dat klopt ook wel maar is nog nooit een probleem geweest.

Nu mijn vraag:

Hoe kan ik de naam van de win95 machine veranderen als ik niet meer ik kan loggen.

en is er ook een andere manier om een tcp/ip printerpoort op een windows 95 doos te instaleren

alvast bedankt

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik maak je toppictitel even af :Y)

Naam wijzigen: trek de netwerkkabel er uit, start op en wijzig de naam? (Wat heb je allemaal aan policies draaien?)

Via JetAdmin is wel een goede eigenlijk, en je zou toch geen probleem meer hebben als je niet twee PC's hetzelfde hebt genoemd? Is nooit echt handig :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

huh naam wijzigen: rechter muisknop op netwerk omgeving.. dan eigenschappen. dan 2e tablad.

• mr_taipan
Als ik de naam wijzig doet ie nog steeds niks. alle anders pc's die de zelfde naam hebben staan uit

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07 23:00

Nowhereman

Ygenweis

-Trek de netwerk kabel eruit
-Log in op die machine (of druk op escape)
-Uninstall JetAdmin

Als je dan weer aan kan loggen op het netwerk ga dan naar een Dos prompt (gewoon binnen windows)

-tik: net use lpt1: \\server\printershare

Ik durf alleen niet met zekerheid te zeggen of het werkt... :/ volgens mij heb ik dit vroeger namelijk zo wel gedaan. Alleen draai ik al een aantal jaren geen win95 meer...

edit:

Heb je wel de netwerk omgeving etc geinstalleerd onder win95?

[ Voor 9% gewijzigd door Nowhereman op 22-01-2003 10:03 ]

-Pwn the day-

• mr_taipan
Het is gelukt om te printen met jetAdmin.

Alleen inloggen op het domijn is er niet meer bij :-(

alles deed het voordat ik jetadmin instaleerde

[ Voor 21% gewijzigd door mr_taipan op 22-01-2003 10:04 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nowhereman schreef op 22 January 2003 @ 09:58:
-Trek de netwerk kabel eruit
-Log in op die machine (of druk op escape)
-Uninstall JetAdmin

Als je dan weer aan kan loggen op het netwerk ga dan naar een Dos prompt (gewoon binnen windows)

-tik: net use lpt1: \\server\printershare

Ik durf alleen niet met zekerheid te zeggen of het werkt... :/ volgens mij heb ik dit vroeger namelijk zo wel gedaan. Alleen draai ik al een aantal jaren geen win95 meer...

edit:

Heb je wel de netwerk omgeving etc geinstalleerd onder win95?
Kklopt helemaal...met net use zou je gewoon die printer door kunnen koppelen aan een extra LPT. Lijkt me overigens niet zo verstandig om hier lpt1 voor te nemen, maak dan liever LPT3 aan

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mr_taipan
De printer is gewoon op het netwerk aangesloten via een kabletje naar de swich. de windows 2000 machines printen dus gewoon naar een ip adres en niet naar share
Pagina: 1